Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 15:52

1
فروردین
مواد غذایی مفید برای کمر درد کدامند؟

مواد غذایی مفید برای کمر درد کدامند؟

در صورتی که فرد مبتلا به درد ناحیه کمر است با اضافه کردن برخی مواد غذایی می‌تواند به بهبود این درد کمک کند. زنجبیل مملو از ترکیباتی است که التهاب را کاهش می‌دهد و درد کمر را بهبود می‌بخشد.

پریسا ترابی؛ کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در صورتی که فرد مبتلا به درد ناحیه کمر است با اضافه کردن برخی مواد غذایی می‌تواند به بهبود این درد کمک کند. زنجبیل مملو از ترکیباتی است که التهاب را کاهش می‌دهد و درد کمر را بهبود می‌بخشد. مصرف ۲ تا 3 قاشق چایخوری در روز از این گیاه برای کمک به بهبود درد کمر کفایت می‌کند. زردچوبه خاصیت ضدالتهابی داشته و به بهبود درد کمک می‌کند. همچنین تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که زردچوبه سبب غیر فعال شدن و مهار پاسخ‌های التهابی و درد مفاصل می‌شود.

 مغزها خاصیت ضد التهابی دارند. گردو، بادام و سایر مغزها می‌توانند در کاهش دردهای کمر کمک‌کننده باشند و مصرف روزانه حدود ۳۰ گرم از مغزها می‌تواند افراد مبتلا به درد کمر را از خواص ضد التهابی آنها بهره‌مند کند و همچنین مغزها به دلیل کالری بالا باید به طور متعادل مصرف شوند تا منجر به اضافه وزن و چاقی نشوند.

کافئین از اجزای بسیاری از داروهای ضد درد تشکیل می‌شود و مصرف ۲ فنجان قهوه در روز به بهبود درد کمر تا ۵۰ درصد کمک می‌کند و لازم است با هر فنجان قهوه، یک لیوان آب نیز نوشیده شود، زیرا قهوه خاصیت ادرارآور داشته و می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن شود که می‌تواند سبب اثرات معکوس شده و درد کمر را بدتر کند.

 ترکیبات آنتی‌اکسیدانی قوی در انگور قرمز در جلوگیری از تخریب بافت‌های غضروفی که از علل دردهای کمر بوده، مؤثر است. مصرف روغن زیتون برای حفظ سلامت توصیه و استفاده آن سبب کاهش بیماری‌های مفاصل و التهاب ناشی از بیماری‌ها در مفصل می‌شود. آویشن مملو از ترکیباتی است که با درک درد تداخل دارد و به طور طبیعی از بین برنده درد است و به عنوان ضدالتهاب به کاهش درد کمک می‌کند و ترکیبات سویا به ویژه شیر سویا نیز خاصیت ضد التهابی دارند.

ماهی‌های غنی از اسید چرب امگا ۳ مانند ماهی سالمون می‌توانند کمر درد مزمن را التیام دهند و ماهی‌های چرب بدون داشتن عارضه جانبی مشابه داروهای ضدالتهاب و ضد درد عمل می‌کنند. ۲ تا 4 وعده ماهی چرب در هفته به بهبودی درد کمر کمک می‌کنند.

ترابی افزود: در عین حال مصرف برخی غذاها علائم کمردرد را تشدید می‌کنند و باید از مصرف آنها در زمان کمر درد پرهیز کرد، این غذاها موادی هستند که معمولاً سبب نفخ، التهاب و در نتیجه ایجاد درد می‌شوند.

روغن آفتابگردان، روغن‌های مخلوط خوراکی و روغن ذرت و مارگارین، غذاهای فراوری شده مانند غذاهای صنعتی و انواع فست‌فودها، مواد غذایی صنعتی که در تولید آنها از شربت ذرت با فروکتوز بالا استفاده شده، غذاهای حاوی چربی اشباع بالا و لبنیات و فراورده‌های شیری با چربی بالا برای پیشگیری از کمر درد ممنوع است.

بیشتربخوانید:

درد سیاتیک و راه های درمان آن

 اگر زیاد بنشینید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟

روش های درمان خانگی سیاتیک

اگر زیاد بنشینید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟

 

برچسب ها: کمردرد، درمان کمردرد، دیسک کمر، آرتروز، تنگی کانال نخاع تعداد بازديد: 311 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز