Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:42

10
بهمن
داروهای روماتیسم خطر بیماری پارکینسون را کاهش می دهد

داروهای روماتیسم خطر بیماری پارکینسون را کاهش می دهد

محققان می گویند افرادی که داروهای روماتیسم مصرف می کنند خطر ابتلا به پارکینسون را در خود کاهش می دهند

سیناپرس : نتایج یک مطالعه جدید نشان داد بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید که داروهای ضد روماتیسمی DMARDs مصرف می کردند، ۲۶ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری پارکینسون قرار دارند.


 نتایج تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد که دو داروی آرتریت روماتوئید پتانسیل کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را دارند.

برخی از مطالعات قبلی نشان داده اند که افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کمتر در معرض خطر پارکینسون قرار دارند و به همین دلیل پیشنهاد شد که دسته ای از داروهای آرتریت روماتوئید به نام داروهای ضد روماتیسمی اصلاح کننده بیماری که با عنوان DMARDs  شناخته می شوند ممکن است در کاهش این خطر نقش داشته باشند.


محققان برای کسب اطلاعات بیشتر، داده های هزاران بیمار در فنلاند را تجزیه و تحلیل کردند. در این میان مشخص شد استفاده از اکثر داروهایDMARD  از جمله متوترکسات و سولفاسالازین، جهت آماده سازی بدن یا تقویت سرکوب کننده های ایمنی حداقل سه سال قبل از تشخیص بیماری پارکینسون با خطر ابتلا به این بیماری در مبتلایان به آرتریت روماتوئید مرتبط نبود.

با این حال، محققان دریافتند که بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید که کلروکین یا هیدروکسی کلروکین DMARDs مصرف می‌کنند، ۲۶ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری پارکینسون هستند.

بیشتربخوانید:

10 دلیل احساس درد مداوم در مفاصل

یک معجون گیاهی برای درمان طبیعی سینوزیت

 



به گفته محققان، هر دوی این داروها بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارند و در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که پتانسیل ضد پارکینسون دارند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که نتایج مطالعات حیوانی اغلب با نتایج روی انسان متفاوت است.

 در این پژوهش جدید که به سرپرستی آنه پاکیناهو (Anne Paakinaho) از دانشکده داروسازی در دانشگاه فنلاند شرقی در Kuopio انجام شد، پژوهشگران خواستار تحقیقات بیشتری در مورد اثرات محافظتی احتمالی داروها در برابر پارکینسون شدند.

اعضای این تیم تحقیقاتی که بودجه آن توسط بنیاد تحقیقات پارکینسون مایکل جی تامین شد در باره منشا شکل گیری این بیماری عصبی مرموز گفتند: عوامل خطر برای بیماری پارکینسون همچنان نامشخص است.


مطالعات قبلی ارتباط قابل توجهی بین آرتریت روماتوئید با پارکینسون به دست آورده و به نظر می رسد این دو بیماری با یکدیگر ارتباط دارند. در این میان اعضای این تیم تحقیقاتی یافته های متناقضی را به دست آورده اند، به طوری که بر اساس مطالعات جدید مشخص می شود ابتلا به آرتریت روماتوئید و مصرف برخی داروهای این بیماری با خطر کمتر پارکینسون مرتبط است.

 بیشتربخوانید:

شلغم گیاهی موثر در درمان آرتروز و روماتیسم

 

برچسب ها: دارو، سیستم ایمنی بدن، پارکینسون، آرتریت، روماتیسم تعداد بازديد: 233 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز