Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:04

23
فروردین
هر علامت بیماری را کرونا بدانیم ؛ الان فصل سرماخوردگی نیست

هر علامت بیماری را کرونا بدانیم ؛ الان فصل سرماخوردگی نیست

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: الان سرماخوردگی نداریم و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کرونا است.

 به گزارش مهر، محمدرضا صالحی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با انتقاد از تصمیم سازی نادرست و ساده انگاری و عادی انگار مردم که موجب شیوع مجدد و گسترده کرونا در کشور شده است، افزود: تیم‌های بیمارستانی به شدت تحت فشارند و مشوق‌های معنوی و مادی می‌تواند تاب آوری آنها را برای عبور از پیک بیماری تقویت کند.

 بیشتربخوانید:

چگونه حس بویایی را بعد از بیماری‌های ویروسی برگردانیم؟

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه نتیجه تست پی سی آر ۶۰ تا ۷۰ درصد درست است، گفت: الان سرماخوردگی نداریم و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کرونا است و افراد با مشاهده این علائم باید خودشان را ایزوله کنند و در صورت بدتر شدن علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 صالحی با ابراز خشنودی از اینکه سن ابتلای افراد پایین آمده اما کودکان بدحال نادرند، افزود: افراد بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای در صورت ابتلاء و ظهور علائم زودتر به پزشک مراجعه کنند.

 وی از مردم خواست که در صورت مشاهده کمترین علامت بیماری از بیرون آمدن خودداری کنند و پروتکل‌ها را اعم از فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها و زدن ماسک و شستشوی دست‌ها بیشتر رعایت کنند.

 صالحی، اهمیت واکسیناسیون را یادآور شد و گفت: برخی از متخصصان معتقدند در صورت مؤثر بودن واکسن‌ها ۲ سال زمان می‌برد تا بیماری کنترل شود در غیر این صورت شاید تا ۱۰ سال هم زمان برای مهار بیماری لازم باشد.

 بیشتربخوانید:

تمام علائم سرماخوردگی می‌توانند علائم کرونا در کودکان باشند

برچسب ها: بیماری، سرماخوردگی، ویروس کرونا، فرق کرونا با سرماخوردگی، علایم کرونا تعداد بازديد: 218 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز