Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 20:19

25
بهمن
هیپنوتیزم روشی جدید به جای بیهوشی

هیپنوتیزم روشی جدید به جای بیهوشی

مصرف زیاد قند و غذاهای شیرین سبب افزایش بروز سرطان رحم می‌شود.

تحریریه پزشك امروز

 

 

پزشکان بلژیکی برای بیهوشی بیماران از هیپنوتیزم استفاده می‌کنند که هم اثرات مضر بیهوشی را نداشته و هم این افراد هوشیار بوده و زودتر بهبود می‌یابند. بر این اساس در تعدادی از بیمارستان‌های این کشور بسیاری از بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند توسط هیپنوتیزم و بی‌حسی موضعی عمل می‌شوند.

این امر مانع اثرات مضر بیهوشی عمومی می‌شود. بیمارانی که به این روش بی‌حس می‌شوند هوشیار هستند و سریع‌تر بهبود می‌یابند. آن‌ها همچنین کمتر به داروهای مسکن نیاز دارند.پزشکان معتقدند که این روش بی‌حسی فقط برای انواع خاصی از عمل‌های جراحی امکان‌پذیر است.در سال‌های اخیر این روش بی‌حسی در فرانسه و بلژیک طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

در آلمان در تعدادی از جراحی‌های پلاستیک و صورت از هیپنوتیزم برای بی‌حس کردن بیماران استفاده می‌شود. در انگلیس این روش در تعدادی از جراحی‌های دندان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. تعدادی از پزشکان معتقدند که این روش بی‌حسی در جراحی‌های قلب و دیگر ارگان‌های داخلی بدن امکان‌پذیر نیست چون درد ناشی از این عمل‌های جراحی بسیار زیاد است و استفاده از این روش‌های بی‌حسی درد را تسکین نمی‌دهد.

پروتئین‌های شیر و سویا به كاهش فشارخون كمك می‌كنند

متخصصان علوم پزشكی در آمریكا تاكید كردند اگر می‌خواهید فشارخون خود را پایین بیاورید سویا و لبنیات كم چرب را به مقادیر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه كنید.براساس نتایج یك مطالعه جدید جایگزین كردن پروتئین سویا و شیر به جای كربوهیدرات‌های تصفیه شده در رژیم غذایی روزانه تاثیر قابل توجهی در پیشگیری یا درمان فشارخون بالا دارد.

این مطالعه روی 352 شركت كننده نشان داد افرادی كه مكمل پروتئینی شیر را جایگزین مكمل كربوهیدرات تصفیه شده كردند میزان فشار سیستولیك آنها 2.3 mmHg كاهش پیدا كرد.این شركت كنندگان با خطر افزایش فشارخون مواجه بودند یا به نوع خفیف این بیماری مبتلا بودند.

پوست سیب، عضلات را تقویت می‌كند

متخصصان دانشگاه یووا در آمریكا طی یك سری آزمایشات جدید دریافته‌اند نوعی ماده موم مانند موسوم به اسید اورسولیك كه در پوست سیب یافت می‌شود از ضعف و تحلیل رفتن عضلانی می‌كاهد و رشد این بافت‌ها را تقویت می‌كند.از آنجا كه این میوه برای كاهش چربی و قند خون، كلسترول و تری گلیسیرید نیز مفید است از این پس می‌توان از پوست آن نیز برای درمان ضعف عضلانی و اختلالات سوخت و سازی مثل دیابت استفاده كرد.

كریستوفر آدامز، متخصص غدد درون ریز و كارشناسی اصلی در این مطالعه خاطرنشان كرد: ضعف عضلانی مشكلات جدی به بار می‌آورد و با وجودی كه بسیار شایع است اما هیچ دارویی در حال حاضر برای آن وجود ندارد اكثر افراد در مرحله‌ای از طول عمر خود مثلا زمان بیماری یا سالخورگی با این مشكل مواجه می‌شوند.

آدامز تصریح كرد: ما فعالیت ژن ماهیچه‌ای را در افراد مبتلا به آتروفی (تحلیل عضلانی) بررسی كرده و از اطلاعات بدست آمده استفاده كردیم تا مواد شیمیایی را پیدا كنیم كه مانع از آتروفی شوند. یكی از این مواد شیمیایی كه شناسایی آن جالب توجه بود اسید اورسولیك نام دارد و بویژه در غلظت قابل ملاحظه‌ای درپوست سیب یافت می‌شود.

شیرینی‌جات، زنان را در معرض خطر سرطان قرار می‌دهد

محققان سوئدی اعلام کردند: زنانی که در طول یک هفته بیسکویت، کیک و کلوچه شرین به میزان زیاد می‌خورند، 33 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان رحم قرار دارند. یک مطالعه 10 ساله روی شصت هزار زن سوئدی نشان داد، زنانی که 2 تا سه بار در هفته بیسکوئیت، کیک و کلوچه شیرین مصرف می‌کنند، 33 درصد بیشتر در معرض سرطان رحم قرار دارند، همچنین این نسبت درباره  کسانی که بیش از سه بار در هفته بیسکویت مصرف می‎کنند، به  42درصد افزایش می‌یابد.

این تحقیقات نشان داد، مصرف زیاد قند و غذاهای شیرین سبب افزایش بروز سرطان رحم می‌شود.در حال حاضر محققان به دنبال کشف ارتباط بین میزان مصرف خوراکی‌های شیرین و ابتلا به سرطان رحم هستند. به گفته محققان، جذب بیش از 35 گرم قند در روز، در حدود 7 قاشق چایخوری سبب رشد 36 درصدی تومورهای سرطانی در رحم زنان می‌شود.

یکی از دلایلی که خوردن قند زیاد باعث بروز سرطان می‌شود، افزایش ترشح هورمن استروژن است که ترشح این هورمون سبب رشد نامحدود و غیر کنترل شده سلول‌ها شده که این یکی از خصوصیات بیماری سرطان است.دیگر آنکه، جذب زیاد قند در بدن سبب ترشح بیشتر انسولین و در نهایت منجر به بزرگ شدن زیاد سلول‌ها می‌شود.

 

برچسب ها: تقویت عضلات، کاهش فشار خون، بیهوشی با هیپنوتیزم، اثرات مضر بیهوشی، اسید اورسولیك تعداد بازديد: 962 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز