Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 19:42

27
آذر
آب مسی چیست؟!

آب مسی چیست؟!

آب مسی یک مساله نوظهوراست که با ذخیره آب آشامیدنی در یک ظرف مسی به دست می‌آید.ممکن است اخیراً در مورد این موضوع اطلاعاتی کسب کرده باشید

سارا بیگ‌رضایی - دانشجوی دکترای تخصصی تغذیه

 

تحریریه زندگی آنلاین : آب مسی یک مساله نوظهوراست که با ذخیره آب آشامیدنی در یک ظرف مسی به دست می‌آید.ممکن است اخیراً در مورد این موضوع اطلاعاتی کسب کرده باشید، اما این روش به طورگسترده توسط یک سیستم پزشکی جامع هندی با ریشه‌های باستانی حمایت می‌شود، البته هنوز هم ممکن است از خود بپرسید که آیا این عمل مفید و بی‌خطر است یا خیر. آب مسی نوشیدنی‌ای نیست که در نزدیک‌ترین سوپرمارکت یا داروخانه پیدا کنید، بلکه باید آن را با ذخیره آب آشامیدنی در یک ظرف مسی تهیه کنید. در این مقاله به فواید و نقاط ضعف نوشیدن آب مسی می‌پردازیم.

 

 

بیشتربخوانید:

انواع آب‌درمانی و فواید آن‌ها

 

 

عنصر مس

مس یک عنصر کمیاب است، به این معنی که افراد فقط به مقدار کمی از آن نیاز دارند. این عنصر نقش اساسی در چندین عملکرد ضروری بدن مانند تولید انرژی، ایجاد بافت‌های همبند و سیستم پیام‌رسانی شیمیایی مغز دارد. مس به طور گسترده‌ای در غذاهایی مانند آجیل، دانه‌ها، سیب‌زمینی، محصولات غلات کامل، شکلات تلخ و گوشت امعا و احشا یافت می‌شود.

 

مزایای آب مسی

طرفداران آب مسی اظهار می‌دارند که ذخیره آب در ظروف مسی باعث می‌شود که این فلز در آب نفوذ کند و در نتیجه مزایایی را به فرد نوشنده می‌بخشد. با این حال، اگرچه کمبود و اضافه مقدار عنصر مس در بدن ممکن است برای سلامتی افراد مضر باشد، اما کمبود مس غیر معمول است. همچنین طرفداران این روش ادعا می‌کنند که آب مسی مزایای متعددی دارد، از جمله سلامت قلب و مغز، سیستم ایمنی قوی‌تر و حتی اثرات کاهش وزن، ضد پیری و برنزه شدن.  با این حال، بعید است که آب مس این اثرات سلامتی را فراهم کند. البته به نظر می‌رسد یکی از مزایای آب مسی توسط علم پشتیبانی می‌شود: اثر ضد باکتری آن. شواهد قدیمی و جدید نشان می‌دهد که مس ممکن است به عنوان یک سیستم تصفیه آب یا استریلیزاسیون استفاده شود، همانطور که تکنیک‌های باستانی هندی آن را توصیه می‌کنند. مطالعات نیز نشان داده‌اند که آب باید قبل از نوشیدن آن در ظرف مسی چند ساعت ذخیره شود تا اطمینان حاصل شود که اثر ضد باکتری آن موفقیت‌آمیز است. برخی تحقیقات اثر آنتی‌باکتریال را هنگام ذخیره آب یک شبه گزارش کردند. و سایر مطالعات 16 تا 24 ساعت یا حتی حداکثر 48 ساعت را پیش‌بینی می‌کنند.

 

 

بیشتربخوانید:

رژیم آب درمانی چیست ؟

 

 

مسمومیت مس

از طرفی قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض مقادیر زیاد مس ممکن است باعث مسمومیت مس شود که با علائم تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال مشخص می‌شود و حتی ممکن است در طولانی‌مدت منجر به آسیب کبدی و بیماری کلیوی شود، البته مطالعات نشان می‌دهند با ذخیره آب در ظروف مسی برای مدت زمان حداکثر 16 ساعت، مقدار مس افزوده شده به آب کاملاً کمتر از حد ایمنی است و جای نگرانی برای مسمومیت وجود ندارد. پیشنهاد می‌شود که مصرف آب مسی افراد به 3 فنجان (710 میلی لیتر) در روز محدود شود.

 

بیشتربخوانید:

ریبوفلاوین موجود در انواع مواد غذایی

برچسب ها: مسمومیت غذایی، ظروف مسی، آب، مس، آب مسی، مسومست غذایی، مسمومیت با مس تعداد بازديد: 298 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز