Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:27

4
تیر
نکاتی در مورد سشوار کشیدن مو

نکاتی در مورد سشوار کشیدن مو

سشوار کشیدن مو، به احتمال زیاد یکی از کارهایی است که بیشتر مواقع و به غلط انجام می دهید و به موهای تان صدمه می زنید. در اینجا چند خطایی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شوید، توضیح داده شده است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

سشوار کشیدن مو، به احتمال زیاد یکی از کارهایی است که بیشتر مواقع – و به غلط انجام می دهید و به موهای تان صدمه می زنید. در اینجا چند خطایی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شوید، توضیح داده شده است.

1- موهای بسیار خیس

هنگام سشوار کشیدن، موهای تان کاملا خیس است. قبل از سشوار کشیدن، 60 تا 65 درصد از رطوبت موهای تان باید خشک شده باشد. با این روش به موها کمتر صدمه می زنید.

ابتدا با حوله ای، موهای تان را نسبتا خشک کنید و سپس با سشوار و کمک گرفتن از دست تان موها را کمی بیشتر خشک نمایید و پس از آن، برسی برداشته و در حین سشوار کشیدن، از ریشه تا نوک، موهای تان را سشوار بکشید.

2- فاصله سشوار

ما معمولا عادت داریم که سشوار را خیلی به موهای خود نزدیک می کنیم. این کار برای موها بسیار مضر است. سشوار را باید به حدی بالا بگیرید تا باد داغ سشوار به موهای تان صدمه نزند.

12 تا 30 سانتی متر مناسب است. درضمن هر دسته از مو بیش از چند ثانیه در معرض باد گرم قرار نگیرد و مرتب جای سشوار عوض شود.

3- انتخاب مکان اشتباه برای شروع سشوار

بسیاری از خانم ها برای خشک کردن مو و برس کشیدن آن، از انتهای مو شروع می کنند. بدین ترتیب که برس مدور را گرفته و پایین موها را دور آن می پیچند و سپس به روی آن سشوار می کشند.

این کار بسیار غلط است و باعث می شود که مدت سشوار کشیدن تان نیز طولانی شود.

شما باید برس مدورتان را در بخش ریشه مو قرار دهید و موهای تان را روی آن قرار داده و از بالا به پایین سشوار بکشید و مجددا به سمت بالا برگردید.

در این قسمت و سرحد موی سر و پیشانی، سشوار را بیشتر نگه دارید. سپس به سراغ قسمت انتهایی مو رفته و آن بخش ها را هم خشک کنید.

4- استفاده غلط از محصولات مو

وقتی زمان استفاده از محصولات مو می رسد، بیشتر مواقع بسیار ناشیانه عمل می کنیم. البته بهترین حالت این است که از آنها زیاد استفاده نکنیم. اما وقتی هم استفاده می کنیم، آنها را در مکان درست به کار بریم.

مثلا اگر می خواهید حجم موهای تان را افزایش دهید، این محصولات را روی ریشه مو قرار دهید و سپس سشوار بکشید.

اگر هم دوست دارید از اسپری های مو استفاده کنید، خیلی کم و با فاصله زیاد به روی موهای تان، اسپری کنید.

5- استفاده غلط از برس

استفاده از برس های مدور بزرگ که دندانه های فلزی دارند، برای صاف کردن مو ایده آل هستند.

اما اشتباهی که معمولا موقع استفاده از این برس ها و سشوار می کنیم، این است که به مقدار داغ شدن دندانه های فلزی توسط گرمای زیاد سشوار توجه نداریم.

گاهی این دندانه ها در حد یک اتو داغ می شوند. بنابراین هنگام استفاده از این نوع برس ها، مدت زمان سشوار را به حداقل برسانید.

6- توجه نداشتن به باد سرد

بسیاری از افراد فکر می کنند باد سرد ضرری برای مو ندارد. اما کاملا در اشتباه هستند. زیرا باد سرد علاوه بر ایجاد الکتریسیته در مو، موجب خشکی آن نیز می شود.

پس هنگام استفاده از باد سرد نیز مراقب باشید و زمان آن را به پایین ترین حد ممکن برسانید.

 

برچسب ها: زیبایی مو، پوست و مو، مراقبت از مو، سلامت مو، خشک کردن مو، سشوار کشیدن، فاصله سشوار تعداد بازديد: 955 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز