Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:57

15
مهر
حقایق جالب درباره افراد دارای گروه خونی O

حقایق جالب درباره افراد دارای گروه خونی O

خون انسان برای اولین بار در دهه اول 1900 توسط کارل لندشتاینر، یک پزشک اتریشی طبقه بندی شد. دانستن گروه خونی فرد در مواقع اضطراری بسیار مهم است. ویژگی های خون نیز می تواند بر سلامتی ما تأثیر بگذارد .

خون انسان برای اولین بار در دهه اول 1900 توسط کارل لندشتاینر، یک پزشک اتریشی طبقه بندی شد. دانستن گروه خونی فرد در مواقع اضطراری بسیار مهم است. ویژگی های خون نیز می تواند بر سلامتی ما تأثیر بگذارد و همانطور که برخی معتقدند ، بر ثروت و شخصیت ما نیز تأثیر دارد.

 

ما حقایق علمی و نظریه های کنجکاو در مورد خون نوع O را مورد مطالعه قرار داده ایم...

 

1. گروه خونی چگونه تعیین می شود

 

 

گروه های خونی، با توجه به وجود یا عدم وجود آنتی ژن های خاصی طبقه بندی می شوند که می توانند در صورت بیگانه بودن بدن ، پاسخ ایمنی را ایجاد کنند. این آنتی ژن ها می توانند باعث شوند سیستم ایمنی بدن بیمار به خون تزریق شده حمله کند. به همین دلیل شناختن گروه خونی و آگاه بودن از گروه خونی ایمن برای انتقال خون بسیار مهم است .

 

2. مشخصات گروه خونی نوع O

 

گروه خونی o منفی, گروه خونی o مثبت

 

چهار گروه خونی اصلی وجود دارد که با وجود یا نبود آنتی‌ژن‌های A و B در سطح سلول‌های قرمز و آنتی‌بادی‌های A و B در پلاسما  تقسیم‌بندی می‌شوند. بعلاوه‌ی آنتی‌ژن‌های آ و ب، پروتئینی به نام عامل Rh هم وجود دارد که وجود یا نبودش مهم است.

با وجود Rh در واقع ۸ گروه خونی A+, A-, B+, B-, O+, O-, AB+ و AB- در جهان وجود دارد.

گروه خونی O+ (اُ مثبت) رایج‌ترین گروه خونی در جهان است به طوری که ۳۷ تا ۵۳ درصد از افراد در جوامع و قومیت‌های مختلف را شامل می‌شود.

 

3. افرادی که گروه خونی از نوع O دارند ، اهدا کننده جهانی هستند

 

گروه خونی o منفی, گروه خونی o مثبت

 

افراد دارای گروه خونی نوع O می توانند خون خود را به هر 4 گروه اهدا کنند، اما فقط به افرادی که زیر گروه مثبت RH دارند (+ O + ، A + ، B + ، AB ). سلولهای خونی O منفی می توانند به هر 8 زیر گروه خون اهدا کنند و این باعث می شود آن یک گروه خونی جهانی باشد که همیشه برای انتقال اورژانسی مورد نیاز است. نوع خون - O برای نوزادان تازه متولد شده که سیستم ایمنی بدن آنها کم رشد است ، بیشترین امنیت را دارد.

 

4. کسانی که گروه خونی O هستند فقط از افراد با گروه خونی O می‌توانند خون دریافت کنند

 

گروه خونی o منفی, گروه خونی o مثبت

 

افراد دارای گروه خون نوع O+ می توانند از افرادی با گروه خونی O منفی و مثبت خون دریافت کنند ، در حالی که افرادی که خون O- دارند فقط می توانند خون مشابه O- را دریافت کنند. در مواقع اضطراری و اورژانسی، وقتی خون O- کم است، می‌توان آن را با خون O+ جایگزین کرد.

 

5. خطرات سلامتی گروه خون o

 

گروه خونی o منفی, گروه خونی o مثبت

 

به گفته دانشمندان، گروه خونی انسان‌ها تعیین کننده سلامت جسمانی آنها نیز هست. با اینکه این تئوری‌ها هنوز به طور عمومی و جهانی اثبات نشده‌اند، اما گفته می‌شود که خطراتی که سلامت انسان را تهدید می‌کنند در گروه‌های خونی مختلف، متفاوت است. به ویژه در نظر گرفته شده است که افراد دارای گروه خونی O نسبت به سایر گروه های خونی مستعد برخی عفونت های باکتریایی و ویروسی مانند طاعون ، وبا ، اوریون و سل نسبت به سایر گروه های خونی هستند. برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که افراد گروه خونی O در مقایسه با افراد مبتلا به گروه خونی A ، B و AB ،سی و پنج درصد بیشتر زخم اثنی عشر دارند.

 

6. فواید سلامتی گروه خونی O

 

گروه خونی o منفی, گروه خونی o مثبت

 

افراد دارای گروه خونی O کمترین خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را در مقایسه با افراد با گروه خونی A ، B و AB دارند. مطالعات نشان می دهد که افراد گروه خونی غیر O از خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده 25٪ بیشتر از افراد با گروه خونی O هستند. علاوه بر این ، خطر ابتلا افراد گروه خونی O به بیماری های گردش خون و اختلالات شناختی کمتر هستند. لازم به یادآوری است که سبک زندگی سالم و ورزش کردن هم در این امر تاثیر مهمی دارد و تنها به واسطه گروه خونی نمی‌توان از سلامت همیشگی قلب و جسم خود اطمینان داشت.

 

7. رژیم غذایی مناسب گروه خونی O

 

گروه خونی o منفی, گروه خونی o مثبت

 یک رژیم غذایی شخصی را با توجه به وضعیت سلامتی خود دنبال کنید

 

شاید شنیده‌ باشید که برخی از غذاها برای گروه‌های خونی مختلف مناسب‌تر هستند. با وجود محبوبیت زیادی که دارند ، رژیم های گروه خونی فاقد شواهد علمی هستند و مورد تایید جهانی نیستند. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که بهتر است یک رژیم غذایی شخصی را با توجه به وضعیت سلامتی فرد به جای رژیم غذایی مربوط به گروه خونی خود دنبال کنید .

 

8. رابطه گروه خونی O و شخصیت افراد

 

گروه خونی o منفی, گروه خونی o مثبت

 

تأثیر گروه خونی بر روی خصوصیات شخصیتی قابل بحث است ، اما این نظریه در بعضی از کشورها به ویژه ژاپن بسیار رواج دارد . برنامه های تلویزیونی ، روزنامه ها و مجلات اغلب فال های گروه خونی و نمودارهای سازگاری عاشقانه را منتشر می کنند ، در حالی که مانگا ، انیمه و بازی های ویدئویی ژاپنی به گروه های خونی شخصیت ها اشاره می کنند. ژاپنی‌ها اعتقاد دارند افرادی که گروه خونی O دارد انسان‌های بسیار دست‌ودلباز، همدل، اجتماعی و به لحاظ مالی انسان‌های موفقی هستند.

 

منبع : بیتوته

 

برچسب ها: گروه خونی، رژیم غذایی گروه خونی O، خصوصیات اخلاقی گروه خونی گروه خونی O تعداد بازديد: 649 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز