Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 19:55

13
بهمن
آشنایی با علائم ویروس کرونا

آشنایی با علائم ویروس کرونا

کرونا ویروس از یک خانواده ویروس است که باعث ایجاد شرایطی مانند سرماخوردگی ، MERS ، SARS و سایر بیماریهای تنفسی می شود.

کرونا ویروس از یک خانواده ویروس است که باعث ایجاد شرایطی مانند سرماخوردگی ، MERS ، SARS و سایر بیماریهای تنفسی می شود. علاوه بر این ، در ژانویه سال 2020 ، مقامات بهداشتی چین شیوع شکل جدیدی از کرونا را که باعث عوارض جدی مانند ذات الریه می شود ، تأیید کردند. اگر گمان می کنید کرونا ویروس دارید ، ضروری است که در خانه بمانید تا باعث ابتلا دیگران نباشید. در حالی که هیچ دارویی برای کورونا ویروس وجود ندارد ، اما می توانید علائم خود را درمان کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

 پزشکان گفته اند که دوره نهفتگی بیماری کرونا ممکن است تا چهارده روز باشد. در این مدت، فرد آلوده به ویروس نشانه بیماری از خود بروز نمی دهد اما ناقل این ویروس است و ارتباط با او می تواند به ابتلای به بیماری منجر شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا؛ شبیه سرماخوردگی است و کودکان نمی‌گیرند!

ویروس کرونا وارد ایران خواهد شد

درباره کرونا، ویروس کشنده‌ی چینی

 

تشخیص پدیده کرونا,ویروس کرونا

 

 علایم ویروس کرونا :

علائم بیماری کرونا می تواند شامل سرفه همراه با تب و تنگی نفس باشد. گزارش های اولیه ای در مورد علائم غیر تنفسی مانند تهوع ، استفراغ یا اسهال وجود دارد. در طی چند روز بسیاری از افراد بهبود می یابند. با این وجود ، برخی افراد - به ویژه کودکان، افراد سالخورده یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند - ممکن است به یک عفونت جدی تر مانند برونشیت یا ذات الریه مبتلا شوند.

 

تشخیص پدیده کرونا,ویروس کرونا

 

 از آنجا که کرونا ویروس یک عفونت تنفسی است ، سرفه و آبریزش بینی شایع ترین علائم است. ممکن است با یا بدون مخاط سرفه کنید. اگر فکر می کنید سرفه و آبریزش شما ممکن است ناشی از کروناویروس باشد ، با پزشک خود تماس بگیرید.

سرفه و آبریزش بینی نیز می تواند علائم آلرژی یا عفونت تنفسی مختلف باشد ، بنابراین سعی کنید نگران نباشید. پزشک به شما کمک می کند تا متوجه شوید بیماری شوید.

در نظر بگیرید که آیا در اطراف کسی بوده اید که مریض بوده است. اگر چنین باشد ، شما به احتمال زیاد به یک بیماری مبتلا شده اید.

 

تشخیص پدیده کرونا,ویروس کرونا

 

ویروس کرونا همچنین باعث گلودرد می شود ، بنابراین این می تواند نشانه عفونت باشد. به طور معمول ، گلو درد در اوایل عفونت ویروس کرونا ظاهر می شود و به دلیل سرفه مکرر ایجاد نمی شود.

 

تشخیص پدیده کرونا,ویروس کرونا

 

• مشابه سایر عفونت های تنفسی ، کروناویروس ممکن است باعث سردرد ، درد بدن و خستگی شود. به طور کلی ، شما فقط احساس خوبی نخواهید کرد. اگر علائم بیماری تنفسی دیگری نیز داشته باشید ، این علائم می تواند نشانه ای از کروناویروس باشد. 

پزشک شما باید تشخیص دهد کدام ویروس باعث ایجاد علائم شما شده است. در حالی که می تواند ویروس کورونا باشد یا ممکن است شما یک نوع عفونت متفاوت مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا داشته باشید.

 

تشخیص پدیده کرونا,ویروس کرونا

 

• از آنجایی که تب یک علامت شایع کروناویروس است ، اگر نگران هستید که به ویروس مبتلا شده اید ، دمای بدن خود را همیشه بررسی کنید. تب بالاتر از 100.4 درجه فارنهایت (38.0 درجه سانتیگراد) می تواند نشانه ای از ابتلا به کروناویروس یا عفونت دیگر باشد. اگر تب دارید ، به پزشک مراجعه کنید.

اگر تب دارید ، احتمالاً بیماری شما مسری است، بنابراین از تماس با افراد دیگر خودداری کنید.

 

تشخیص پدیده کرونا,ویروس کرونا

 

 مراقب مشکلات تنفسی یا تنگی نفس باشید ، ویروس کرونا می تواند باعث مشکلات تنفسی شود که همیشه علامت جدی است. در صورت مشکل در تنفس ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید یا در صورت بروز فوریت های پزشکی مراقبت های لازم را انجام دهید. ممکن است شما یک عفونت جدی مانند کرونا داشته باشید.  

ممکن است برای مشکلات تنفسی به درمان های اضافی احتیاج داشته باشید ، بنابراین همیشه برای تنگی نفس با پزشک خود مشورت کنید.

 

نکته: شیوع کروناویروس 2020 که در چین آغاز شده است باعث ایجاد ذات الریه در بعضی از بیماران می شود ، بنابراین در صورت بروز مشکلات تنفسی از مراجعه به پزشک دریغ نکنید.  

 

راههای انتقال ویروس کرونا:

ویروس در ابتدا از تماس حیوان به انسان منتقل شده‌است. ویروس MERS از شتر به انسان و ویروس SARS از نوعی گربه به انسان انتقال یافته بودند. در مورد ویروس جدید هنوز منشأ احتمالی به صورت دقیق مشخص نیست.

 

انتقال انسان به انسان معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی با مایعات ترشحی شخص آلوده (مثلاً قطرات سرفه) در تماس باشد. بسته به بیماریزایی ویروس، سرفه، عطسه و دست دادن می‌تواند سبب انتقال شود. تماس با لوازم و اشیایی که توسط شخص آلوده لمس شده‌اند نیز می‌تواند باعث انتقال بیماری شود.

 

تشخیص پدیده کرونا,ویروس کرونا

منبع : بیتوته

 

برچسب ها: ویروس کرونا چینی، ویروس کرونا، راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، نشانه های ابتلا به ویروس کرونا تعداد بازديد: 620 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز