Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 18:52

20
دی
ویروس چینی یا ویروس انگلیسی

ویروس چینی یا ویروس انگلیسی

فراموش نکنیم که به واقع این ویروس جدید انگلیسی و نسل قبلی آن کرونا، ساخته و پرداخته و یا حداقل شکل گرفته در ووهان چین بوده است.

به قلم : محمد سلطانی فر دانشیار واحد علوم تحقیقات

 

تحریریه زندگی آنلاین : هیچ‌کس از خودش سؤال نمی‌کند که ریشه این ویروس و بلایای خانمان‌سوز یک سال گذشته در کجا بوده است؟ فراموش نکنیم که به واقع این ویروس جدید انگلیسی و نسل قبلی آن کرونا، ساخته و پرداخته و یا حداقل شکل گرفته در ووهان چین بوده است.

اما به دلیل قدرت مالی چینی‌ها در سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان بهداشت جهانی و... توانستند برچسب کرونا را کنند و با جا انداختن » ووهان چین «جایگزین برچسب واقعی covid19 کلاً افکار عمومی را از رنگ چینی بودن آن دور نمایند.

این قدرت اقتصاد و نقش آن در همه عرصه‌های دیپلماسی است که می‌تواند به‌واسطه سلطه مالی و فعال شدن دیپلمات‌ها و تلاش شبانه‌روزی و پشتکار چینی‌ها در همه عرصه‌ها حتی در عرصه دیپلماسی آنها را موفق به این مهم نماید.

همه می‌دانند آنچه که امروز توانسته چین را در همه عرصه‌های جهانی علی‌الخصوص اقتصاد به عرش برساند تلاش بی‌وقفه در پیگیری، کار شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیری آنها است.

این موفقیت با تفکر توسعه بر پایه"برده‌داری" شکل یافته و ادامه خواهد داشت. برده‌داری که توانسته نه‌تنها جمعیت نزدیک به 5/1 میلیاردی آنها را به رفاه برساند، بلکه در همه عرصه‌های جهانی گوی سبقت را از دیگر رقبا برباید.

چینی‌ها عادت به قبول سنت برده‌داری دارند و حتی در آمریکا کودک چینی در china Town متولد می‌شود، پاسپورت

آمریکایی می‌گیرد، در آمریکا زندگی می‌کند و می‌میرد ولی زبان غیر چینی) انگلیسی( یاد نمی‌گیرد و فقط تعدادی از چینی‌ها به نیابت از شهروندان خود با دنیای بیرونی مراوده می‌کنند.

چینی‌ها مشهور به این خصوصیت هستند که در یادگیری زبان غیر، بسیار کندذهن و تنبل هستند.

ولی چه شد که امروز کوههای نفت‌خیز آلبرتا و مناطق پر آب کانادا را اجاره و خریداری کرده‌اند تا دایره سلطه خود را به

عمق استراتژیک قاره آمریکا برسانند و خودروهای چینی، کارخانجات و صنایع آنها در همه شهرهای بزرگ جهان حتی آمریکا جولان داده و فروشگاه‌های 99 سنتی آنها قدرت رقابت را از همه فروشگاه‌های آمریکایی سلب نموده است. پشتکار شبانه‌روزی، قدرت پول و همچنین کار تیمی مبتنی بر پذیرش"برده‌داری" آن‌ها توانست این اقتدار را برای آنان فراهم کند. این اقتدار آن‌چنان افزایش یافته که سلطه خود را در همه عرصه‌ها و حتی سازمان‌های بین‌المللی و دنیای دیپلمات‌ها به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد.

قدرتی که توانسته رنگ ویروس “covid19” «کرونا» و» ویروس انگلیسی «کند و افکار عمومی را نسبت به ریشه این ویروس که در چین بوده به فراموشی بسپارد.

ایکاش ما بجای ویروس انگلیسی و کرونا می‌توانستیم بگوییم ووهان1- ووهان 2 - ووهان ....

برچسب ها: ویروس کرونا چینی، ویروس کرونا، کرونا انگلیسی تعداد بازديد: 250 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز