Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:00

5
مهر
این نوشیدنی قاتل فشار خون است

این نوشیدنی قاتل فشار خون است

پزشکان طبق آخرین تحقیقات خود نوشیدنی را معرفی کرده اند که در کاهش فشار خون نقش موثری دارد. متخصصین قلب و عروق تأیید کردند که گیاهخواران و وگان‌ها در مقایسه با افرادی که گوشت می‌خورند کمتر دچار بیماری فشار خون می‌شوند.

 متخصصین قلب و عروق تأیید کردند که گیاهخواران و وگان‌ها در مقایسه با افرادی که گوشت می‌خورند کمتر دچار بیماری فشار خون می‌شوند.

اما پزشکان علاوه بر توصیه انجام ورزش، کاهش مصرف نمک و دنبال کردن رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات و میوه‌های تازه همچنین تاکید می‌کنند، هر فردی که از فشار خون بالا رنج می‌برد، باید رژیم غذایی او شامل شیر و فرآورده‌های شیر باشد، به‌طوری که مصرف روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم ضروری است.

 رژیم غذایی همچنین باید شامل محصولاتی باشد که حاوی اسید‌های چرب امگا ۳، مانند دانه کتان باشد، که می‌توان دو قاشق غذاخوری از آن را به شیر یا پنیر اضافه کرد.

به سفارش پزشکان دانه‌های کامل قهوه‌ای یا طلایی کتان را برای تازه ماندن در یخچال نگهداری کنید، هنگامی‌که به آن‌ها احتیاج دارید، آن‌ها را در آسیاب خرد کرده روی ماست و غلات بپاشید، یا در مخلوط‌کن ریخته به جای آرد یا خرده نان استفاده کنید، مصرف یک یا دو قاشق غذاخوری در روز کافی است.

توجه کنید که بدن شما نمی‌تواند مواد مغذی ضروری را از دانه‌های کامل استخراج کند، بنابراین باید آن‌ها را قبل از خوردن خرد کنید. پزشکان همچنین توصیه می‌کنند که سیر فواید زیادی برای سلامتی شما دارد، بنابراین در پخت و پز به‌طور معتدل از آن استفاده کنید.

بر اساس پژوهشی که اخیرا  منتشر شده اگر از نوشیدنی‌های گیاهی برای کسب آرامش لذت می‌برید، چای گیاه هیبیسکوس را مصرف کنید، این نوشیدنی برای بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا و خفیف سودبخش است. پیش از این، پزشکان به مواد غذایی از جمله چای سبز، پنیر و گوجه فرنگی اشاره کردند که می‌تواند روند پیری را کند لذا مصرف این مواد سفارش می‌شود.

 

منبع:العربیه

برچسب ها: رژیم غذایی، فشار خون بالا، درمان فشار خون بالا، کاهش فشار خون، علائم فشار خون بالا، علت فشار خون بالا تعداد بازديد: 442 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز