Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:03

16
اسفند
آیا احتمال ابتلای مجدد به امیکرون وجود دارد؟

آیا احتمال ابتلای مجدد به امیکرون وجود دارد؟

یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: اینکه احتمال ابتلای مجدد به امیکرون وجود دارد یا نه؟ را گذر زمان نشان خواهد داد، چراکه اولین تجربه ما در مورد کرونا و جهش‌های آن بوده و قابل پیش بینی دقیق نیست

ایسنا نوشت: یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: اینکه احتمال ابتلای مجدد به امیکرون وجود دارد یا نه؟ را گذر زمان نشان خواهد داد، چراکه اولین تجربه ما در مورد کرونا و جهش‌های آن بوده و قابل پیش بینی دقیق نیست؛ ولی در هر صورت، بعد از ابتلا به هرنوع سویه انتظار مصونیت تا چندماه وجود دارد.

سعیده آذری با بیان اینکه در برخی موارد شدت علائم امیکرون نسبت به سایر سویه‌های کرونا بیشتر است، اظهار کرد: به صورت بالینی در مورد امیکرون مشاهده کردیم که درگیری ریوی کمتری نسبت به سویه دلتا دارد، هرچند این احتمال صفر نبوده و همچنان شاهد بستری و فوت تعدادی از بیماران مبتلا هستیم.

وی افزود: البته برخی دیگر از علائم امیکرون مشابه با سایر سویه‌ها بوده و حتی با شدت علایم بیشتری نیز مشاهده شده است.

وی همچنین در خصوص دلایل درگیری بیشتر کودکان به امیکرون، خاطرنشان کرد: در تمام سویه‌های کرونا شاهد درگیری کودکان بودیم، ولی امیکرون به دلیل اینکه سرعت و شدت انتقال بیماری سریعتر و راحت‌تر بوده و باعث شیوع انفجاری بیماری شده است؛ لذا بین کودکان نیز افزایش واضح تری در ابتلا وجود دارد.

 

 علائم گوارشی در کودکان مبتلا به امیکرون زیاد است

آذری در ادامه با اشاره به مهمترین وجه تمایز امیکرون در کودکان و بزرگسالان افزود: علایم سویه امیکرون در بین کودکان و بزرگسالان تقریبا مشابه هم بوده و اغلب به صورت تب، درد عضلانی، گلودرد و سرفه ظاهر می‌شود؛ البته علائم گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال در کودکان بیشتر مشاهده می‌شود.

وی با بیان این‌که درگیری دستگاه تنفسی هم در کودکان و هم بزرگسالان مشاهده می‌شود، تصریح کرد: امیکرون با گرفتگی صدا، سرفه‌های خشک و سوزش راه‌های هوایی خود را نشان می‌دهد و در موارد کمتر درگیری ریه‌ها را نیز داریم.

برچسب ها: کودکان، مشکلات گوارشی، مشکلات تنفسی، سرفه خشک، ویروس کرونا، سویه اومیکرون تعداد بازديد: 259 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز