Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 13:34

13
تیر
دانستنی های سلامتی (1)

دانستنی های سلامتی (1)

مشكل ناباروری مشكلی جدید است كه به صورت خاموش در حال ازدیاد می‌باشد بر همین اساس می‌بایست كه سیاست‌گذاری و دقت عمل بسیاری انجام شود. چاقی مردان یك مشكل متابولیك می‌باشد كه می‌تواند در باروری موثر باشد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه سلامت

 

1- مشكل جدید بهداشت جهانی

مشكل ناباروری مشكلی جدید است كه به صورت خاموش در حال ازدیاد می‌باشد بر همین اساس می‌بایست كه سیاست‌گذاری و دقت عمل بسیاری انجام شود. چاقی مردان یك مشكل متابولیك می‌باشد كه می‌تواند در باروری موثر باشد.

هورمون پرخوری می‌تواند باعث اشتهای زیاد در فرد بشود و در پی آن ازدیاد وزن را در پی داشته باشد پرخوری باعث ایجاد چربی و پیه اضافی در بدن می‌گردد و بر روی هورمون‌ها اثر گذاشته و ناباروری و یا اختلال در باروری را منجر می‌شود.

در سال گذشته تحقیقاتی در این زمینه انجام شده و تدابیری موثر جهت آگاهی افراد اندیشیده شده است بر همین اسال تغییر روش زندگی، تغییر عادات غذائی به عنوان كلیدی برای سلامت مردان بیان شده گروه تحقیقاتی تأیید می‌كند كه رسانه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد كه توجه مردم خصوصاً آقایان را به این امر معطوف نماید كه برای سلامتی جامعه جهانی بایستی به بهداشت غذائی و روش سالم زندگی توجه بیشتری داشت، این مورد ترجیحاً از دوران كودكی و نوجوانی تا جوانی باید به صورت سیستماتیك و از طریق آگاهی عمومی كه شامل مراكز دولتی و همچنین رسانه‌های گروهی می‌باشد مورد توجه قرار بگیرد.

2- عضله بیشتر، بیماری قلبی كمتر

بر طبق دانشكده علوم بهداشتی دانشگاه كالیفرنیا، افرادی كه دارای توده بدنی قوی یا به عبارتی عضله‌ای باشند و در عین حال مقدار چربی بدن آنها پایین باشد كمتر در معرض بیماریهای قلبی قرار گرفته و دچار امراض مربوط به آن می‌گردانند و خطر ابتلا به مرگ در آنها كمتر دیده می‌شود.

محققین دانشگاه UCLA دریافته‌اند افرادی كه توده  چربی كمتری در سطح بدنشان وجود دارد و توده عضلانی بیشتری دارند كمتر با مرگ و میر قلبی مواجه می‌شوند بر طبق داده‌ها و آزمون‌های بررسی شده افراد به 4 گروه طبقه‌بندی شدند.

1) افراد با عضله كم و چربی كم

2) افراد با عضله كم و توده چربی بالا

3) افراد با عضله زیر و توده چربی كم

4) افراد با عضله حجیم و توده چربی بالا

افرادی كه توده عضلانی حجیم داشته و چربی كمتری در بدن‌شان موجود است از خطر مرگ و میر قلبی و عروقی در امان بوده‌اند این یافته‌ها به اهمیت حفظ توده عضلانی تاكید می‌كند آنها می‌گویند به جای تمركز بر كاهش وزن به حفظ توده عضلانی در بدنشان كمك كنند و این مسئله میسر نمی‌شود مگر با تغییرات در سبك زندگی و تغییر آن به روش زندگی سالم.

3- رژیم غذایی چرب و خواب‌آلودگی

برطبق تحقیقات دانشگاه آدلاید در سال 2016 مردانی كه تحت رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی چرب هستند در طول روز احساس خواب‌آلودگی دارند و در طول شب با مشكلات خواب روبرو شده و از كمبود خواب رنج می‌برند، بر طبق این تحقیقات ارتباط مستقیمی بین رژیم غذایی چرب و خواب وجود دارد.

این نتیجه براساس بررسی بیش از 1800 مرد استرالیایی بین سنین 35 تا 80 سال انجام شده و در طی یك دوره 12 ماهه به اطلاع مردم رسانده شده پس از بررسی‌هایی كه برای كنترل جمعیت و سبك زندگی سالم در این دانشگاه انجام شده متوجه بیماری‌های مزمنی شده‌‌اند كه ارتباط آن را با مصرف چربی در بدن و به دنبال آن خواب‌آلودگی به اثبات می‌رساند، كه می‌تواند پیامدهای جدی جهت هشیاری و تمركز به وجود آورد.

خواب بد در شب و احساس خواب‌آلودگی در روز به آن معنی است كه شما انرژی كمتری در طول روز خواهید داشت و به دنبال آن كیفیت كار و هشیاری شما تنزل پیدا خواهد كرد.

بنابراین استفاده از چربی زیاد مساوی است با استفاده از كربوهیدرات زیاد و در پی آن مشكلات خواب در شب و روز و شروع یك دور باطل رژیم غذایی و خواب‌آلودگی، هر چند مهم است كه بدانیم قبل از خواب نیاز به غذای سالم و كم چرب داریم تا بتوانیم هم خواب بهتر و هم وزن مناسب‌تری داشته باشیم...

 

 

برای خواندن بخش دوم -ناباروری مردان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: علل ناباروری، بیماری قلبی، چاقی و ناباروری، ناباروری مردان، تغذیه و خواب آلودگی، غذای پرچرب، فواید توده عضلانی تعداد بازديد: 847 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز