Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:30

27
مرداد
داروهای کرونایی وطنی در راهند

داروهای کرونایی وطنی در راهند

شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در حوزه تأمین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم به زودی به بازار می‌آید.

تحریریه زندگی آنلاین :

همدان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در حوزه تأمین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم به زودی به بازار می‌آید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کروناویروس توسط دانش‌بنیان‌ها تأمین شد و تقریباً هیچ تجهیزی در این زمینه از دیگر کشورها وارد نکردیم.

دکتر سورنا ستاری مطرح کرد: زیست‌بوم فناوری و نوآوری پاسخ خوبی به نیاز کشور در روزهای کرونایی بود به طوریکه در دوران شیوع کرونا توان دانش‌بنیان‌ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات پاسخ داد.

وی ادامه داد: از روزهای ابتدای شیوع کروناویروس در کشور، دانش‌بنیان‌ها دست به کار شدند و همه تجهیزات مورد نیاز کشور از جمله تجهیزات پزشکی، تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور و ... را در داخل کشور تأمین کردند. ستاری بیان کرد: دانش‌بنیان‌ها در حوزه تأمین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم به زودی به بازار می‌آید. این کار بزرگ از عهده دانش‌بنیان‌ها برآمد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت کرد.

 

 بیشتربخوانید:

تأثیر رفتارهای اجتماعی بر کاهش استرس در دوره کرونا

استرس متهم شماره اول ضعف سیستم ایمنی

با تغذیه صحیح به جنگ کرونا بروید

 

 

 

 

 

کنترل استرس کرونا با پرهیزهای خوراکی

مصرف برخی از مواد خوراکی در شرایط استرس، زیان‌آور است؛ مواد غذایی که ممکن است در کوتاه مدت سبب افزایش انرژی شود، اما مصرف زیاد آنها موجب فرسایش و خستگی می‌شود و نهایتاً در طولانی مدت می‌تواند سبب افزایش استرس در بحران کرونا شود.

اگر فرد به طور کم و بیش ثابت یا با الگویی تکرار شونده به حالت و اختلالاتی همچون خشکی و زبری پوست، شکنندگی ناخن، بیخوابی یا بدخوابی، اسپاسم و چنگ عضلات کتف و ساق، بواسیر، شقاق مقعد و خشکی مخاطات دچار باشد، مصرف برخی مواد غذایی برای وی بسیار گزندآورتر خواهد بود و دستور طبی در طب ایرانی این است که چنین افرادی در اندازه مصرف و تکرار مصرف برخی مواد خوراکی بسیار احتیاط کنند.

 

برچسب ها: کرونا ویروس، کرونا، درمان کرونا، داروی کرونا، شرکت های دانش بنیان تعداد بازديد: 239 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز