Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 13:08

11
بهمن
اختلالات مغزی، پیامد زایمان زودهنگام

اختلالات مغزی، پیامد زایمان زودهنگام

تست فعلی سرطان پروستات كه به تست PSA شناخته شده است به‌طور گسترده به‌عنوان مهم‌ترین مقیاس سنجش خطر سرطان پروستات در مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحریریه پزشك امروز

 

 

 

نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان داد: ایجاد اختلال در مغز، بینایی و رشد ریه در نوزادان از عوارض زایمان‌های زودرس بدون دلیل پزشکی است. نتایج مطالعات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا نشان می‌دهد طی دو دهه گذشته تعداد زایمان‌های زودتر از موعد بدون دلیل پزشکی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، به‌طوری که از سال 1992 به بعد در آمریکا، به‌طور متوسط طول مدتی که نوزاد در رحم مادر است، 7 روز کاهش یافته است.

آماری که از بررسی 18 هزار زایمان در سال 2007 به دست آمد، نشان داد که 9/6 درصد میزان زایمان‌ها در این سال زودهنگام بوده است. محققان می‌گویند: حاملگی کوتاه‌مدت در رشد ریه‌ها، بینایی، وزن و گاهی مغز جنین اثرات منفی بر جای می‌گذارد. به نحوی که نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا می‌آیند، بیشتر از حد نرمال می‌خوابند همچنین در یادگیری تغذیه از سینه مادر خود دچار مشکل هستند، خطر بروز یرقان و دهیدراسیون در این نوزادان بیشتر از نوزادنی است که در موعد مقرر یعنی هفته 40 بارداری به دنیا آمده‌اند.

دکتر برایان اوشیرو، رییس بخش زنان و زایمان دانشگاه لوما لیندا معتقد است که هر روز و هفته‌ای که زایمان زودتر از هفته 39 اتفاق بیفتد، احتمال خطر بیشتر است؛ هر چند ممکن است تعداد زیادی از این نوزادان مشکلی نداشته باشند. حاملگی طبیعی 40 هفته است، هر چند محققان معتقدند که 39 هفته کامل نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند و بسیاری از زایمان‌های طبیعی در کمتر از این هفته اتفاق می‌افتند و یا گاهی به علت پزشکی باید زایمان زودتر انجام شود اما مشکل زمانی است که نوزاد هنگامی كه آماده نیست، به دنیا بیاید.

تاثیر داروی دیابت به ژنتیك فرد بستگی دارد

پزشكان اسكاتلندی می‌گویند: میزان اثرگذاری داروی معمول دیابت كه برای كنترل قند تجویز می‌شود، رابطه مستقیمی با نوع ژنتیك بیمار مصرف‌كننده دارد. این داروی معمول دیابت، متفورمین نام دارد كه امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای كنترل دیابت نوع دوم از آن استفاده می‌كنند و تقریبا 50 سال است كه در بازار دارو فروخته می‌شود.

در مطالعه جدید از سوی متخصصان علوم پزشكی انستیتو مطالعات بیوپزشكی در دانشگاه دوندی اسكاتلند معلوم شد كه داروها چطور روی بیماران مختلف تاثیر می‌گذارند. یافته جدید برای پیدا كردن داروهای جدیدی كه در درمان دیابت نوع دوم موثرتر باشند، بسیار سودمند خواهد بود. این یافته حاصل تجزیه و تحلیل روی نمونه‌های خونی بدست آمده از 20 هزار بیمار است. این متخصصان روی كروموزوم خاص 11 ژنی موسوم به ATM را پیدا كرده‌اند كه روی عملكرد و تاثیرگذاری داروی متفورمین در بدن نقش دارد.

قرص معجزه‌گر برای سوزاندن كالری در حالت نشسته

كارشناسان داروسازی موفق به تولید یك قرص فوق‌العاده موثر برای مقابله با چاقی شده‌اند كه حتی در حالت نشسته هم كالری‌های اضافی بدن شما را می‌سوزاند. این قرص جدید «مراتول» نام دارد كه متابولسم را افزایش می‌دهد، دریافت كالری‌ را كم می‌كند، جذب كربوهیدرات‌ها را مسدود می‌كند و در لحظه كالری‌ها را می‌سوزاند. داروی جدید در حالی كه مصرف‌كننده پشت میز نشسته و تحركی ندارد، می‌تواند 310 كالری انرژی را بسوزاند.

دكتر كتی لانگ، یك كارشناس عمومی داروسازی در شركت گلاسگو، در این باره خاطرنشان كرد: در حال حاضر هیچ محصول لاغری كه نیازی به نسخه پزشك نداشته باشد در بازار داروی انگلیس وجود ندارد و بنابراین مراتول می‌تواند گزینه مناسبی برای كمك به كاهش وزن در سطح گسترده باشد. وی تاكید كرد: من این دارو را به عنوان یك راه كار طبیعی برای كاهش وزن پیشنهاد می‌كنم.

افزایش سرعت تشخیص عفونت خونی با كمك یك تست جدید

در حالی كه مسمومیت خونی می‌تواند كشنده و خطرناك باشد اما در حال حاضر اگر فردی به عفونت خونی مبتلا باشد باید تا 48 ساعت انتظار بكشد تا جواب آزمایش وی حاضر شود و بعد پروسه درمان آغاز شود. گروهی از متخصصان آلمانی به تازگی یك تست تشخیص سرعت عفونت به اندازه یك كارت اعتباری طراحی كرده‌اند كه می‌تواند ظرف كمتر از یك ساعت تحلیل‌های آزمایشگاهی را انجام داده و جواب صحیح و فوری را در اختیار پزشكان قرار دهد.

این تست جدید با هدایت اتوماتیك نیروهای مغناطیسی كار می‌كند. پزشكان آلمانی می‌گویند با وجودی كه مسمومیت و عفونت خونی سومین عامل شایع مرگ و میر در این كشور است، اما در بیشتر موارد تشخیص داده نمی‌شود و جان بیماران را تهدید می‌كند. در این كشور هر سال 60 هزار نفر در اثر ابتلا به نوعی از عفونت خونی می‌میرند كه تقریبا تعداد قربانیان آن به اندازه قربانیان حمله قلبی است.

 تست DNA برای تشخیص دقیق خطر سرطان پروستات

تست فعلی سرطان پروستات كه به تست PSA شناخته شده است به‌طور گسترده به‌عنوان مهم‌ترین مقیاس سنجش خطر سرطان پروستات در مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما آنچه كه در این روش مشكل‌ساز می‌شود تعبیر نادرست و غیر دقیق آن است به‌طوری كه بسیاری از مردان تحت درمان‌های غیر ضروری قرار می‌گیرند فقط به این خاطر كه نتایج تست PSA آنها درست تعبیر و بررسی نشده است.

گروهی از متخصصان آزمایشگاه CODE در ایسلند یك تست معاینه فردی با استفاده از مولكول وراثتی DNA طراحی كرده‌اند كه كیفیت نتایج تست PSA را افزایش می‌دهد. این تست مكمل احتمال سوء تعبیرات از تست‌های PSA را كاهش می‌دهد و بنابراین بسیاری از مردها از الزام درمان‌های غیر ضروری خلاص می‌شوند. بسیاری از این درما‌ن‌های غیر ضروری می‌تواند عوارض جانبی جدی روی بیماران داشته باشد.

 

برچسب ها: تشخیص سرطان پروستات، تاثیر داروی دیابت به ژنتیک، قرص سوزاندن کالری، تشخیص عفونت خونی، مسمومیت و عفونت خونی تعداد بازديد: 834 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز