Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 18:05

2
دی
دز بوستر در انتظار سینوفارم زده ها در نوبت سوم

دز بوستر در انتظار سینوفارم زده ها در نوبت سوم

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره تزریق دز بوستر گفت: ما تزریق دز سوم را به شدت توصیه می‌کنیم تقریبا افرادی که دز سوم واکسن را زده اند شش تا ۱۰ برابر ابتلا، بستری و مرگ و میرشان نسبت به افرادی که تنها دو دز زده‌اند، کاهش پیدا کرده است.

به گزارش فارس : علیرضا زالی، فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه جلسه ستاد استانی کرونا که عصر امروز در استانداری تهران و با حضور محسن منصوری استاندار تهران برگزار شد، گفت: در جلسه امروز مهمترین مساله‌ای که به آن تاکید داشتیم آماده باش مجموعه بهداشت و درمان استان تهران است که با نشاط کامل کما فی السابق در خدمت مردم استان تهران قرار دارند.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا خاطرنشان کرد: تجربه تلخ سال گذشته در تهران نشان داد که بعد از شب یلدا تقریبا تا دو هفته بعداز آن شاهد شکل گیری امواج جدیدی از بیماری در نقاط مختلف جهان بودیم. طبیعتا بخش زیادی از این مساله مربوط به دورهمی‌هایی بود که در سال گذشته در شب یلدا برگزار شد.

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: از مردم درخواست می‌کنیم که با توجه به تجربه تلخ سال گذشته و ورود سویه جدید کرونا که سرایت‌پذیری زیادی هم دارد از دورهمی‌ها و حضور در تجمعات پرهیز کنند چرا که این شب یلدا می‌تواند نقطه عطفی در کاهش و یا بر عکس تکثیر بیماری در تهران تبدیل شود و باز هم تاکید می‌کنم از مردم درخواست می‌کنیم که مراسم شب یلدا به نوع خاصی به صورت تعدیلی برگزار کنند و حتی المقدور از جابجایی‌های درون شهری و حضور در محیط های پرتجمع خودداری کنند.

زالی تصرحی کرد: نکته دوم که در این جلسه مطرح شد بحث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله هر سوش جدید ویروس کرونا است که شامل استفاده از ماسک با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظتی فردی و رعایت مسایل بهداشتی.تاکید می‌کنم که افراد پرخطر همچنان می‌توانند در برابر این سویه جدید در معرض خطر باشند و برای این مسایل حتما باید مراقبت‌های جدی صورت گیرد. همچنین باید بدانیم که اثربخشی ماسک بعد از دو ساعت به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و به ویژه فضاهای بسته و مسقف و وقوع برخی اختلالات در تهویه‌ها می‌تواند به صورت تصاعدی شانس ابتلا به بیماری کرونا را افزایش دهد.

وی همچنین در باره مدارس گفت: ما درباره مدارس بر اساس پروتکلی که وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده‌اند در تهران نیز عمل می‌کنیم و الگوی مدارس در تهران نیز مبتنی بر آنچه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده است پیش می‌رود اما امروز در این جلسه با دوستان‌مان در آموزش و پروش به توافق رسیدیم که یک برنامه نرم‌افزاری را در تهران توسعه دهیم تا افرادی که علایم دارند از طریق این نرم افزار همکاران نمان بتوانند اقدامات مداخله‌ای را سریع‌تر انجام دهند.

وی درباره تزریق دز بوستر گفت: ما تزریق دز سوم را به شدت توصیه می‌کنیم تقریبا افرادی که دز سوم واکسن را زده اند شش تا 10 برابر ابتلا بستری و مرگ و میرشان نسبت به افرادی که تنها دو دز زده‌اند کاهش پیدا کرده است. بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سن دز بوستر به 18 سال تقلیل پیدا کرده است و من تاکید می‌کنم همه افراد بالای 18 سال به ویژه کسانی که واکسن ضعیف شده یعنی واکسن سینوفارم، برکت و بهارات ترزیق کرده‌اند اگر سه ماه از مدت زمان آ‌خرین تزریق گذشته است حتما برای تزریق دز سوم اقدام کنند. ما در مراکز واکسیناسیون نیز آمادگی تزریق دز بوستر را برای همه افراد را داریم.

برچسب ها: علیرضا زالی، واکسن سینوفارم، دز سوم واکسن، اومیکرون تعداد بازديد: 207 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز