Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 18:44

9
تیر
این علایم را جدی بگیرید (1)

این علایم را جدی بگیرید (1)

گاهی اوقات برایمان مشکلات ساده فیزیکی و یا ذهنی پیش می آید که اهمیتی به آنها نمی دهیم و به سادگی از کنارشان می گذریم. اما ممکن است موضوعی فراتر از آنی باشد که فکر می کنیم.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

9 علامت ساده که ممکن است نشانه یک مشکل جدی باشند

گاهی اوقات برایمان مشکلات ساده فیزیکی و یا ذهنی پیش می آید که اهمیتی به آنها نمی دهیم و به سادگی از کنارشان می گذریم. اما ممکن است موضوعی فراتر از آنی باشد که فکر می کنیم.

دندان درد، کلفت شدن یا تیرگی پوست، جویدن یخ، دیدن کابوس و مواردی از این دست چه حسی را در شما ایجاد می کنند؟ به احتمال زیاد هرچه هست حس ترس یا نگرانی نیست.

چون همه آنها مسائل پیش پاافتاده و روزمره ای هستند که هر لحظه ممکن است رخ دهند. اما اگر بگوییم، بعضی از آنها نشانه یک مشکل جدی هستند چه می کنید؟

در این مقاله به 9 علامت ساده که معمولا بی تفاوت از آنها می گذریم، درحالی که باید به آنها توجه کنیم، اشاره شده است.

1- دیدن توهم های عجیب

احتمال نابینایی

اگر نیمه های شب از خواب پریدید و دیدید مهره های شطرنج دور و برتان پراکنده اند، ممکن است تصور کنید دارید یک کابوس وحشتناک می بنید. اما نه صبر کنید؛ این وضعیت می تواند نشانه یک مشکل حاد و جدی تری باشد.

وقتی فردی چیزهای عجیب و غریب می بیند، ممکن است در حال از دست دادن بینایی اش باشد. برخی از افراد به سندروم "چارلز بونت" مبتلا می شوند و این بیماری موجب می شود که آنها به اختلال بینایی و در نتیجه توهم گرفتار شوند و حتی در بیداری چیزهای عجیب ببینند.

بنابر نظر متخصصان، دیدن تصاویر موهوم، واکنش عادی مغز به فقدان ورودی اطلاعات از دریچه چشم است. توهم ها پس از مدتی محو می شوند و فرد به تدریج بینایی اش را از دست می دهد. البته این مشکل درمان دارد.

2- ضخیم شدن پوست کف دست

احتمال سرطان تخمدان

بنابر پژوهش ها، کلفتی و سفتی پوست می تواند علامت سرطان تخمدان باشد. این سفت شدگی و التهاب کف دستی زمانی رخ می دهد که تومور در حالت کاملا پیشرفته اش قرار دارد.

وقتی تومور درمان شود، سفت شدگی پوست نیز برطرف می شود. این وضعیت می تواند هنگام ابتلا به سرطان های دیگر مانند پروستات، شش، سینه و همچنین بیماری های خوش خیمی مانند داء الصدف که نوعی مشکل پوستی است، نیز به وجود آید.

علایم دیگر سرطان تخمدان غالبا مبهم است و وقتی بیماری تشخیص داده می شود که خیلی دیر است. پژوهشی در سال 2012 نشان داد این بیماری 9 ماه پس از اینکه فرد به سفت شدگی پوست روی کف دستش مبتلا شد، خود را کاملا نشان می دهد.

بنابراین، این نشانه می تواند تشخیص زود هنگام سرطان، به ویژه تخمدان، را امکان پذیر کند.

3- دندان درد هنگام پیاده روی

احتمال بیماری قلبی

هنگام دندان درد، طبیعی ترین کار پیش دندانپزشک رفتن است. بعضی افراد گاه گاهی گرفتار درد فک و دندان می شوند که این درد هنگام پیاده روی بیشتر به سراغ شان می آید و وقتی به دندانپزشک مراجعه کنند، هیچ دلیل خاصی که موجب دندان درد شان شود، در دهان خود نمی یابند.

این افراد معمولا پس از مدتی دچار سینه درد و بی حسی در دست راست شان نیز می شوند. در نهایت پس از بارها مراجعه به پزشک های مختلف، متوجه می شوند که به یماری قلبی مبتلا شده اند.

پزشکان یکی از علایم حملات قلبی را درد در فک و دندان می دانند. آنها معتقدند که قلب فاقد رشته های عصبی که درد را حس می کنند، است.

بنابراین مغز، پیام های رشته های عصبی را که از سوی رشته های دیگر گسیل می شود، تفسیر کرده و احساس درد را از راه نخاع منتقل می کند. بنابراین بازو، شانه، گردن، ناحیه بالای شکم، صورت و دندان های فرد دردناک می شوند.

4- گوش های پرچروک

احتمال بیماری قلبی

نتایج برخی از پژوهش های اخیر محققان را به این نتیجه رسانده است که علامت دیگر بیماری های قلبی داشتن خطوط مورب در لاله گوش است. بعضی از متخصصان می گویند: " افراد مسن تر احتمالا روی لاله گوش شان خطوط بیشتری دارند و ممکن است به دلیل سن بالا بیشتر از دیگران دچار بیماری قلبی شوند.

بنابراین، این ارتباط ممکن است چندان قوی نباشد. اما اگر لاله گوش تان بسیار شیاردار است، آن را به حال خود رها نکنید. چنانچه بالاتر از 50 سال دارید، فشار خون و کلسترول تان را به طور مرتب بررسی کنید.

5- ابروهای تیره و موی خاکستری

احتمال دیابت نوع دوم

پژوهش های اخیر نشان داده است مردانی که موهایشان خاکستری است اما ابروهای تیره ای دارند، چهار برابر از افرادی که ابروهایشان نیز مانند موهایشان خاکستری شده است، احتمال دارد به دیابت نوع دو مبتلا شوند.

البته درباره این مساله پزشکان هنوز به یک توضیح و اثبات واقعی نرسیده اند و می گویند شاید ارتباط ژنتیکی تصادفی بین این دو وضعیت وجود داشته باشد...

 

 

برای خواندن بخش دوم -این علایم را جدی بگیرید- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: دندان درد، بیماری قلبی، علائم بیماری، دیدن توهم، ضخیم شدن پوست کف دست، گوش های پرچروک، ابروهای تیره، موی خاکستری، دیابت نوع دوم تعداد بازديد: 981 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز