Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:14

6
فروردین
۲۷۰۱۷ ابتلا و ۲۰۷۷ فوتی کرونا در کشور تا کنون

۲۷۰۱۷ ابتلا و ۲۰۷۷ فوتی کرونا در کشور تا کنون

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۲۰۶ مورد جدید بیماری کرونا در کشور خبر داد.

 
 سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۲۰۶ مورد جدید بیماری کرونا در کشور خبر داد.

دکتر کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته جهانپور، با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

جهانپور افزود: تا کنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید.

وی تاکید کرد: مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، جهانپور با اشاره به به اقدامات انجام شده در قالب بسیج ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: امروز با خوداظهاری و بیماریابی، بیماران را در خانه و در مراحل اولیه شناسایی می‌کنیم و سپس ادامه مراقبت‌ها در مراکز درمانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۶۲۵ مبتلا به کرونا در این روزها بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند گفت: متاسفانه تعدادی از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده اند و بیش از ۶۸ درصد از آنها سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال بوده‌اند و ۳۲ درصد نیز زیر ۶۰ سال بوده‌اند که به یکی از بیماری‌های زمینه ای، بیماری خاص یا  نقص سیستم ایمنی مبتلا بوده اند. این آمار  قاعدتا مستلزم این است که دقت و توجه بیشتری نسبت به این افراد داشته باشیم. بیماران خاص و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای نیز نیازمند توجه و مراقبت بیشتر هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا که یکی از اقدامات مدیریتی و مداخله‌ای قابل توجهی بوده که در همه دنیا و در کشورهای مختلف به نوعی منحصر به فرد تلقی می‌شود، گفت: این طرح با مشارکت مردم و با خوداظهاری در گام اول شکل گرفته و پوشش و گستره آن افزایش می‌یابد. عدد غربالگری‌ها و بسیج عمومی از ۴۷.۵ میلیون نفر تجاوز کرده و بیش از نیمی از مردم ایران مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

جهانپور افزود: از مردم می‌خواهیم چه آنها که علائم شبه آنفلوآنزا دارند و چه آنها که هیچ علامتی ندارند حتما در سامانه https://salamat.gov.ir/ ثبت‌نام کنند و اطلاعات خود را ثبت کنند. یکی از اقدامات راهگشا همین است که با مشارکت و همنوایی بیشتر و با ثبت نام در سامانه شکل خواهد گرفت و  مابقی اقدامات مراقبتی و پایشی انجام می‌شود.

وی خطاب به مردم گفت: از اینکه بهداشت فردی، عمومی و اجتماعی را رعایت می‌کنید و سفرهای شهری و غیرشهری را کاهش دادید و دید و بازدیدهای نوروزی را نادیده گرفته و نوروزی متفاوت داشته‌اید، قدردان هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به طرح پیشنهای وزارت بهداشت مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: این طرح در کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی کرونا بررسی شد و مطابق با الگوها و امکانات کشور نهایی شده و با تایید رئیس جمهور ابلاغ می‌شود.

جهانپور افزود: در این طرح  هیچ مورد لغو ترددهای ضروری نداریم و ملاحظات و تدابیر لازم در حوزه ارائه خدمات و تامین مایحتاج ضروری مردم دیده شده است، ولی حتما از ایاب و ذهاب غیرضروری شهری و بویژه غیرشهری جلوگیری خواهد شد و رویکردی کاملا مشارکتی و جامعه محور در عین لحاظ کردن محدودیت‌ها خواهیم داشت و سطح سوم قرنطینه است.

وی با بیان اینکه بنابراین همچنان کشور در سطح سوم قرنطینه خواهد بود، گفت: بدون استفاده از ابزارهایی که شاید چندان مناسب مردم و فرهنگ آنها نباشد ولی با اعمال محدودیت‌ها کار ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: کرونا ویروس، ویروس کرونا، آمار، کیانوش جهانپور، مبتلایان به کرونا، جان باختگان کرونا تعداد بازديد: 357 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز