Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:13

3
مرداد
درباره تزریق ژل گونه بیشتر بدانید

درباره تزریق ژل گونه بیشتر بدانید

یکی از روش‌های زیبایی و جذاب شدن صورت و جوانسازی، تزریق ژل است. این روش درمان کاربردهای فراوانی از قبیل رفع چین‌وچروک صورت، زیبا و حجیم کردن لب، پر کردن چین و چاله‌های عمیق در پوست و رفع خطوط عمیق در ناحیه اخم دارد.

دکتر رامین مدرسی - پوست، مو و زیبایی

 

 تحریریه زندگی آنلاین : یکی از روش‌های زیبایی و جذاب شدن صورت و جوانسازی، تزریق ژل است. این روش درمان کاربردهای فراوانی از قبیل رفع چین‌وچروک صورت، زیبا و حجیم کردن لب، پر کردن چین و چاله‌های عمیق در پوست و رفع خطوط عمیق در ناحیه اخم دارد. همچنین این روش برای گونه گذاری افرادی که لاغری صورت نیز دارند مفید است.

 

گونه گذاری با تزریق ژل

یکی دیگر از روش‌های گونه‌گذاری  تزریق ژل است. تزریق ژل جهت پرکردن گونه‌ها روشی است که با عوارض زیادی همراه است، زیرا؛ بدن نسبت به ورود هر بافت خارجی واکنش نشان می‌دهد، تزریق ژل می‌تواند سبب عفونت، افتادگی صورت و بروز واکنش شود.

بهترین نوع ژل دارای پایه اسیدهیالورونیک است ولی ژل با پایه اسید هیالورونیک هزینه بالایی دارد و مدت ماندگاری آن 8 ماه تا 2 سال است. افرادی که به تزریق ژل تمایل دارند باید اطمینان داشته باشند که این ژل‌ها دارای تأییدیه وزارت بهداشت باشند.

بیشتربخوانید:

تزریق ژل لب چقدر ماندگاری دارد؟

 

 

نکات مهم قبل از گونه‌گذاری با ژل

حداقل 3 روز قبل از تزریق، از مصرف داروهایی مثل آسپیرین، وارفارین، ویتامین E و C اجتناب کنید.چند روز قبل از تزریق از مصرف سیگار و همینطور مشروبات الکلی به‌شدت بپرهیزید.اگر که سابقه بیماری بخصوصی دارید و یا اینکه در گذشته تزریق ژل دائمی انجام داده‌اید، حتماً پزشک را در جریان قرار دهید.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل گونه

تا 24 ساعت پس از تزریق ژل گونه، ناحیه تزریق را شستشو نداده و با مواد آرایشی نپوشانید.تا 48 ساعت پس از تزریق از لمس ناحیه تزریقی و ماساژ و فشار دادن آن بپرهیزید.تا 48 ساعت پس از تزریق ژل گونه تا حد امکان از گریستن، خندیدن، حرف زدن طولانی‌مدت اجتناب کنید.مشاهده تورم و کبودی در یکی دو روز اول و حتی تا 10 روز پس از تزریق، کاملاً طبیعی است و به مرور برطرف می‌شود.به‌هیچ‌وجه سر خود را پایین نگیرید و یا به مدت طولانی خم نشوید.

تا 2 روز بعد، از کمپرس آب سرد به‌منظور التیام و بهبودی سریع ورم و کبودی‌ها و پس از آن از کمپرس آب گرم استفاده نمایید.اگر پس از تزریق به تب شدید و درد دچار شدید، به گونه‌ای که وخامت آن رو به افزایش بود یا شاهد ترشح مواد عفونی از ناحیه تزریق بودید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

از مصرف داروهای گیاهی و مکمل یا داروهای ضد التهاب خون نظیر ویتامین E اجتناب کنید.آنتی‌بیوتیک‌هایی که توسط پزشک تجویز شده است را حداقل به مدت 5 روز به‌طور مرتب مصرف نمایید.اگر مایل بودید که ژل گونه را ترمیم کنید حداقل باید 1 ماه از تزریق ژل قبلی گذشته باشد.تا مدتی از سونا، جکوزی و در کل حمام‌های آب گرم با بخار زیاد بپرهیزید، اما دوش گرفتن معمولی مانعی ندارد.برای تمدید تزریق مانعی وجود ندارد و می‌توان هر ساله این کار را انجام داد.از ورزش‌های سنگین و یا هر فعالیتی که به قرمز شدن صورتتان می‌انجامد به شدت دوری کنید.به‌منظور پیشگیری از افزایش ورم و حتی کمک به کاهش آن، سعی کنید پس از تزریق، مصرف نمک خود را پایین آورید.تا 2 هفته پس از تزریق، از قرار گرفتن در برابر نور خورشید و استفاده از سولاریم جدا بپرهیزید.

بیشتربخوانید:

هرآنچه که درباره تزریق ژل لب باید بدانید!

 

 

مزایا استفاده از تزریق ژل گونه:

تزریق ژل خاصیت درمانی ندارد و به منظور زیبایی استفاده می‌شود. همچنین برای  جوانسازی پوست و از بین بردن خطوط چین‌وچروک که بر اثر افزایش سن دچار آن می‌شویم، می‌تواند بهترین گزینه درمان باشد.

با استفاده از تزریق ژل می‌توانیم تمام افتادگی‌های پوستی را برطرف کنیم.عدم نیاز به جراحی یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ژل‌گونه می‌باشد.در اغلب موارد نتایج تزریق به سرعت بعد از انجام آن نمایان می‌شود.دوره نقاهت خاصی ندارد و افراد می‌توانند به انجام فعالیت‌های روزانه خود بازگردند.عدم نیاز به تزریق داروهای بیهوشی و آرام‌بخش.زمان انجام آن کوتاه بوده و در یک جلسه هم امکان‌پذیر است.در صورت عدم رضایت قابل بازگشت می‌باشد.

معایب استفاده از تزریق ژل گونه:

تزریق ژل ممکن است عوارض داشته باشد که در افراد مختلف واکنش‌های متفاوتی نشان دهد.مانند: تورم، قرمزی، کبودی و ایجاد درد در ناحیه تزریق.این علائم کوتاه‌مدت می‌باشد و چند روز بعد از تزریق برطرف می‌شود.

ماندگاری فیلر گونه

ماندگاری اغلب فیلر‌های پوستی به‌طور میانگین 12 تا 14 ماه است. با این حال، برخی فیلرها می‌توانند مدت بیشتری نیز ماندگاری داشته باشند. ماندگاری فیلرهای پوستی همچنین به سرعت تجزیه شدن آن‌ها توسط بدن نیز بستگی دارد.

کاندیدای مناسب تزریق ژل گونه

به‌طور معمول کاندیدای مناسب تزریق ژل یا تزریق فیلر با توجه به هدف این روش می‌تواند طیف سنی گسترده‌ای از تمامی افرادی که نشانه‌های اولیه پیری در پوست آنان نمایان شده، را شامل شود. تزریق ژل یا تزریق فیلر هم برای افرادی که برای برجسته کردن اجزای صورت خود به دنبال راهی هستند، کاربرد دارد و هم برای افرادی که با نمایان شدن علائم پیری، به فکر کاهش آثار پیری و چین‌وچروک هستند، مفید می‌باشد.

برچسب ها: بوتاکس، تزریق ژل تعداد بازديد: 260 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز