Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 02:03

13
آبان
پاسخ وزارت بهداشت به یک شایعه عجیب درباره مصرف سبزی و صیفی‌جات

پاسخ وزارت بهداشت به یک شایعه عجیب درباره مصرف سبزی و صیفی‌جات

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزی و صیفی‌جات جنبه علمی ندارد، گفت: براساس نوع آبیاری و کشت، این محصولات پیش از مصرف به سالم سازی نیاز دارند و باید گندزدایی شوند.

ایسنا نوشت: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزی و صیفی‌جات جنبه علمی ندارد، گفت: براساس نوع آبیاری و کشت، این محصولات پیش از مصرف به سالم سازی نیاز دارند و باید گندزدایی شوند.

محسن فرهادی - معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به برخی اظهارات در خصوص اینکه مصرف سبزی و صیفی‌جات سبب حمله مغزی می‌شود، گفت: هیچ یک از این موارد جنبه علمی ندارند. تنها براساس نوع آبیاری و کشت، این محصولات پیش از مصرف به سالم سازی نیاز دارند و باید گندزدایی شوند.

وی ادامه داد: مصرف محصولاتی که عملیات پاکسازی آنها در کارخانه‌ها انجام می‌شود، بلامانع بوده و هیچ مشکلی ندارند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: نکاتی که درباره بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزیجات مطرح و اینکه در انتها نتیجه گیری شده که سبب بیماری بوتولیسم می شود، یک بحث غیر علمی است؛ همانطور که همه صاحب نظران اطلاع دارند این بیماری کاملا بی هوازی است و اصلا مربوط به این موارد نیست.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، فرهادی در پایان با اشاره به اینکه صیفی‌جات در شرایط هوازی هستند؛ درحالی که بوتولیسم کاملا در شرایط بی‌هوازی سم تولید می‌کند، عنوان کرد: مصرف این محصولات پس از ضدعفونی حتما  توصیه می‌شود.

برچسب ها: سبزیجات، وزارت بهداشت، حمله مغزی تعداد بازديد: 166 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز