Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 21:00

13
دی
آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

تا به حال روش های بسیار زیادی برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت افراد طراحی و اجرا شده است که هر کدام از این روش ها دارای تأثیرات خاص خود هستند.

به قلم : دکتر فاطمه عندلیب ؛ متخصص پوست، مو و زیبایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : تا به حال روش های بسیار زیادی برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت افراد طراحی و اجرا شده است که هر کدام از این روش ها دارای تأثیرات خاص خود هستند. هایفوتراپی یکی از جدید ترین و تأثیرگذارترین روش های زیبایی و جوانسازی پوست که تأثیر آن بر روی پوست صورت گردن یا بدن غیر قابل انکار است. در مقایسه با لیزر درمانی یا روش RF، فقط امواج هایفوتراپی هستند که می‌توانند تا این حد در پوست نفوذ کنند و بدون آسیب زدن به بافت‌های مجاور، به شکلی کاملاً ایمن، کلاژن سازی در لایه‌ی SMAS را تحریک کنند. لایه‌ی SMAS دقیقاً همان بخشی از پوست است که در جراحی‌های لیفت و جوانسازی صورت، اصلاح می‌شود. به همین دلیل بدون هزینه‌های بالا و دردسرهای فراوان جراحی، هایفوتراپی می‌تواند به شکل مؤثری پوست شما را جوان، سفت و شاداب کند. هایفو یک درمان کم تهاجمی محسوب می‌شود و واکنش بدن هر شخص به درمان هایفو متفاوت است. عواملی که در تأثیرگذار بودن هایفو اهمیت دارند عبارتند از انجام هایفو توسط متخصص پوست، دستگاه مناسب، تعداد شات ها، اهمیت کارتریج دستگاه هایفو اولترا که در مؤثر بودن نتایج هایفو نقش دارند، بنابراین گروهی هایفو را بسیار مؤثر و گروهی دیگر با تأثیرات کمتر تجربه کرده‌اند.

 بیشتربخوانید:

لیفت بینی با نخ و هرآنچه باید بدانید

 

 

 

کاربرد هایفوتراپی

کاهش چین و چروک ها

لیفت پوست و بالابردن پوست

ایجاد زاویه سازی فک و برجسته کردن فک و گونه

لیفت ابرو ها و پلک ها

از بین بردن شل بودن یا آویزان بودن پوست

از بین بردن جای جوش ، جای زخم و جای بخیه سطحی و متوسط

هایفوتراپی چگونه انجام میشود؟

در گام اول پزشک متخصص، ناحیه مورد نظر برای درمان را تمیز میکند این ناحیه می تواند صورت گردن یا دکلته باشد و در ادامه با استفاده از ژل جوانسازی ناحیه تحت درمان را برای هایفوتراپی آماده می‌کند سپس از یک دستگاه مخصوص برای ایجاد امواج التراسوند استفاده می‌شود که این دستگاه امواج کوتاه را به لایه های پوست می رساند و می تواند باعث ایجاد انرژی گرمایی در لایه های پوست شود.

بیشتربخوانید:

ملاحظات پزشکی در هایفو درمانی

 

مراقبت های قبل از انجام هایفوتراپی

قبل از انجام هایفوتراپی اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی را استفاده می‌کنید حتماً در خصوص آن با پزشک مشورت داشته باشید و از بروز هرگونه عوارض جانبی احتمالی در امان باشید.

قبل از مراجعه به کلینیک جهت انجام هایفوتراپی پوست خود را تمیز کنید و از هیچ گونه مواد آرایشی و بهداشتی بر روی منطقه مورد نظر استفاده نکنید.

هنگام مراجعه به کلینیک از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز کنید.

در مورد اعتبار کلینیک و پزشک متخصص دقت کامل را داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این روش درمانی برای خود به دست آورید.

مراقبت های پس از انجام هایفوتراپی

به مدت ۲۴ ساعت از رفتن به استخر، حمام، سونا و حمام آفتاب خودداری کنید.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید و از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

از لایه بردارهای پوست به مدت یک هفته استفاده ننمایید تا سبب ایجاد التهاب در پوست نشوند.

از فعالیت هایی که سبب تعریق زیاد می شوند مثل فعالیت های شدید بدنی خودداری نمایید.

از کرم های مرطوب کننده مخصوص پوست های حساس استفاده کنید.

علل عدم تأثیر هایفوتراپی

اگر چند ماه از هایفوتراپی شما گذشته و تأثیری مشاهده نمی‌کنید بهتر است به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. اگر کلینیکی هزینه پایینی را برای این‌کار دریافت کند، به‌ طور قطع می‌توان گفت که از دستگاه‌های بی‌کیفیت و قدیمی یا برند نامرغوب استفاده می‌کند، البته از لحاظ ظاهری شاید با بقیه دستگاه‌ها تفاوتی نداشته باشد؛ اما قطعا کیفیت یکسانی نخواهند داشت. اگر در خصوص کلینیک، تحقیقات مناسبی انجام نداده باشید ممکن است از دستگاه های HIFU چینی و یا کارتریج های غیر اوریجینال برای شما استفاده کرده باشند و با قیمت پایین تر این روش را انجام دهند.

بهتر است مجدداً با متخصص یک کلینیک معتبر مشورت کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که آیا نیاز به تکرار جلسات هایفوتراپی دارید یا خیر. توجه به این نکته مهم است که هایفوتراپی حتماً باید توسط یک متخصص پوست انجام گیرد؛ چون اثرگذاری هایفو زمانی رضایت بخش خواهد بود که اپراتور با ساختمان کامل پوست و نواحی مختلف صورت، گردن و بدن آشنا باشد تا بتواند انرژی های اولتراسوند را در نقاط هدف متمرکز کند، در غیر این صورت احتمال دارد حتی بعد از گذشت چند ماه، نتیجه‌ای از هایفوتراپی خود نگیرید.

بیشتربخوانید:

لیفت صورت با هایفوتراپی

 

 

 

عوامل تأثیرگذار بر نتایج هایفوتراپی

1- دستگاه هایفو

در بسیاری از عمل‌های جراحی،‌ مهارت پزشک بیشترین تأثیر را در نتیجه‌ی درمان دارد؛ اما در مورد هایفو کمی متفاوت است. یک دستگاه هایفوتراپی پیشرفته می‌تواند در نتایج درمان تأثیر بسیاری داشته باشد، بنابراین در اولین اقدام نام دستگاه هایفو را از پزشک خود بپرسید؛ زیرا نوع دستگاه در نتایج هایفو بسیار تأثیر دارد. البته تجربه پزشک و یا تکنسین را نیز نمی‌توان نادیده گرفت به این دلیل که با ساختمان پوست آشنا می باشد.

2- تعداد شات

دستگاه هایفو امواج سونوگرافی را متمرکز کرده و به سطح پوست می‌تاباند. به هر مرتبه شلیک امواج به سطح پوست، شات گفته می‌شود. برخی از استفاده کنندگان ناراضی هایفو اعلام می‌کنند که تعداد شات کامل را دریافت نکرده‌اند.در نتیجه برخی از کلینیک‌های پوست و مو تعداد شات مورد استفاده را در تبلیغات خود بیان می‌کنند و در بعضی مراکز دیگر مدت زمان استفاده از دستگاه را به عنوان معیاری برای استفاده حداکثری از هایفو در نظر می‌گیرند. تعداد شات هایفو بین 350 تا 500 شات و بستگی به مقدار افتادگی پوست دارد. به علت متفاوت بودن دستگاه‌های هایفو مدت زمان استفاده از دستگاه مشخص نیست. به طور مثال دستگاه‌ها با تکنولوژی بالا تعداد شات بیشتری در دقیقه میزنند.

3- گذشت زمان در مشاهده نتایج هایفو

نتایج هایفو بین سه تا شش ماه تکمیل می‌شود. پروسه لیفتینگ و ترمیم در مناطقی از پوست که در آن هایفو انجام شده است با گذشت زمان تکمیل می‌شود. اکثر متخصصین پوست و مو نیز اثرات فوری هایفو را 10٪ می‌دانند. و بین 90 تا 180 روز زمان را برای کسب نتیجه نهایی لازم می‌دانند. در نتیجه به این نکته دقت کنید که گذشت زمان در مشاهده نتایج هایفو تأثیر دارد.

4- در مورد اثرات واقعی هایفو انتظارات منطقی داشته باشید.

حتماً قبل از درمان با پزشک خود مشورت کنید و انتظارات خود قبل از درمان را بسنجید. هایفو افتادگی‌های خفیف پوست را بهبود می‌بخشد، همینطور پوست را سفت می‌کند و ممکن است روی چین و چروک‌های ریز و سطحی تأثیر مثبت بگذارد؛ اما اگر پوست شما افتادگی زیاد و چین و چروک عمیق دارد، قطعاً این درمان انتظارات شما را برآورده نمی‌کند.

بیشتربخوانید:

تزریق پروفایلو؛ جدیدترین روش جوان‌سازی پوست

 

 

 

 

5- سن فرد

هایفو جزء درمان‌هایی است که واسبته به سن است و تحقیقات نشان داده هرچقدر جوانتر باشید هایفو مؤثرتر عمل می‌کند. در سن بیشتر از شصت و پنج سال که بدن توانایی تولید کلاژن کمتری دارد، هایفو نمیتواند مؤثر واقع شود. بالای سن ۶۵ سال می‌توان روش لیفت با رادیوفرکانسی را انتخاب کرد. همینطور این نکته مهم را در نظر داشته باشید که نتایج هایفو از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

6- کارتریج دستگاه هایفو

یکی از مهم‌ترین بخش‌های دستگاه هایفو مربوط به کارتریج (HIFU Cartridge) آن می‌باشد؛ چرا که بدون وجود کارتریج هایفو دستگاه قابلیت نفوذ به عمق مشخصی از پوست را برای جوانسازی پوست نخواهد داشت. کارتریج‌ها با توجه به ناحیه اعمالی هایفو و همچنین هدف مورد نظر در انواع مختلفی طراحی و استفاده می‌شوند. نحوه عملکرد کارتریج هایفو به این صورت است که امواج اولتراسوند توسط آن به صورت متمرکز روی هدف تابیده می‌شوند.

در نتیجه این امواج اولتراسوند متمرکز گرمایی در همین محدوده ایجاد و به سلول‌های مورد نظر القا می‌شود. کارتریج هایفو یک قطعه مصرفی بوده و عمر محدودی دارد، لذا کاربران این دستگاه‌ها باید بعد از مدت مشخصی به فکر تعویض و یا شارژ مجدد آن باشند. به طور معمول عمر این قطعه با توجه به کیفیت ساخت و شرکت تولیدی براساس تعداد پالس‌هایی که دارد اندازه‌گیری می‌شود.

از چه زمانی می‌توان اثرات هایفوتراپی را دید ؟

در بسیاری از مراجعین، حدود ۲۰ درصد از نتایج هایفوتراپی بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی قابل مشاهده است. حدود ۶ تا ۱۲ هفته بعد از هایفوتراپی می‌توانید اثرات فوق‌العاده‌ی این روش درمانی را به شکل کامل مشاهده کنید. در برخی از مراجعین می‌بینیم که حتی تا ۶ ماه بعد از درمان، روند بهبودی پوست صورت ادامه دارد.

بیشتربخوانید:

مزایا و معایب هایفوتراپی

 

 

 

برچسب ها: زیبایی، جوانسازی پوست، لیزردرمانی، لیفت ابرو، هایفو، لیفت پوست، دکتر فاطمه عندلیب تعداد بازديد: 79 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز