Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 14:33

23
اردیبهشت
جوان‌سازی صورت با جراحی لیفت شقیقه

جوان‌سازی صورت با جراحی لیفت شقیقه

یکی از مشخصات چشمان زیبا این سات که گوشه چشم به سمت بالا متمایل باشد و حالتی افتاده و رو به پایین نداشته باشد. برخی از افراد به دلایل ژنتیکی گوشه چشم‌های افتاده‌ای دارند و برخی دیگر هم ممکن است

دکتر رامین مدرسی - پوست، مو و زیبایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : یکی از مشخصات چشمان زیبا این سات که گوشه چشم به سمت بالا متمایل باشد و حالتی افتاده و رو به پایین نداشته باشد. برخی از افراد به دلایل ژنتیکی گوشه چشم‌های افتاده‌ای دارند و برخی دیگر هم ممکن است به دلیل افزایش سن به‌مرور زمان دچار افتادگی گوشه چشم شوند. به هر جهت روشی وجود دارد که به‌صورت سرپایی با نتایج درخشان می‌تواند این مشکل را رفع نماید. در این مطلب به معرفی هرچه بیشتر لیفت شقیقه به جهت رفع افتادگی گوشه چشم و ابروها خواهیم پرداخت.

 بیشتربخوانید:

لیفت بینی با نخ و هرآنچه باید بدانید

 

 

جراحی لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه که به‌عنوان “لیفت تمپورال ابرو و چشم” نیز شناخته می‌شود، یک عمل جراحی پلاستیک است که با هدف لیفت صورت، ابرو و چشم را به سمت بالا و شقیقه‌ها می‌کشد. این جراحی از بین رفتن چین‌وچروک‌های پنجه کلاغی و سفت شدن پوست اطراف شقیقه را نیز به دنبال دارد.لیفت شقیقه گاهی به‌عنوان یک جراحی مستقل انجام می‌شود و در مواردی هم ممکن است با جراحی‌های دیگر مانند  لیفت پلک و جراحی لیفت صورت همزمان باشد. جراحی لیفت شقیقه را می‌توان با برش‌های کوچک که کاملاً درون خط رویش مو پنهان می‌گردند؛ انجام داد. در نتیجه این عمل هیچ اسکاری از جراحی قابل مشاهده نخواهد بود و حتی اگر جای برشی وجود داشته باشد (جای برش لیفت شقیقه بسیار مختصر و کوچک است)، زیر موها پنهان خواهد بود.

 

روش جراحی لیفت شقیقه چگونه است؟

در این جراحی ابتدا، یک برش کوچک در خط رویش مو، بالای گوش ایجاد می‌شود. از طریق این برش، بافت زیرین متحرک شده و سپس به حالت معلق در می‌آید تا قسمت خارجی ابرو و اطرف چشم کشیده‌تر شوند. پوست‌های اضافی برداشته می‌شوند و در قسمت ایجاد برش بخیه‌های ریز زده می‌شود.

 

عمل لیفت شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از علل اصلی افتادگی شقیقه، گوشه بیرونی چشم‌ها و انتهای ابروها، افزایش سن می‌باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت افراد زیر برای انجام لیفت شقیقه مناسب می‌باشند:

افرادی که بیماری خاصی نداشته و داروی خاصی مصرف نمی‌کنند. محدودیت بالای سنی برای آن در نظر گرفته نشده است.کسانی که در اطراف ابرو و چشم خود دچار چین‌وچروک‌ شده‌اند، ولی نمی‌خواهند پیشانی خود را تغییر دهند.کسانی که به‌صورت ارثی در پوست شقیقه و گوشه‌های چشم و ابروی خود افتادگی دارند.

کسانی که تمایل به لیفت ابرو و پیشانی ندارند و فقط می‌خواهند گوشه خارجی چشم‌ها و انتهای ابرویشان را بالاتر بکشند.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با مزایا و معایب لیفت و لمینت مژه

 

 

عوارض جراحی لیفت شقیقه

واکنش‌های موقت به مواد بیهوشی، درد تورم و کبودی، اسکار زخم ناشی از برش و بخیه در این جراحی، بی‌حسی موقتی، کند بودن روند بهبودی

 

مزایای جراحی لیفت شقیقه

اصلی‌ترین و مهم‌ترین فواید انجام لیفت شقیقه این است که این جراحی عارضه بسیار کمی داشته و اسکار و جای زخم ناشی از آن در مدت‌زمان کوتاه از بین می‌رود یا زیر خط رویش موها پنهان می‌شود. همچنین لیفت شقیقه در نهایت ساده بودن، نیازمند تخصص و تبحر پزشکی می‌باشد؛ که قرار است اقدام به این عمل نماید. در این صورت عوارض عمل لیفت شقیقه بسیار کم خواهد بود و نتایج بسیار شگفت‌انگیز می‌باشند.از دیگر مزیت‌های لیفت گوشه چشم از شقیقه عبارت‌اند از:

جوانسازی و زیبایی چشم و ابرو

ها، بالا بردن انتهای ابروها و گوشه چشم‌ها بدون لیفت کل ابرو، از بین بردن چین‌وچروک‌های پنجه کلاغی کنار چشم، کشیده‌تر شدن چشم‌ها، سرعت بهبود بسیار بالا، شادابی و تازه شدن پوست به‌خصوص در ناحیه بالایی صورت.

 مراقبت‌های پس از جراحی لیفت شقیقه

تا 48 ساعت پس از جراحی لیفت شقیقه، از کمپرس یخ در محل جراحی استفاده کنید. البته یخ به‌طور مستقیم نباید با پست محل جراحی برخورد داشته باشد..

در ارتباط با زمان اولین حمام پس از جراحی با پزشک خود مشورت نمایید ولی معمولاً سه روز پس از جراحی استحمام بلامانع می‌باشد؛ مشروط بر اینکه در آب غوطه‌ور نشوید.پرهیز از قرارگیری در معرض اشعه مستقیم خورشید. اگر ناچار به این کار هستید؛ حتماً از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.زخم ایجاد شده در اثر برش جراحی مرتب باید پایش شود تا از ایجاد عفونت جلوگیری گردد.در صورت استفاده از سشوار جهت خشک کردن موها، دقت نمایید از حرارت خیلی داغ سشوار در محل برش استفاده نکنید.رنگ کردن موها با اجازه پزشک احتمالاً 2 الی 3 ماه پس از جراحی مقدور می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

کاشت ابرو و مژه درست است یا غلط ؟

 

 

برچسب ها: لیفت، لیفت ابرو، لیفت شقیقه تعداد بازديد: 220 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز