Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 21:54

24
دی
راه های کاشت ابرو

راه های کاشت ابرو

ریزش مژه و ابروها، در واقع نشانه ایست که می‌تواند در اثر طیف وسیعی از بیماری‌ها ایجاد گردد. بیماری‌های چشم نظیر بلفاریت می‌توانند در ایجاد این وضعیت نقش داشته باشند.

دکتر محمد علی نیلفروش‌زاده؛ متخصص پوست و مو

 

ابرو قوسی است از پوست مودار بالای چشم که شکل و شخصیت به فرد می‌دهد و علاوه بر آن چشم‌ها را از عرق محافظت می‌کند.

فیبرهای چندین ماهیچه مخصوص بیان حالات چهره درون پوست زیرین ابرو اجازه تغییرات ریفلکس‌ها را در بیان حالات احساسی مختلف را می‌دهد.

ریزش مژه و ابروها

به طور معمول تراکم موها در قسمت داخلی نسبت به قسمت جانبی کمتر است بنابراین ریزش مو به هر علتی در قسمت جانبی بیشتر واضح است.

ریزش مژه و ابروها که به طور کلی به آنها "madarosis" گفته می‌شود، در واقع نشانه ایست که می‌تواند در اثر طیف وسیعی از بیماری‌ها ایجاد گردد.

بیماری‌های چشم نظیر بلفاریت می‌توانند در ایجاد این وضعیت نقش داشته باشند.

همچنین طیف وسیعی از بیماری‌های پوستی نظیر انواع درماتیت ها، پسوریازیس، تلوژن افلوویوم و دیگر بیماری‌های پوستی می‌توانند در ایجاد ریزش ابرو و مژه نقش داشته باشند.

اختلال در عملکرد غدد درون ریز و به خصوص غده تیروئید و پاراتیروئید در ایجاد این روند نقش مهمی دارند.

وضعیت تغذیه‌ای بیماران بر روی رویش و ریزش موهای آنها، ابروها و مژه‌ها نقش دارد.

برای مثال کاهش پروتئین تام بدن که می‌تواند بدنبال سوء تغذیه ایجاد شود، از علل ریزش مو محسوب می‌گردد.

عفونت‌های باکتریال، ویروسی و قارچی نیز می‌توانند منجر به ریزش ابروها گردند.

از مهمترین علل باکتریال می‌توان به جذام و سیفلیس اشاره کرد.

از دیگر علل ایجاد آن می‌توان به تروما، سوءمصرف مواد مخدر نظیر کوکائین، رادیوتراپی، داروهایی نظیر رتینوئیدها، هپارین، داروهای ضد تشنج و آندروژن ها، داروهای شیمی درمانی، مسمومیت با ویتامین D و تالیوم و تومورها اشاره کرد.

روش‌های ترمیم ابروها

درمان ریزش ابروها بیشتر وابسته به درمان علل زمینه‌ای ایجاد کننده آن وابسته است.

علل ایجادکننده ریزش ابرو به دو دسته تقسیم می‌گردند دسته‌ای که پس از رفع علت زمینه‌ای مجدداً به حالت اول باز می‌گردد و دسته‌ای که از خود اسکار به جا می‌گذارد.

در موردی که پس از رفع علت زمینه‌ای ابروها بهبود می‌یابند نیاز به اقدامی غیر از درمان بیماری اصلی نیست ولی در مواردی که اسکار بیماری بر روی ابروها باقی می‌ماند نیاز به اقدامات درمانی بیشتر می‌باشد.

از مهمترین اقداماتی که برای این وضعیت انجام می‌گردد می‌توان به تاتو کردن اشاره کرد.

همچنین نشان داده شده که داروهای موضعی نظیر ماینوکسیدیل و پروستاگلاندین های موضعی می‌توانند در درمان این وضعیت مفید باشند.

یکی دیگر از روش‌های درمانی که از مدت‌ها پیش و از اوایل قرن 20 ام میلادی برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد جراحی ترمیمی ابروها می‌باشد.

روش‌ها و تکنیک‌های متنوعی در جهت جراحی ترمیمی ابرو به کار گرفته شده و نتایج متفاوتی از آنها به دست آمده است.

با این وجود پیوند واحد فولیکول مو (Follicular unit transplantation) به دلیل نتایج بسیار خوب آن به عنوان روش انتخابی برای ترمیم ابرو استفاده می‌گردد.

خود این تکنیک می‌تواند با پروتکل‌های مختلفی صورت گیرد که تکنیک FUT یکی از موفق‌ترین این روش‌هاست.

به طور خلاصه در این روش‌ها گرافتی از موی سر جهت پیوند به ناحیه ابروها برداشته می‌شود و پس از جدا کردن تک تک فولیکول‌های مو، در محل ابروها پیوند می‌گردد.

شایع‌ترین دلیل مراجعه برای کاشت یا پیوند ابرو

شایع‌ترین دلیل مراجعه برای کاشت یا پیوند ابرو، ضعیف شدن و ریختن ریشه موی ابروها به‌خاطر برداشتن مکرر ابروها با موچین است که در درازمدت باعث نازک شدن و از بین رفتن دائمی آنها می‌شود.

با این حال روش پیوند و کاشت به افراد زیر بیشتر از بقیه توصیه می‌شود: 

* این روش بهترین انتخاب برای پر پشت کردن ابروهای کسانی است که ابروهای کم پشت دارند.

* خانم‌هایی که شکل ابروهای‌شان زیبا نیست و دائم با قلمو یا مدادهای ابروی شیمیایی مجبور به شکل دادن به آن هستند، برای تغییر فرم ابروهای‌شان می‌توانند کاشت ابرو انجام دهند.

* عده‌ای که بر اثر زخم و جای بخیه و حتی سوختگی مقداری از ابروهای خود را از دست داده‌اند هم برای ترمیم جای آن می‌توانند به کاشت ابرو فکر کنند.

* خانم‌هایی که قبلاً تاتوی ابرو کرده‌اند ولی از فرم آن خسته شده‌اند، می‌توانند با استفاده از تکنیک‏های خاص و حرفه‌ای روی تاتوی خود کاشت ابرو انجام دهند.

* افرادی که به علت بیماری‌های خاص یا اتفاقات دیگر مقداری از ابروی خود را از دست داده‌اند، برای پرکردن قسمت‌های ریخته این روش را امتحان می‌کنند.

روش کاشت ابرو

در روش کاشت ابرو تعدادی از موهای ناحیه پشت گوش یا سر شما برداشته و به ناحیه ابروی شما منتقل می‌شود.

برای این کار ابتدا شما مدل ابروی دلخواه خود را با مداد ابرو می‌کشید تا متخصصان مربوطه آن را بررسی کرده و در صورت نیاز تغییراتی در مدل آن- البته با مشورت شما- اعمال کنندو در نهایت مدل ابرو دلخواه شما انتخاب و روی همین مدل، موهای طبیعی خودتان کاشته شود.

قصه به همین سادگی‌هایی که ما تعریف می‌کنیم هم نیست چون متخصص مربوطه باید از این مقدار موهای برداشته‌شده از سر شما فقط تعداد خاصی که ضخامتی متناسب با موی ابروهای شما دارند را انتخاب کند.

به زبان ساده‌‏تر باید موهایی هم‌قطر و ضخامت موهای ابروها انتخاب شود چراکه موهای ضخیم ابروهای زمخت و بدشکلی برای‌تان می‌سازند که البته انتخاب این قطر مو تنها به تبحر و تجربه متخصصان نیاز دارد.

به همین دلیل است که از موهای ناحیه بالای گوش که از جهت جنس شباهت زیادی به موهای ابرو دارند برای پیوند استفاده می‌کنند.

به‌طورکلی کاشتن ابرو کار نسبتاً پیچیده و سختی است چراکه ابروها چند جهت‌دارند و به‌اصطلاح معروف خواب آن در هر فرد متفاوت است بنابراین ظرافت و دقت در این کار حرف اول را می‌زند.

از جهت دیگر رشد این موها مانند موهای سر است پس درصورتی‌که کاشت آن‌ها موفقیت‌آمیز باشد، سرعت رشد آن‌ها بالاست و باید مرتباً کوتاه شود.

اما این کاشت به دلایل دردسرهای نقاشی هرروز ابروها بامداد ابرو یا تاتوهای دردناک و کم‌دوام بهتر و منطقی‌تر است.

شما درست بعد از انجام کاشت شاید کمی تورم و کبودی زیر چشم خود مشاهده کنید که آثار آن بعد چند روز از بین می‌رود اما برای تاتو هرچند ماه یک‌بار این درد و تورم را باید تحمل‌کنید.

بیشتر بخوانید:

به سلامت ابرو و مژه توجه کنید

روش کاشت مو برای پر کردن ابرو

 

برچسب ها: ریزش ابرو، زندگی آنلاین، راه های کاشت ابرو، کاشت ابرو، ریزش مژه، روش ترمیم ابرو، پیوند ابرو، روش کاشت ابرو تعداد بازديد: 473 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز