Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 5 خرداد 1403 - 11:50

10
تیر
موهایتان را تقویت کنید

موهایتان را تقویت کنید

گنجاندن انواع ویتامین ها و پروتئین در برنامه غذایی سبب تقویت موها می شود. همچنین استفاده از ماسک های مو و مکمل های غذایی نیز سبب تقویت موها می شود.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

موهای تان به هر رنگ و از هرجنس که باشد نیاز به تغذیه و مراقبت دارد. یک برنامه صحیح غذایی که به اندازه کافی ویتامین های گروه B ،A و C و همچنین کلسیم، آهن، مس و ید داشته باشد، سبب می شود که موها در وضع سالم و متعادلی بمانند و دچار مشکل نشوند.

از املاحی که در سالم سازی و رشد موها موثر است، ید از اهمیت بیشتری برخوردار است و کمبود آن بیش از بقیه  آسیب می رساند.

ید، افزون بر ارزشی که برای غده تیروئید دارد، در گردش خون سر نیز نقش اساسی دارد و اگر به اندازه لازم به بدن نرسد، موها کدر، مرده و دچار ریزش می شوند.

دوستان موها

میوه ها و سبزی های تازه و خام، ماهی تازه، جگر، روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و آفتابگردان و روغن ذرت از غذاهای بسیار مفیدی هستند که به رشد و سلامت موها کمک می کنند.

تقویت کننده های مو

اگر موهای خوب و سالمی ندارید، باید از مواد تقویت کنده مو استفاده کنید. برای بهره گیری از این مواد، ابتدا موها را با شامپو بشویید و سپس به مدت 15 دقیقه و یک ساعت تقویت کننده مو را روی سر قرار دهید و بعد موها را بشویید.

برای تقویت موها، می توانید از روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام و یا ذرت نیز استفاده کنید. به این ترتیب که ابتدا روغن مورد نظر را گرم کنید و پوست سر و موها را با آن چرب نمایید.

سپس با یک ورقه کاغذ روغنی و یا کلاه مخصوص، موها را بپوشانید. پس از مدت زمان 15 تا 30 دقیقه، سرتان را با شامپو بشویید و نرم کننده بزنید.

ماسک پروتئین

پروتئین هم یکی دیگر از مواد لازم برای رشد و سلامت موهاست. تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد. برای پروتئین رسانی به موها می توانید از ماسک های زیر استفاده کنید:

روش اول

3 قاشق غذاخوری لانولین و 3 قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک چهارم فنجان روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و در ظرفی روی بخار آب به مدت 5 دقیقه حرارت دهید.

سپس یک قاشق صابون مایع و 4 قاشق غذاخوری گلیسیرین و آب را کاملا مخلوط کنید تا مایع غلیظی به دست آید. سپس 2 قاشق سوپخوری زرده تخم مرغ زده شده و یک قاشق سوپخوری سرکه انگور به آن بیفزایید.

همه موارد را کاملا مخلوط کنید و یک روز در یخچال بگذارید. روز بعد به مواد دو عدد تخم مرغ دیگر اضافه کنید و هم بزنید.

سپس مواد را روی سر بگذارید و به آرامی ماساژ دهید. پس از 20 تا 30 دقیقه سرتان را با شامپو بشویید و نرم کننده بزنید.

روش دوم

یک یا دو عدد تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک یا روغن ذرت یا روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و یک قاشق چایخوری سرکه انگور را با هم مخلوط کرده و پس از شستن سر با شامپو، این مواد را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی سر بگذارید و دوباره با شامپو بشویید.

 

برچسب ها: زیبایی، پوست و مو، ماسک مو، مراقبت از مو، تقویت مو، ماسک پروتئین، تقویت کننده مو تعداد بازديد: 1006 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز