Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:43

10
خرداد
چگونه از خارش جوش های خود رها شویم؟ (1)

چگونه از خارش جوش های خود رها شویم؟ (1)

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که در فصل گرما بیشتر جوش می زنید و با خارش های پوستی  درگیر هستید، روش های ساده و خانگی برای کاهش خارش جوش را در این مقاله بخوانید

 

گاهی اوقات بدن به دلایل مختلف جوش می زند و این مساله در بهار و تابستان بیشتر رخ می دهد. دراین مقاله چند روش مناسب درمان و کاهش خارش جوش آورده شده است.

استفاده از کمپرس آب سرد روی جوش

استفاده از سرما، موجب کرخت شدن موقتی انتهای اعصاب شده و تا حد بسیار زیادی از احساس خارش کاسته می شود و شما دیگر احساس نمی کنید که باید آن قسمت از پوست را بخارانید. خارش کمتر هم به مفهوم صدمه کمتر به پوست و ایجاد جوش های کمتر است.

* چند قطعه کوچک یخ درون یک کیسه پلاستیکی و یا حوله قرار دهید و آن را به مدت چند دقیقه روی آن قسمت از پوست که خارش دار است بگذارید. همچنین می توانید از لوبیا و نخودهای یخ زده استفاده کنید. مراقب باشید، موقع استفاده از یخ، آن را حتما درون پارچه ای قرار دهید و از تماس مستقیم پوست با یخ جلوگیری کنید.

* یخ را به مدت طولانی روی پوست تان قرار ندهید. سرما، حرکت خون در رگ ها را کند می کند و به آن قسمت از پوست خونرسانی نمی شود و بافت های آن صدمه می بیند.

* پس از استفاده از یخ، بلافاصله پوست تان را با پارچه ای نرم خشک کنید. زیرا رطوبت، خارش جوش ها را بیشتر می کند.

استفاده از کرم های مرطوب کننده

این کرم ها معمولا در دسترس هستند و به راحتی می توانند خارش های مربوط به جوش ها را تسکین دهند. آنها به ویژه وقتی مشکل اصلی خارش، خشکی پوست در بیماری های پوستی مانند پسورازیس، بیماری قارچی پوست و یا خزه پوستی باشد، بسیار موثرند. از کرم مرطوب کننده ای استفاده کنید که دوام زیادی داشته باشد.

* بنابر نیازتان ممکن است مجبور باشید 3 تا 4 بار در روز، کرم را تمدید کنید.

* کرم هایی که حاوی مواد خوشبوکننده و یا رنگ هستند، برای برطرف کردن خارش پوست استفاده نکنید. مواد شیمیایی موجود در آنها ممکن است مشکلات و جراحت های پوستی تان و خارش آنها را بیشتر کند.

 استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا، گیاهی است که سال های سال است از آن برای درمان های پوستی استفاده می شود. ماده ژلاتینی درون برگ های آلوئه ورا، از خارش پوست می کاهد و در برطرف کردن جوش، اگزما و پسوریازیس موثر است.

* برای خارج کردن ژل آلوئه ورا، برگ را تا نیمه های آن برش زده و سپس ژل آن را با کمک قاشق درآورید و با ملایمت به روی پوست و ناحیه خارش دار بمالید.

* همچنین می توانید از ژل ها و یا کرم های حاوی آلوئه ورا استفاده کنید. این کرم ها را می توانید به مدت چند هفته، روزی سه بار به محل خارش دار پوست بمالید.

استفاده از آب لیمو ترش و یا سرکه سیب

لیمو ترش و سرکه سیب، هردو، ضد عفونت، باکتری و قارچ هستند. در ضمن می توانند به سرعت از احساس خارش بکاهند.

* آب لیمو و یا سرکه سیب را به وسیله پنبه با ملایمت به روی جوش های روی پوست تان بمالید و تا 5 دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب گرم بشویید.

 

برچسب ها: زیبایی، پوست و مو، جوش صورت، التهاب، انواع جوش، خاریدن جوش، جوش حساسیت، التهاب پوست تعداد بازديد: 975 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز