Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 30 شهریور 1403 - 03:19

17
بهمن
10 راه برای سم زدایی بدن (1)

10 راه برای سم زدایی بدن (1)

سم‌زدایی بدن یعنی استراحت دادن به آن و پاك كردن و رساندن مواد مغذی به بدن.

تحریریه دنیای سلامت

 

 

 

آیا گاهی اوقات تنبل و شل می‌شوید و احساس ركود و كندی می‌كنید؟ آیا به مشكلات پوستی مثل آكنه و مشكلات گوارشی دچار هستید؟ آیا هر چه می‌خواهید وزن خود را كاهش دهید، نمی‌توانید؟ اگر این‌گونه است، زمان سم‌زدایی بدن‌تان فرا رسیده است. این‌كار قرن‌هاست كه در كشورها و فرهنگ‌های مختلف انجام می‌شود.

سم‌زدایی بدن یعنی استراحت دادن به آن و پاك كردن و رساندن مواد مغذی به بدن. با حذف و دور كردن سم‌ها و سپس رساندن مواد مغذی و سالم به بدن می‌توانید از خود در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت و توانایی خود را در حفظ سلامت بیشتر دوباره احیا كنید. بدن ما سیستم بهبودی بخش طبیعی خود را دارد و سم زدایی این سیستم را تقویت می‌كند. سم‌زدایی یعنی تمیز كردن خون.

این‌كار با از بین بردن آلودگی‌های خون در كبد (جایی كه سموم در آنجا مورد پردازش قرار می‌گیرند تا از بین بروند و دفع شوند) انجام می‌شود. بدن سموم را از طریق كلیه‌ها، ریه‌ها، لنف، پوست و مدفوع دفع می‌كند. وقتی كه این سیستم به خطر می‌افتد، آلودگی‌ها تصفیه نمی‌شوند و روی تمام سلول‌های بدن اثر می‌گذارند.

رژیم روزانه سم‌زدایی بدن

بعد از یك برنامه سم‌زدایی، می‌توانید بدن خود را با یك رژیم روزانه پاكسازی نمایید. 1- مقدار زیادی فیبر مصرف كنید؛ مثل برنج قهوه‌ای، میوه و سبزیجات تازه. بهترین غذاها برای سم‌زدایی چغندر، تربچه، كنگر فرنگی، كلم، جلبك دریایی و بروكلی هستند. 2- كبد خود را پاكسازی و از آن بیشتر محافظت كنید؛ مثلاً چای سبز بنوشید. 3- ویتامینC مصرف كنید، زیرا باعث افزایش تولید گلوتاتیون در كبد می‌شود. گلوتاتیون تركیبی است كه سموم را دفع می‌كند. 4- درطول روز آب فراوان بنوشید. 5- نفس‌های عمیق بكشید تا اكسیژن بیشتری وارد خون‌تان شود و به همه ارگان‌ها برسد. 6- با فكر كردن به چیزهای مثبت، استرس‌ها را به حداقل برسانید. 7- آب درمانی كنید. 5 دقیقه دوش آب گرم (خیلی گرم) و 30 ثانیه دوش آب سرد! این‌كار را سه بار انجام دهید. سپس به تختخوابتان بروید و 30 دقیقه استراحت كنید. 8- در سونا بنشینید و خوب عرق كنید تا سموم بیشتری دفع شود. 9- كف پاهایتان را با سنگ پا تمیز كنید، پوستتان را كیسه بكشید و هر گونه سلول مرده روی سطح پوستتان را از بین ببرید تا منافذ پوست‌تان بهتر نفس بكشند.10-  یكی از مهم‌ترین نكات در سم‌زدایی بدن، ورزش كردن است. یوگا و طناب بازی برای این منظور بسیار مناسب هستند. هر روز یك ساعت تمرین كنید.

از كجا شروع كنیم؟

ابتدا باید از بار این سموم بكاهیم. الكل، قهوه، سیگار و دخانیات، قند تصفیه شده و چربی‌های اشباع را حذف كرده و مصرف پاك‌كننده‌های شیمیایی و خانگی، محصولات مراقبت از پوست و مو و سایر قسمت‌های بدن (مثل پاك‌كننده‌ها، شامپوها، دئودورانت‌ها و خمیر دندان‌ها) را كاهش دهید و از مواد طبیعی‌تر استفاده كنید.

حالا نوبت استرس است. در این شرایط هورمون استرس بیشتری ترشح و در سیستم بدن پخش می‌شود. ترشح بیش از حد هورمون استرس منجر به ایجاد سموم بیشتر و كند شدن آنزیم‌های سم‌زدا در كبد می‌گردد. بنابراین لازم است در طول سم‌زدایی، خود را از استرس‌ها و موقعیت‌های استرس‌زا دور كنید. یوگا و مدیتیشن راه‌های خوبی برای كاهش استرس هستند...

 

 

برای خواندن بخش دوم- 10 راه برای سم زدایی بدن - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: رژیم روزانه سم‌زدایی بدن، رژیم روزانه پاكسازی، سم‌زدایی بدن، گلوتاتیون، تصفیه بدن تعداد بازديد: 1244 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز