Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 11:59

7
فروردین
پوست همیشه جوان، رویا نیست

پوست همیشه جوان، رویا نیست

گفتگوی اختصاصی سایت زندگی آنلاین با پروفسور محمدعلی نیلفروش زاده، فوق تخصص جراحی پوست و پیوند مو در

تحریریه زندگی آنلاین : پروفسور محمدعلی نیلفروش زاده  به عنوان پزشک فوق تخصص پوست و مو  در ایران و فعال  در عرصه بین‌الملل شناخته می‌شود ٬تحصیلات آکادمیک خود را ابتدا با  پزشکی عمومی آغاز کرد و  بلافاصله پس از به پایان رساندن این مقطع کاندید دوره تخصصی در رشته  پوست و مو گردید و پس از دوره رزیدنتی و اخذ مدرک تخصصی پوست و مو و بورد تخصصی، کاندید دوره فوق تخصصی در نیوکاسل  انگلستان شد و دوره فلوشیپی خود را در انگلستان در لیزر – جراحی پوست و پیوند مو به اتمام رساند. همچنین دوره تکمیلی فلوشیپی پوست و پیوند مو را در کانادا گذراند و پس از اخذ مدرک فوق تخصصی، چندی بعد تجربیات علمی خود را در تورنتو و لندن ارتقا داده و تمامی تکنیک‌های پیوند مو و پوست را به‌روزرسانی کردند. درواقع این بخشی از فعالیت‌ها و روند تحصیلاتی پروفسور نیلفروش زاده می‌باشد که اکنون با سمت علمی استاد تمام  درماتولوژی رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران - مشاور معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، ریاست کارگروه طب باز ساختی ترمیم و پوست کشور ٬ دبیر انجمن متخصصین پوست ایران و رئیس کلینیک فوق تخصصی پوست و مو جردن مشغول به فعالیت می‌باشند. بخش دیگر   افتخارات علمی و جوایز کشوری و بین‌المللی – ابداعات و اختراعات و همچنین مقالات علمی می‌باشد که شرح مختصری از آن‌ها  در زیر  اشاره‌شده است :

 بیشتربخوانید:

با خوردن این خوراکی ها از سفید شدن موهایتان جلوگیری کنید

نقش تغذیه و سبک زندگی بر شادابی و سلامت پوست

 

 

 

تحقیق و تولید پانسمان‌های نوین در درمان زخم‌های دیابتیک – دیستروفیک اپیدرمولایسز بولوزا و سوختگی برای اولین بار در دنیا ( که نتایج حاصل از این فناوری در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده است ).

مبدع متد درمانی سابسیژن با کانول جهت درمان اسکار ناشی از آکنه برای اولین بار در دنیا ( که نتایج  حاصل از این نوآوری در درمان اسکار آکنه در ژورنال معتبر بین‌المللی به صورت مقاله به چاپ رسیده است که در سراسر دنیا پژوهشگران و اساتید به این مقاله و متد درمانی رفرنس داده‌اند).

اولین برگزارکننده ورکشاپ های طب باز ساختی و سلول درمانی در بیماری‌های پوست و جوان‌سازی در کشور

تحقیق و تولید انبوه و کارخانه‌ای اولین محصول سلولی کشور در زمینه پوست با نام رینودرم  باهمکاری سل تک فارمد و سازمان غذا و دارو ایران

تحقیق و توسعه بکار گیری سلول‌های بنیادی پوست در زمینه جوان‌سازی  و زیبایی – درمان زخم‌ها و بیماری‌های پوستی ( برخی از تحقیقات و متدهای استفاده از سلول‌های بنیادی پوست برای اولین بار در دنیا نیز بوده است من‌جمله درمان قطع پای دیابتی با متد نوین سل تراپی که نتایج حاصل این تحقیق  به صورت مقاله در پایگاه‌های  علمی بین‌المللی معتبر نمایه شده است).

تولید ارگانویید موی انسان به صورت آزمایشگاهی برای اولین بار در ایران ( که در حال حاضر در مرحله کار آزمایی بالینی اولیه و کمیته اخلاق   می‌باشد (.

سل تراپی جهت درمان بیماران ویتیلیگو برای اولین بار در کشور که نتایج حاصله در ژورنال معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده است. 

استفاده از سلول‌های بنیادی درمال پاپیلای فولیکول  مو( کشت سلول‌های بنیادی  و تولید مو ) برای اولین بار که در حال حاضر در فاز  حیوانی - کار آزمایی بالینی اولیه و  کمیته اخلاق می‌باشد.

استفاده از سلول‌های بنیادی چربی SVF و متد ترکیبی ابداعی در حوزه جوان‌سازی پوست و درمان طاسی و ریزش که نتایج حاصل از این متد مؤثر نیز به صورت مقاله در ژورنال بین‌المللی انگلیسی به چاپ رسیده است .

     مبدع روش‌هایی نوین در پیوند مو که باعث شده است ایشان به عنوآنچهره‌ای برتر در زمینه پیوند مو در ایران و دنیا مطرح باشند که در این زمینه  مصاحبه مجله‌ی اشپرینگر آلمان با ایشان در زمینه پیوند مو مصاحبه کرده‌اند  که به زبان آلمانی و انگلیسی به چاپ رسیده است .

 

1- همه عنوان کردند که پوست شما خیلی خوب است و عوارض چین و چروک و افزایش سن  در پوست شما خیلی کم هست شما خودتان از چه روتین پوستی استفاده می‌کنید ؟

در زمینه زیبایی و جوان‌سازی متدهای به‌روزی که قرار هست برای بیماران پیشنهاد شود را  من قبلاً برای خودم استفاده می‌کنم و زمانی که تأثیر و اثربخشی آن را بر روی پوست خودم مشاهده کردم برای بیماران توصیه می‌کنم .

 

2- امروزه روش‌های زیبایی کم  تهاجم و غیرتهاجمی  در جوان‌سازی  پوست  بسیار  مورد استقبال افراد قرارگرفته، توضیحی در مورد انجام  این روش‌ها  می‌فرمایید ؟

 این متدهای درمانی که به صورت نیمه تهاجمی  و یا غیرتهاجمی عنوان می‌شوند درواقع متدهایی هستند که نیاز بیماران به جراحی‌های تهاجمی  زیبایی پوست را کم کردند و با به همراه داشتن نتایج مطلوب جایگزین  عمل‌های تهاجمی شده‌اند , که از این متدها می‌توان به لیزر دایود ۱۴۷۰     - استفاده از  سلول‌های چربی به  نانو،  میکروفت - استفاده از امواج رادیو فرکوئنسی  و اولتراسوند اشاره کرد که تمامی این متدها در افزایش استحکام بافت پوستی از طریق تحریک کلاژن سازی و افزایش الاستیسیته پوستی با بالا بردن میزان تولید الاستین  و کلاژن در پوست سبب جوان‌سازی  - لیفت و ریمادلینگ در نواحی مداخله می‌گردند.  این متدهای جدید غیرتهاجمی بر چهار تغییر کلیدی پوست صورت مرتبط با افزایش سن تمرکز دارد که شامل ۱- افزایش کیفیت پوست ۲- افزایش  استحکام بافت نرم۳- افزایش الاستیسیته و کلاژن سازی و ۴- افزایش حجم در نواحی موردنیاز می‌باشد.

 بیشتربخوانید:

فرمول داشتن افکار مثبت چیست؟

 

 

 

 

3- در مورد ریمادلینگ و هارمونی  در زیباسازی صورت  که یکی از متدهای  اختصاصی  خود شما  است توضیح می‌فرمایید ؟

 ریمادلینگ و هارمونی صورت (هماهنگ‌سازی صورت )شامل استفاده از تکنیک‌های متفاوت زیبایی  برای اصلاح ویژگی‌های صورت  در جهت رفع نقص‌های صورت به طوری که درنهایت تمامی اجزای صورت باهم هماهنگ و زیباسازی و در برخی موارد تغییر و ترمیم نواحی خاصی در صورت در جهت افزایش زیبایی  فرم ،مدل صورت و یا همآنچهره  فرد شوند   .

 ریمادلینگ و هارمونی صورت  درواقع درمان برجسته‌سازی برخی از اجزای صورت –لیفت برخی نواحی که در صورت  سبب افتادگی شده‌اند و درنهایت  زیباسازی صورت برای بهبود تناسب صورت، تقارن و ایجاد ظاهری جوان‌تر است. ترکیبی  از متدهای مختلف زیبایی ازجمله (بوتاکس – تزریق فیلر –  تزریق چربی / نانو چربی - لیفت نخ و اندولیفت ) به شکل هم‌افزایی می‌باشد که می‌تواند نقص‌های صورت را برطرف و در کل ظاهر شخص را متعادل – زیبا و هماهنگ نماید که از اثرات این متد ترکیبی این است که می‌تواند  سبب ریمادلینگ  و کانتورینگ چهره فرد و همچنین سبب جوان‌سازی چهره بین   5 تا 10 سال شود .   ممکن است فردی به جهت هارمونی صورت خود به تمامی پروسیجرهای زیبایی که در بالا ذکر گردیده نیاز داشته باشد اما شخصی دیگر تنها با یکی از این متدها به نتیجه دلخواه و چهره متعادل و نرمال خود دست یابد. نکته‌ای که در این میان مهم است این می‌باشد که سن افراد – جنس پوست و همچنین میزان افتادگی پوست در این متد ترکیبی می‌تواند بسیار مؤثر باشد و اثربخش بودن این متد به دلیل نکات ذکرشده  در بالا از فرد به فرد می‌تواند متفاوت باشد. هارمونی صورت درواقع تغییر چهره فرد  از شکلی به شکل دیگر نمی‌باشد بلکه درآوردن زیبایی از عمق چهره‌ی کنونی فرد و رفع نواقص آن و بهبود در زیبایی هر چه بیشتر صورت فرد می‌باشد . متدهای زیبایی که در هارمونی صورت استفاده می‌شوند :

 1- اندولیفت

2- تزریق چربی / نانو چربی

3- تزریق فیلر -هیالورانیک اسید

4- تزریق بوتاکس

5- لیفت نخ کلاژن ساز

 

4_ شما برای  اولین بار در دنیا مقاله‌ای چاپ کردید در ژورنال بین‌المللی معتبرJCDکه در آن از دایود لیزر (اندولیفت) برای درمان  جای جوش استفاده کردید عملکرد این درمان چگونه هست ؟

 اندولیزر ( دایود لیزر ۱۴۷۰- Endolift )روشی نوین به منظور تحریک بافت‌های عمقی جهت ساخت کلاژن‌های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و استحکام آن می‌باشد. در این متد درمانی  که بر پایه‌ی لیزر دایود  می‌باشد ، فیبری بسیار نازک وارد پوست می‌شود. با جابه‌جا کردن فیبر در این ناحیه، انرژی لیزر دایود در طیف مادون‌قرمز تابانده می‌شود.اندولیزر یک متد درمانی بر پایه‌ی لیزردایود در محدوده مادون‌قرمز می‌باشد که با حداقل تهاجم و به صورت سرپایی بدون بی‌هوشی انجام می‌شود که امروزه  در پزشکی کازمتیک (زیبایی‌شناسی) مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد بالایی دارد. روش سابسیژن اندولیزر یک روش غیر جراحی بدون بر جای ماندن اسکار پس از درمان  می‌باشد و روشی تقریباً بدون درد است که به تقویت و بازسازی پوست – کاهش سستی و افزایش استحکام پوست منجر می‌شود. در این شیوه درمان فیبر مورداستفاده با و توجه به بافت پوست بیمار – عمق اسکار ناشی از آکنه وارد پوست در عمق مشخص و مناسب  می‌شود و با تابش پرتو دایود در زیر پوست و تعیین قدرت و پالس دستگاه سبب برش در  رشته‌های فیبروتیک  در ناحیه‌ی اسکار حاصل از آکنه می‌شود که ظاهری ناهموار و فرورفته در سطح پوست ایجاد کرده‌اند . بیماران بهتر است در هنگام استفاده از این متد درمانی آکنه فعال نداشته باشند که قبل از انجام ترایال توسط پزشک متخصص ویزیت می‌شوند.

این متد درمانی که جهت درمان اسکار ناشی از آکنه به‌کاررفته است  با دستگاه اندولیزر  صورت می‌گیرد که دارای مؤلفه‌هایی است که  با توجه به پوست افراد و میزان استحکام پوست – چربی پوست بیمار -عمق اسکار –  سطح و تعداد اسکار در سطح پوست صورت  افراد تعیین می‌گردد . 

متد نوین سابسیژن اندولیزر به عنوان درمانی جدید جهت بهبود اسکار ناشی از آکنه می‌باشد .  که هر سه مدل اسکار آکنه که شامل رولینگ – ایسپیک و بوکسکار  می‌باشد تحت درمان قرارگرفته‌اند . که بیش‌ترین نتایج در اسکار رولینگ بوده است .

این متد به صورت درمان  single بدون  همراهی با سایر درمان‌ها برای بیماران کاندید شده استفاده‌شده است بدین معنی که بیماران به‌طور هم‌زمان درمان دیگری جهت بهبود اسکار آکنه دریافت نکرده‌اند

تمامی بیماران یک جلسه درمان با اندولیفت داشته‌اند  . سابسیژن اندولیزر در هر دو جنس مرد و زن نتایج خوبی داشته است و بهبود در اسکار ناشی از آکنه داشته‌اند .این متد درمانی مدت زمان ریکاوری و یا down time ندارد.

 

5-ورکشاپ های آموزشی متعددی در جهت  کاربردهای مختلف اندولیفت  برای متخصصین پوست چه در ایران -  آلمان – دبی  و عمان تاکنون برگزار کردید  و تعداد زیاد بیمارانی که تحت درمان با این متد قرار گرفتند و همچنین  انتشار چندین  مقاله علمی  در ارتباط با اندولیفت در ژورنال‌های معتبر بین‌المللی سبب گردیده که شما به عنوان نفر اول  و چهره برتر در این حوزه چه در ایران و چه در دنیا مطرح باشید  رمز موفقیت شما چه در حوزه زیبایی و چه علمی در چیست؟

درواقع موفقیت  در هر حوزه‌ای زمانی حاصل می‌گردد که علاقه به آن در اولویت باشد، برای من اول علاقه و دوم این‌که اعتقاد زیادی به کار تیمی دارم  و  همراهی    تیمی از متخصصین پوست و متخصصین علوم پایه که همگی جز نخبگان و نفرات اول هستند چه در کلینیک فوق تخصصی و هم در مرکز تحقیقات دانشگاهی  توانسته است در این زمینه بسیار ثمربخش باشد.

 بیشتربخوانید:

نقش تغذیه و سبک زندگی بر شادابی و سلامت پوست

 

 

 

 6 - از متد درمانی بر پایه لیزر دایود در چه  درمان‌های دیگر علاوه بر درمان اسکار آکنه استفاده کردید ؟

درواقع در تمامی روش‌های درمانی  متعددی که  از اندولیفت  در نواحی مختلف صورت  استفاده کردم متدهای ابداعی بودند که با توجه به سازوکار لیزر دایود در نظر گرفته شدند .   اندولیزر از پرتو  لیزر با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر استفاده می‌کند که این طول موج، نوعی نور مادون‌قرمز محسوب می‌شود. این طول موج اثر خاصی بر سلول‌های چربی نیز دارد  بدین معنی که اگر در برخی افراد تجمع بافت چربی سبب افتادگی و شل شدن پوست می‌باشد این متد درمانی با اثر بر روی این سلول‌ها  و حذف آن‌ها سبب استحکام پوست و لیفت در ناحیه موردنظر می‌گردد. در دو مقاله اخیر که به تازگی پابلیش شده‌اند، یکی از این مقالات در ارتباط با رفع چربی تجمع یافته و افتادگی پوست در ناحیه‌ی  غبغب می‌باشد که از اندولیفت  ۱۴۷۰ جهت  حذف سلول‌های چربی و تحریک سنتز کلاژن و الاستین استفاده‌شده است نتایج اثربخش این متد در ژورنال بین‌المللی معتبر  Laser in medical science – Springer چاپ‌شده و در مقاله دیگر که آن هم به تازگی در ژورنال معتبر بین‌المللی  JCD   پابلیش شده از اثربخشی  اندولیفت ۱۴۷۰ در درمان افتادگی ابرو و بلفارو پلک فوقانی استفاده‌شده است .  از این متد در نواحی دیگر صورت  نیز استفاده‌شده نتایج مطلوب  آن در حال چاپ است .

 

7 -آیا در حوزه زیبایی صورت  می‌توان از چند روش زیبایی نیمه تهاجمی و یا  کم تهاجمی به صورت هم‌زمان برای رسیدن به نتایج دلخواه  استفاده کرد ؟

بله امکان‌پذیر هست به علت آنکه  متدها کم تهاجم  و نیمه تهاجمی هستند در خیلی از موارد تداخل باهم ندارند و حتی در برخی موارد سبب افزایش اثربخشی یکدیگر می‌شوند و همچنین  ممکن است برخی متدها مکمل یکدیگر باشند. همچنین مدت زمان ریکاوری بسیار محدود دارند لذا می‌توان از چند متد در یک جلسه درمانی برای فرد استفاده کرد .

 

8 - روش تزریق چربی برای چه افرادی مناسب است ؟

درحالی‌که اکثر مردم فکر می‌کنند که مهم‌ترین علائم پیری، چین و چروک و افتادگی پوست است، یکی از مهم‌ترین دلایل اصلی بروز پیری در چهره  چیز دیگری است: کاهش حجم صورت. این از دست رفتن حجم صورت می‌تواند منجر به برجسته شدن نواحی استخوانی صورت و گودی اطراف چشم شود و می‌تواند  سبب شود  برآمدگی گونه‌ها که نقش مهمی در زیبایی‌شناسی چهره دارد  صاف و  بدون حجم به نظر برسد. جهت کاندید شدن افراد و انجام پروسه تزریق  چربی الزاماتی وجود دارد و افراد ابتدا باید با پزشک متخصص مشاوره و ارزیابی شوند. ازجمله مهم‌ترین نکات برای  انجام کلیه‌ی متدهای  زیبایی در افراد  این است  که بیماران کاندید جهت انجام روش تزریق چربی صورت باید چربی کافی در بافت بدنشان (سایت دهنده ) برای برداشت داشته باشند و آنچه  می‌تواند قبل از انجام این متد حائز اهمیت  باشد  این است که افراد  به ثبات وزنی مناسب که مدنظرشان است  رسیده باشند. همچنین مراجعین باید دارای انتظارات واقع‌بینانه باشند که بتوانند از این روش بهره‌مند شوند .با نظر پزشک متخصص  با توجه به نیاز هر فرد در ناحیه‌ی مداخله  می‌توان از تکنیک‌ها ماکرو – میکرو و نانوفت استفاده کرد .

 

8- شما برای انجام متدهای زیبایی از مشاوره روانشناسی برای بیماران استفاده می‌کنید اهمیت این موضوع را توضیح می‌دهید ؟

 بله به‌طورکلی، اگر افراد پس از ارزیابی شخصیتی و روان‌شناختی  تحت انجام پروسه‌ها و عمل‌های زیبایی قرار گیرند از جنبه ھای مختلفی ازجمله اضطراب، ترس از زندگی اجتماعی، افسردگی، ترس از بدشکلی بدن و صورت، بهبود کیفیت زندگی، رضایت از زندگی، جذابیت، سلامت روحی و جسمی و اعتمادبه‌نفس می‌تواند برایشان نتایج  مثبتی به همراه داشته باشد، همچنین برخی از افراد پس از انجام مشاوره روانشناسی ممکن است برایشان پروسه‌های زیبایی تجویز نگردد زیرا  که ممکن است که فرد توقع واقع‌بینانه از نتایج  انجام پروسه زیبایی نداشته باشد و اگر  درمان‌های زیبایی برایش انجام شود حالت افسردگی و نارضایتی را در فرد افزایش دهد .

 بیشتربخوانید:

روش های طبیعی برای رفع سفیدی مو

ماسک های فوق‌العاده برای جوانسازی پوست

جوانسازی پوست صورت با ماسک شیر خشک

 

 

برچسب ها: پوست، تزریق چربی، پیری پوست، پیری زودرس، جوانسازی پوست، بوتاکس، جوانی پوست، لیزر درمانی، تزریق فیلر، کلاژن سازی، سلول بنیادی، لیفت، لیفت با نخ، محمدعلی نیلفروش زاده تعداد بازديد: 272 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز