Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:45

24
بهمن
اهمیت کنترل قند خون در بیماران سرطانی

اهمیت کنترل قند خون در بیماران سرطانی

ترکیب بیماری سرطان و قند خون بالا می تواند خطرناک باشد به همین دلیل کنترل قندخون افراد سرطانی بسیار اهمیت دارد

 به گزارش خرسان : ابتلای همزمان به دیابت با سایر بیماری‌ها مانند سرطان می‌تواند به پیچیدگی این موضوع و ناتوانی در سطح کنترل قند خون منجر شود. دلیل این موضوع شیمی درمانی است. در حقیقت شیمی درمانی در افراد سرطانی باعث کنترل دشوار سطح قند خون در بیماران دیابتی می‌شود و این بیماران همواره با چالش بزرگی دست به گریبان هستند. در این موارد بیماران بیشتر تمرکز خود را بر درمان سرطان قرار می‌دهند، غافل از آن‌که افزایش سطح قند خون می‌تواند باعث آسیب‌های به مراتب جدی‌تر به بدن شود. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

 بیشتربخوانید:

وقتی علائمی در دهان شما می خواهد بگوید قند خونتان بالا است!

 

 

ارتباط میان شیمی درمانی و افزایش قند خون

شیمی درمانی باعث افزایش سطح قند خون می شود و این موضوع باعث کم آبی و ایجاد تنش برای اندام‌ها و سیستم ایمنی می‌شود. سطح قند خون کنترل نشده می‌تواند تاثیرات مخربی بر سایر اندام‌ها بگذارد. در این موارد بیماران سرطانی باید از رژیم غذایی خاصی پیروی و دارو‌های دیابت را به طور منظم مصرف کنند.

رژیم غذایی برای بیماران دیابتی مبتلا به سرطان

رژیم غذایی این افراد باید سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و حامل فیبر باشد. کاهش مصرف گوشت قرمز و غذا‌های فراوری شده در این افراد ضروری است. از دیگر اقدامات ضروری برای این افراد می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

به طور مرتب ورزش و تناسب اندام خود را حفظ کنید.

 از مصرف شکر و مواد غذایی پرکالری اجتناب کنیدو بیشتر غذاهای سالم با ریز مغذی های مفید مصرف کنید .

به طور مرتب سطح قند خونتان را در طول روز مورد سنجش قرار دهید.

 اضطراب و استرس خود را کنترل کنید. بی تردید درمان سرطان بسیار استرس زاست و هورمون‌های مرتبط با استرس باعث افزایش سطح قند خونتان می‌شود. این موضوع به تضعیف سیستم ایمنی بدن منجر می‌شود.

 سبک زندگی سالمی داشته باشید. از داشتن رژیم غذایی سالم تا تحرک کافی و مصرف نکردن دخانیات همگی بر سلامت بدن شما تاثیر گذار است.

 متخصصان تاکید دارند دیابت و سرطان هر کدام جزو بیماری‌هایی هستند که می‌تواند به طور جدی سلامت انسان را به مخاطره بیندازد. حال ترکیب این دو بیماری به مراتب برای سلامت بدن خطرناک‌تر است و بی توجهی به نکات بهداشتی می‌تواند به قیمت جان بیمار تمام شود در حالی که می توان با یک رژیم غذایی سالم از عوارض هر دو بیماری کاست.

 بیشتربخوانید:

برچسب ها: رژیم غذایی، سرطان، دیابت، شیمی درمانی، سیستم ایمنی بدن، قندخون تعداد بازديد: 222 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز