Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 22:47

17
آذر
رفع خشکی پوست هنگام سرماخوردگی

رفع خشکی پوست هنگام سرماخوردگی

در این مقاله سعی داریم راه‌های مختلف و موثر مقابله با خشکی پوست را عنوان کرده و به شما کمک کنیم تا هنگام سرماخوردگی کنترل اوضاع و مراقبت از پوست را به دست بگیرید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

عطسه و یا آبریزش بینی تنها مواردی نیستند که معمولا هنگام سرماخوردگی گریبان ما را می گیرند؛ بلکه، خشکی پوست هم از جمله موارد شایعی است که در اثر این مشکل پدید می آید.

دوش گرفتن هوشمندانه

شاید دوش آب گرم، سردرد و علائم ناشی از سرماخوردگی در شما را تسکین بدهد اما در مقابل، پوست شما را خشک می کند. بنابراین، دوش گرفتن نباید بیش از 5 تا 10 دقیقه طول بکشد.

در ضمن، روزی یکبار دوش گرفته و به جای آب داغ، از آب ولرم استفاده نمایید. همچنین، از صابون استفاده نکنید زیرا، صابون چربی روی پوست شما را از بین می برد.

در واقع، این چربی به پوست شما کمک می کند تا آب را در خود نگه داشته و همیشه مرطوب بماند.

علاوه بر این، از شوینده هایی غیر صابونی ملایم برای شستن بدن و صورت خود استفاده کرده و از صابون های ضد باکتری و آنهایی که دارای رایحه، الکل و لایه بردار هستند، اجتناب نمایید.

مرطوب نگهداشتن پوست

بعد از دوش گرفتن و یا شستن دست و صورت، بلافاصله از مرطوب کننده استفاده کنید.

همچنین، به جای استفاده از انواع لوسیون ها از کرم استفاده نمایید، زیرا کرم، لایه ضخیم تری روی پوست ایجاد کرده و دوام بیشتری دارد.

در انتخاب کرم مرطوب کننده دقت کنید تا از موادی سازنده ای مثل ژله پترولیوم (وازلین)، روغن مواد معدنی، کره درخت روغن قلم و یا گلیسیرین تهیه شده باشد.

در ضمن، برای قسمت هایی از پوست که از باقی جاها خشک تر است مثل کف پاها، از محصولاتی استفاده کنید که دارای اوره و یا اسید لاکتیک می باشند.

البته، اگر پوست دارای ترک یا اگزما باشد، اوره و یا اسید لاکتیک در آن سوزش ایجاد می کند.

علاوه براین، اگر در طول روز احساس خشکی و یا خارش در پوست خود به ویژه در دست ها، بازوها و یا پاها می کنید، شب ها قبل از رفتن به رختخواب، حتما از یک مرطوب کننده استفاده نمایید.

مراقبت از پوست هنگام بیرون رفتن

هنگامی که سرما خورده اید، سعی کنید در منزل مانده و استراحت کنید. اما اگر مجبورید بیرون بروید، حتما از پوست خود در مقابل سرما محافظت نمایید.

اشعه خورشید، باد و سرما همگی دشمن پوست بوده و منجر به ایجاد خشکی و التهاب در آن می شوند.

اشعه خورشید حتی در هوای سرد هم باعث ورقه ورقه شدن پوست، التهاب و خارش می شود. بنابراین، همیشه باید از کرم ضد آفتاب با اس پی اف 30 استفاده کرد.

علاوه براین، می توان برای محافظت کامل پوست، از کلاه، شال و یا روسری استفاده کرد.

مرطوب نگهداشتن محیط خانه

هوای خشک داخل خانه می تواند باعث بروز خشکی پوست و آزار سینوس ها شود؛ بنابراین، از یک دستگاه بخور و یا مرطوب کننده برای مرطوب نگه داشتن هوای داخل، استفاده کرده و سطح رطوبت را بین 30 تا 50 درصد نگه دارید.

در ضمن، دستگاه مرطوب کننده را به طور مرتب تمیز کنید تا منجر به پخش گرد و غبار، مایت ها و آلودگی نشود. 

برخورداری از تغذیه مناسب

روزانه از چربی های مفید، اسیدهای چرب مثل امگا 3 و امگا 6 و همچنین ویتامین های مختلف استفاده کنید تا پوست تان به طور طبیعی چرب و مرطوب بماند.

البته، زیاده روی در مصرف این چربی ها هم می تواند منجر به خشکی پوست، خارش و یا اگزما شود. پس، در مصرف این مواد غذایی مهم تعادل را رعایت کنید.

 

برچسب ها: تغذیه و پوست، مراقبت از پوست، پوست و مو، خشکی پوست، مرطوب نگه داشتن پوست، مراقبت از پوست در سرما، رفع خشکی پوست هنگام سرماخوردگی تعداد بازديد: 1215 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز