Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 16:36

27
تیر
خطرات استفاده از گوش‌پاک‌کن چیست؟

خطرات استفاده از گوش‌پاک‌کن چیست؟

محمد اجل لوئیان، متخصص گوش، گلو و بینی درباره «التهاب گوش و نشانه‌های آن»، گفت: التهاب به معنی تورم و به هم ریختگی و بی نظمی ایمنی قسمتی از بدن است و التهاب گوش میانی یعنی اینکه مخاط گوش میانی متورم شده باشد.

فارس نوشت: متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه استفاده از گوش پاک کن توصیه نمی‌شود،گفت: چون می‌تواند موجب صدمه زدن به مجرای گوش خارجی شده و منجر به عفونت شود.

محمد اجل لوئیان، متخصص گوش، گلو و بینی درباره «التهاب گوش و نشانه‌های آن»، گفت: التهاب به معنی تورم و به هم ریختگی و بی نظمی ایمنی قسمتی از بدن است و التهاب گوش میانی یعنی اینکه مخاط گوش میانی متورم شده باشد.

وی ادامه داد: التهاب گوش میانی در کودکان و بزرگسالان دیده می‌شود اما معمولا در کودکان شایع‌تر است. زمانی که به دستگاه تنفسی حمله ویروسی می‌شود متعاقب آن این ویروس به گوش میانی هم راه می‌یابد و موجب تورم مخاط گوش میانی شده و ترشحات آبکی که در نهایت عفونی می‌شوند به وجود می‌آید.

بیشتربخوانید:

گوش پاک کن؛ خوب یا بد؟

این متخصص گوش، گلو و بینی تاکید کرد: علائم التهاب گوش میانی در کودکان و برزگسالان متفاوت است و معمولا در کودکان این التهاب با تب و گوش‌درد و در برخی موارد حاد با تشنج شروع می‌شود.

اجل لوئیان بیان داشت: در کودکانی که خیلی کوچک هستند و نمی‌توانند بگویند درد دارند معمولا دست خود را به سمت گوش می‌برند و گوش خود را می‌کشند. التهاب گوش میانی در وهله اول بدون درد و احساس پُری گوش است و به تدریج با تب خود را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: التهاب گوش را در صورت تشخیص سریع می‌توان حتی بدون آنتی بیوتیک درمان کرد. این بیماری محدود به فرد است و معمولا به خودی خود بهبود می‌یابد و فقط در موارد کمی به درمان آنتی‌بیوتیکی نیاز دارد؛ بنابراین اگر سریع تشخیص داده شود با درمان‌های محافظتی بهبود می‌یابد.

این متخصص گوش، گلو و بینی در مورد راهکارهای پیشگیری از این بیماری، تصریح کرد: تا حدودی می‌توان از التهاب گوش میانی پیشگیری کرد. وقتی مقابل عوامل مختلف ویروسی مثل سرماخوردگی و عوامل آلرژن مثل گرده‌های گیاهی و حیوانی قرار نگیریم تا حدودی می‌توانیم از بروز التهاب در گوش میانی جلوگیری کنیم.

اجل لوئیان  متذکر شد: عوامل ویروسی و آلرژن می‌توانند زمینه تورم را ایجاد کنند تا فرد در مواجهه با حمله ویروسی به التهاب گوش میانی دچار شود.

 بیشتربخوانید:

اصول استفاده از گـوش پاک‌کن

این متخصص گوش،حلق و بینی متذکر شد: استفاده از گوش پاک کن توسط پزشکان گوش و حلق و بینی توصیه نمی‌شود؛ چون می‌تواند موجب صدمه زدن به مجرای گوش خارجی شده و منجر به عفونت می‌شود؛ اینکه کاری کنیم آب درون گوشمان نرود هم توصیه نمی‌شود .

اجل لوئیان ابراز داشت: آب پس از ورود به گوش در کسانی که پرده گوش سالم دارند خارج می‌شود و مشکل ندارد و افرادی هم که پرده گوششان سوراخ است هم باید به توصیه پزشک عمل کنند. جلوگیری از ورود آب به گوش و استفاده از گوش پاک کن هیچ نقشی در جلوگیری از التهاب گوش میانی ندارد.

وی تاکید کرد: التهاب گوش میانی در بزرگسالان خطرناک تر از کودکان است و بزرگسالان باید در صورت عفونت و التهاب گوش میانی که با گوش درد و تب و حالت تهوع همراه است به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

 

 

برچسب ها: گوش پاک کن، التهاب گوش، گوش تعداد بازديد: 388 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز