Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:45

17
آبان
با تنها واکسن در دسترس کرونا آشنا شوید

با تنها واکسن در دسترس کرونا آشنا شوید

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درحال حاضر که هنوز واکسنی برای کرونا به مرحله تایید و تولید نهایی نرسیده است، ماسک تنها وسیله پیشگیری کننده‌ای است که مانند واکسن عمل می‌کند

ایرنا نوشت: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درحال حاضر که هنوز واکسنی برای کرونا به مرحله تایید و تولید نهایی نرسیده است، ماسک تنها وسیله پیشگیری کننده‌ای است که مانند واکسن عمل می‌کند و همه باید از آن استفاده کنند تا بتوانیم از زمستان امسال به سلامت عبور کنیم.

دکتر رضا ملک زاده افزود: محققان ایرانی در تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند که امیدواریم هرچه سریعتر به این موفقیت بزرگ دست یابیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: البته واکسن ایرانی کرونا در مراحل اولیه بوده و هنوز وارد مرحله انسانی خود نشده است.

ملک زاده ادامه داد: کشورهای چین، انگلیس و آمریکا در ساخت واکسن کرونها از ما جلوتر بوده و در حال آزمایش واکسن های خود روی جمعیت های ۳۰ هزار نفری هستند.

 

بیشتربخوانید:

بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک

 

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون آغاز روند تولید ۲۰۰ واکسن در دنیا گزارش شده که از این تعداد حدود ۳۰ واکسن به مرحله انسانی رسیده و ۶ مورد آنها وارد مرحله اصلی تولید شده است، گفت: این واکسن در خوشبینانه ترین حالت ۵ تا ۶ ماه دیگر هم آماده نمی شود و به عبارتی به تولید انبوه نمی رسد.

ملک زاده گفت: با توجه به اینکه واکسن به افراد سالم تزریق می شود، باید اطمینان حاصل شود که هم موثر و هم بی ضرر باشد. به عبارتی واکسن موثر باید در اختیار مردم قرار گیرد تا سلامت آنان را به خطر نیافتد.

ملک زاده با اشاره به اینکه بدن بیماران بهبودیافته کرونا پادتن می‌سازد، اظهار داشت: ایمنی نسبتا خوبی حدود سه تا چهار ماه در مقابل بیماری در بدن افراد بهبودیافته به وجود می آید.

وی ادامه داد: برخلاف آنفلوآنزا، این ویروس جهش های متعدد موثری نداشته و مطالعات ایمونولوژی نشان می دهد این ویروس هم آنتی بادی نسبتا خوبی تولید می کند.

ملک زاده، زمان ایمنی در بدن را سه تا چهار ماه اعلام کرد و افزود: هرچند سه ماه بعد از مداوا شدن افراد، میزان آنتی بادی افت پیدا می کند، ولی مقدار کمی از آن در بدن باقی می ماند و اگر عفونت مجدد صورت گیرد، مجدد مقدار آنتی بادی افزایش یافته و ایمنی سلولی نسبتا خوبی به وجود می آید.

بیشتربخوانید:

همه آن چه باید درباره ماسک زدن بدانید

 

وی ادامه داد: بررسی چند کشور نشان داده است که امکان ابتلای مجدد می تواند رخ دهد اما از بیش از ۴۳ میلیون نفری که در دنیا مبتلا شدند، تعداد مبتلایان دوباره به بیماری کرونا انگشت شمار بوده است.

معاون وزیر بهداشت بیان داشت: تحقیقات زیادی در مورد ابتلای مجدد در دنیا انجام شده و آنچه تابه حال در این زمینه گزارش شده است، کم تعداد بودن مبتلایان مجدد را نشان می دهد.

ملک زاده افزود: زمانی می توانیم بگوییم ابتلای دوباره به بیماری رخ داده است که ویروس را به صورت دقیق بررسی کرده باشیم تا مشخص شود که ابتلای مجدد افراد از همان ویروس قبلی است یا به ویروس جدید مبتلا شده اند.

بیشتربخوانید:

برچسب ها: ماسک، دستکش، ویروس کرونا، پیشگیری از کرونا، واکسن کرونا، ضد عفونی کردن تعداد بازديد: 244 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز