Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:58

22
بهمن
ویروس کرونا، رکورد جدیدی برجای گذاشت

ویروس کرونا، رکورد جدیدی برجای گذاشت

گزارش رسمی دولت چین نشان می‌دهد با وجود رکورد تازه قربانیان ویروس کرونا، شمار موارد ثبت‌شده ابتلا به این ویروس، روند کاهشی داشته‌است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با جان باختن ۱۰۳ نفر در یک روز(دوشنبه، ۲۱ بهمن) مرگبارترین روز از زمان شناسایی ویروس کرونا در دسامبر گذشته لقب گرفت. با جان باختن این تعداد جمع کل قربانیان این ویروس به یک هزار و ۱۶ نفر رسید.

با وجود این، کاهش ۲۰ درصدی آمار تازه مبتلایان در روز دوشنبه امیدها برای کنترل نرخ شیوع این ویروس را بیشتر کرد. این برای پنجمین روز متوالی است که تعداد تازه مبتلایان کمتری نسبت به روزهای قبلی گزارش می‌شود.

در چین اکنون تعداد کل مبتلایان به ۴۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده که بیش از ۷۵ درصد آنها در داخل استان هوبی قرار دارند. تعداد کل مبتلایان در هوبی روز دوشنبه ۳۱ هزار و ۷۲۸ نفر گزارش شد و تعداد جان باختگان هم تنها در این استان ۹۷۴ نفر بوده است که نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا را در هوبی به ۳ درصد رساند.

ووهان، مرکز استان هوبی که ۱۱ میلیون جمعیت دارد همچنان در حالت قرنطینه است؛ مدارس و ادارات بسیاری تعطیل و حتی وسایل نقلیه شهری، متوقف شده‌اند.

 موارد جدید ابتلا به کرونا در دیگر نقاط جهان

علاوه بر سرزمین اصلی چین که بیشترین رقم مبتلایان و به جز دو نفر تمام قربانیان در آن گزارش شده، دست‌کم ۳۱۹ مورد نیز در حداقل ۲۴ کشور دیگر تشخیص داده شده‌ است.

در بریتانیا ۴ مورد جدید دیگر شمار مبتلایان را به ۸ نفر رسانده و موجب شده دولت نسبت به تهدید جدی و فوری این ویروس هشدار دهد.

در بندر یوکوهاما ژاپن، شمار مبتلایان به کرونا در کشتی تفریحی دیاموند پرنسس به ۱۳۵ نفر رسیده است. این کشتی تفریحی حدود ۳۷۰۰ سرنشین دارد و در سواحل یکوکوهاما در قرنطینه است.

سازمان جهانی بهداشت امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ بهمن) میزبان یک گردهمایی جهانی برای «بسیج اقدامات بین‌المللی، و تشخیص کمبودهای اطلاعاتی و اولویت‌های تحقیقاتی» که هدف آن مقابله با ویروس کرونای جدید اعلام شده‌ است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز تاکید کرده هدف از نشست پیش رو افزایش اقدامات برای توسعه ابزارهای مورد نیاز در روند مقابله با شیوع ویروس کرونای جدید است.

برچسب ها: کرونا ویروس چینی، کرونا، ویروس کرونا در ایران، درمان کرونا، راه های پیشگیری از کرونا، علائم ابتلا به کرونا، واکسن کرونا تعداد بازديد: 404 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز