Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 22:16

3
اسفند
بهترین راهکار رفع چین و چروک گردن

بهترین راهکار رفع چین و چروک گردن

گردن صاف و کشیده با پوست شفاف یکی از رموز زیبایی در افراد است، لذا این ناحیه با کهولت سن نیاز به جوانسازی دارد. روش های جوانسازی گردن بسیار متنوع هستند

به قلم : رامین مدرسی ؛ متخصص پوست، مو و زیبایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : گردن صاف و کشیده با پوست شفاف یکی از رموز زیبایی در افراد است، لذا این ناحیه با کهولت سن نیاز به جوانسازی دارد. روش های جوانسازی گردن بسیار متنوع هستند که هر یک از راههای جوانسازی گردن دارای مشخصه های مربوط به خود هستند و می توانند بر اساس شرایط پوست و میزان چروک انتخاب شوند.

مزوژل یکی از درمان‌های مؤثر چین و چروک و دیگر مشکلات پوستی در گردن است. در این شیوه درمانی از هیالورونیک اسید برای رفع مشکلات پوستی استفاده می‌شود تا جوانی و شادابی به پوست شما برگردد. هیالورونیک اسید یکی از اصلی‌ترین ترکیبات طبیعی پوست است که در ساخت کلاژن و حفظ حالت ارتجاعی آن نقش مهمی دارد. این ماده می‌تواند سلول‌های تولیدکننده کلاژن را تحریک کند و با بهبود فرایند خون‌رسانی به بافت‌های پوست آسیب‌های آنها را از بین ببرد.

در ترکیبات مزوژل علاوه بر هیالورونیک اسید از مواد معدنی، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف استفاده شده است که همگی خواص ترمیم‌کنندگی دارند و می‌توانند به بهبود انواع آسیب‌های پوستی کمک کنند. این ترکیبات همچنین می‌توانند رطوبت پوست را بیشتر کنند و از بروز دوباره نشانه‌های پیری یا ایجاد لک پوستی برای مدتی تقریباً طولانی جلوگیری کنند.

بیشتربخوانید:

4 تصور نادرست رایج درباره پیری زودرس پوست

 

 

 

کاربرد مزوژل گردن

رفع چین و چروک ها و خطوط ریز

از بین بردن جای جوش

رفع خستگی و بی‌روحی پوست

افزایش کیفیت عمومی پوست

افزایش درخشندگی پوست

بهبود خاصیت ارتجاعی پوست

نحوه تزریق مزوژل جوانساز به گردن

پس از این که بیحسی با استفاده از کرم‌های بیحس کننده انجام شد، با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، فیلرهای مزوژل در گردن تزریق می‌شوند. این فرایند بین 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد.

نکات مراقبتی قبل از تزریق مزو ژل به گردن

درصورتی‌که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید به پزشک اطلاع دهید.

در صورت داشتن حساسیت به لیدوکائین پزشک خود را مطلع کنید؛ زیرا برخی از فیلرها حاوی این ماده هستند.

یک هفته قبل از درمان مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، نوروفن یا آسپرین را متوقف کنید؛ زیرا این داروها احتمال بروز کبودی و خونریزی را افزایش می‌دهند.

بیماران مبتلا به تبخال (هرپس ویروس) باید 2 هفته قبل از تزریق مزوژل تحت درمان قرار گیرند. اگر از تبخال رنج می‌برید، این احتمال وجود دارد که مزوژل تراپی باعث بدتر شدن آن شود.

قبل از درمان مقدار زیادی آب بنوشید.

از کشیدن سیگار یا مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا در روز درمان پرهیز شود.

می‌توان از قرص آرنیکا یا پاراستامول قبل و بعد از درمان استفاده کرد.

بیشتربخوانید:

چگونه از پوست دست‌هایمان مراقب کنیم؟

 

 

 

مراقبت پس از تزریق مزوژل به گردن

می‌توان محل درمان شده را بلافاصله پس از تزریق خنک کرد.

در هفته اول پس از درمان باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید (این شامل تخت‌های مخصوص برنزه کردن نیز می‌شود) و همچنین سونا کردن اجتناب کنید. هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF30 یا بیشتر استفاده کنید.

تا دو هفته پس از درمان بهتر است از درمان‌های پوستی و زیبایی خودداری کنید.

تزریق مزوژل به گردن برای چه افرادی مناسب نیست؟

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مانند بیماران مبتلا به دیابت، سرطان، اختلال بافت همبند، لوپوس متقاضیان مناسبی برای مزوژل تراپی نیستند. علاوه بر این زنان در دوران بارداری و شیردهی و بیمارانی که از داروهای خاصی استفاده می‌کنند نباید از مزوژل استفاده کنند. در افرادی که پوست شل و افتاده دارند نیز نباید مزوژل تراپی انجام شود.

مدت ماندگاری مزوژل

مدت زمان دوام و پایداری و طول عمر مزوژل بسته به برند مزوژل و شرایط پوست متفاوت است و بهتر است تزریق هر شش ماه الی یکسال یک بار تجدید گردد.

بیشتربخوانید:

4 تصور نادرست رایج درباره پیری زودرس پوست

 

 

 

هزینه تزریق مزوژل به گردن

میتوان گفت که خدمات زیبایی دارای قیمت های مشخص و تعیین شده ای نیستند و عوامل مختلفی روی آن تأثیر میگذارند که می توان چند مورد زیر را بر شمارد:

تعداد جلسات

نوع و مقدار مزوژل

محل مورد نظر تزریق

تجربه، مهارت پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک

عوارض تزریق مزوژل به گردن

ایجاد احساس بیحسی در قسمتی که بر روی آن مزوژل انجام شده است که این احساس نیز طبیعی است و مانند سایر علائم از بین می رود.

ایجاد کبودی و تورم که حدود 3 الی 4 روز می باشد و بعد از سپری شدن این مدت از بین می رود و ورم و کبودی کمتر می شود.

واکنش آلرژیک مانند قرمزی پوست که ممکن است بر اثر خاراندن پوست ایجاد شده باشد و بعد از گذشت چند روز از بین می رود.

بیشتربخوانید:

نقش تغذیه و سبک زندگی بر شادابی و سلامت پوست

 

 

برچسب ها: رامین مدرسی تعداد بازديد: 75 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز