Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 30 شهریور 1403 - 03:31

17
بهمن
10 راه برای سم زدایی بدن (2)

10 راه برای سم زدایی بدن (2)

 

 چطور بدانیم كه نیاز به سم‌زدایی داریم؟

دانشمندان می‌گویند كه هر فرد سالی یك‌بار نیاز به سم‌زدایی از بدن دارد. (مختصر یا كامل). این كار نه تنها هیچ خطر و ضرری ندارد، بلكه بسیار هم سودمند است؛ زیرا امروزه سموم زیادی در اطراف ما وجود دارد. حساسیت‌ها و ناراحتی‌های پوستی، پف زیر چشم‌ها، دل دردها، خستگی و كوفتگی‌ مفرط، گیجی و سرگردانی روحی و فكری، مشكلات مربوط به قاعدگی و ... همگی از نشانه‌های افزایش سموم بدن هستند.

كدام روش سم‌زدایی مناسب‌تر است؟

روش‌های سم‌زدایی بسیاری وجود دارند كه هر یك بسته به نیاز افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از آنها یك برنامه هفت روزه را دنبال می‌كنند تا خون كاملاً پاك شود. این برنامه‌ها شامل روزه گرفتن و سركردن با مایعات به مدت دو روز كامل و بعد از آن تغییر برنامه غذایی به مدت پنج روز و استفاده از برخی غذاهای خاص برای استراحت سیستم گوارش است.

در ضمن طی این مدت نباید از مكمل‌ها، برخی گیاهان و ورزش كردن و مرطوب نگه داشتن پوست و بدن غافل شد. در یك روش دیگر، از مكمل‌های مختلف جهت پاكسازی بدن استفاده می‌شود. این مكمل‌ها حاوی فیبر، ویتامین‌ها، گیاهان، املاح و در مجموع محصولاتی بسیار سالم هستند و دستور مصرف بسیار ساده‌ای هم دارند. یك روش دیگر سم‌زدایی كه بسیارهم قدیمی است و در میان مردمان باستان رایج بوده، نوشیدن آب است؛ به این صورت كه هفته‌ای یك روز از صبح تا شب فقط آب نوشیده شود.

 آیا می‌خواهید كاهش وزن داشته باشید؟

بی‌شك، انگل‌های روده كه در همه افراد وجود دارد، از مهم‌ترین عواملی هستند كه اجازه نمی‌دهند وزن كم كنید. عفونت‌های روده‌ای كه در اثر انگل‌ها ایجاد می‌شوند، معمولاً ایجاد دردهای شكمی و حتی اسهال می‌كنند. این نوع عفونت‌ها با علائم زیر همراه می‌باشند:

 كاهش زیاد اشتها  كم‌آبی بدن   تب بالا   كاهش وزن   استفراغ  حالت تهوع و سرگیجه   وجود مواد مخاطی و خون در مدفوع عفونت‌های انگلی به راحتی از فردی به فردی دیگر منتقل و به سرعت پخش می‌شوند و از چهار ساعت تا چهار هفته به طول می‌انجامند. دانشمندان معتقدند كه بهترین راه پاكسازی روده‌ها نابود كردن این انگل‌هاست. پاكسازی روده باعث از بین رفتن بیشتر این انگل‌ها می‌شود؛ حتی اگر نتواند همه آنها را نابود سازد.

 آیا این كار به كاهش وزن كمك می‌كند؟

بله. البته این كاهش وزن در روده‌ها اتفاق می‌افتد، نه در مورد چربی‌ها. بعد از آن احساس می‌كنید شكمتان صاف‌تر شده است. بعد از پاكسازی روده، بدنتان مواد مغذی و ویتامین‌ را بهتر و آسان‌تر جذب می‌كند، متابولیسم دستگاه دفاعی بدنتان بهتر می‌شود و در طول روز چربی‌های بیشتری خواهید سوزاند.

 آیا این‌كار بی‌خطر است؟

بله، پاكسازی روده بهترین و بی‌خطرترین راه برای كاهش وزن است. اكثر مواد و محصولات پاكسازی روده از تركیبات طبیعی به دست می‌آیند و به هیچ وجه آلرژی‌زا نیستند. عوارضی هم به دنبال دارند. اما بهتر است قبل از اقدام با پزشك خود مشورت كنید.

گاهی اوقات این پارازیت‌ها به سرتاسر بدن ما هجوم می‌آورند و ما از آنها بی‌اطلاعیم. یكی از دلایل عمده عدم موفقیت در كاهش وزن نیز وجود همین انگل‌هاست. اگر این شیوه را برای كاهش وزن در نظر گرفته‌اید، موضوع را با پزشك‌تان در میان بگذارید.

 

 

برای خواندن بخش اول- 10 راه برای سم زدایی بدن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: چگونه بدانیم بدن نیاز به سم زدایی دارد، روش مناسب سم زدایی، آیا می خواهید کاهش وزن داشته باشید، راه های صحیح سم زدایی، پاکسازی روده تعداد بازديد: 1148 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز