Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:38

20
فروردین
بالا بردن ایمنی بدن با تغذیه در دوران قرنطینه

بالا بردن ایمنی بدن با تغذیه در دوران قرنطینه

مطلب بعدی که ما در دوران قرنطینه باید به آن دقت کنیم بحث ایمنی بدن است . مادر شرایطی هستیم که ممکن است خواسته یا ناخواسته هر لحظه ویروس در اطرافمان باشد.

دکتر احمد ساعدی – متخصص تغذیه و رژیم درمانی

تحریریه زندگی آنلاین : مطلب بعدی که ما در دوران قرنطینه باید به آن دقت کنیم بحث ایمنی بدن است . مادر شرایطی هستیم که ممکن است خواسته یا ناخواسته هر لحظه ویروس در اطرافمان باشد بنابراین چند مورد را درباره ایمنی بدن خدمت شما عرض می کنم :

1-مایعات فراوان استفاده کنید.

2-حتما از سبزیجات رنگی استفاده کنید مثل گوجه فرنگی و هویج که اگر پخته شود بسیارعالی است.

3-میوه های کم شیرین و رنگی بسیار خوب هستند گریپ فروت و پرتقال خونی و میوه هایی مانند اینها

4-خوردن غذاهای شیرین و غذاهای چرب و سرخ کردنی را به هیچ عنوان توصیه نمی کنم

 

برای افزایش ایمنی بدن لازم است در طول روز فعالیت فیزیکی بدنی داشته باشیم و الگو خواب مان درست باشد شب به موقع بخوابیم و صبح به موقع از خواب بیدار شویم .

تا اگر در خانه هستیم و نمی توانیم کاری انجام دهیم توصیه نمی کنم که صبح تا دیر وقت بخوابیم این استراحت و خوابیدن های طولانی مدت و بهم ریختن سایتل خواب می تواند ایمنی بدن را پایین بیاورد و اینکه بنده به هیچ عنوان توصیه نمی کنم افراد در دوران قرنطینه از رژیم های لاغری سفت و سخت استفاده کنند .

 

این رژیم های غذایی سخت که به سرعت وزن را پایین می آورد در طولانی مدت ایمنی بدن را کم خواهد کرد .

یادمان باشد ایمنی بدن فردی که لاغرتر است نسبت به فردی چاق تر است بیشتر است. ولی مفهوم این است که وقتی ما شروع می کنیم به فرآیند کاهش وزن در طول زمانی که داریم وزن کم می کنیم

ایمنی بدن ما پایین می آید و زمانی که وزن ما به ثبات رسید و در یک وزن متعادل ایستادیم آن وقت ایمنی بدن ما نسبت به زمانی که چاق تر بودیم بیشتر خواهد شد.

بنابراین درست است که ما می خواهیم به سمت ایمنی بالای بدن پیش برویم ولی این کاهش وزن نباید خلی سریع باشد و بنده توصیه می کنم که حداقل در دوران قرنطینه به دنبال کاهش وزن سریع نروید چون ممکن است با پایین رفتن قدرت ایمنی بدن ویروس بتواند موقعیتی پیدا کند که بتواند به بدن ما آسیب جدی وارد کند.

تحقیقاتی را که خود بنده در دوران دانشجویی در کشور استرالیا انجام داده و چاپ شده است با ویروس سرماخوردگی و عوامل تغذیه ای و کم شدن التهابات ناشی از ویروس سرماخوردگی در سلول های راه های هوایی نشان داده که مصرف گوجه فرنگی و هویج و البته گردو و ماهی می تواند که التهابات ناشی از ویروس سرماخوردگی را تا حد زیادی کاهش بدهد.

البته کرونا ویروس درست است که شبیه ویروس سرماخوردگی است ولی ممکن است که رفتارهای التهابی متفاوتی را داشته باشد ولی اصولا به نظر میاد که همه مواد مغذی که باعث کاهش استرس اکسیداتیو می شوند و یا اثرات ضد التهابی دارند می توانند در افزایش قدرت ایمنی بدن ما نقش مهمی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

باید و نبایدهای تغذیه ای در دوران قرنطینه

برچسب ها: رژیم غذایی، تغذیه سالم، دکتر احمد ساعدی، زندگی آنلاین، بالا بردن ایمنی بدن، کرونا ویروس، ویروس کرونا، قرنطینه تعداد بازديد: 632 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز