Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 04:09

4
اردیبهشت
چسب ناخن مصنوعی با ناخن ما چه میکند؟

چسب ناخن مصنوعی با ناخن ما چه میکند؟

چسب های بدون Methacrylateممكن است باعث شكاف و ترك ناخن شوند.در اثر استفاده از این ناخن ها انیكولایزیس كه در واقع كندگى لبه آزاد ناخن از بستر است ایجاد مى شود

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

افزایش طول ناخن ها ممكن است به وسیله ناخن های پلاستیكی كه كل ناخن یا انتهای ناخن را می پوشاند انجام شود. ناخن های مصنوعی با چسب هایی چسبانده می شوند كه حاوی methacrylateهستند كه یك ماده حساسیت زا می باشد.

چسب های بدون Methacrylateممكن است باعث شكاف و ترك ناخن شوند.در اثر استفاده از این ناخن ها انیكولایزیس كه در واقع كندگى لبه آزاد ناخن از بستر است ایجاد مى شود ، ناصافى ، تغییر ناخن ، خط خط شدن آن ، شكنندگى و خرد شدن ناخن نیز در اثر استفاده از ناخن هاى مصنوعى به وجود مى آید؛ حتى بعضى از مواقع ناخن به طور كامل از بین مى رود و تغییراتى در رنگ ناخن ها به وجود مى آید.

التهاب حاشیه ناخن ، و بروز عفونت هاى میکروبییا قارچى نیز از دیگر عوارض آن است.براى چسباندن ناخن از حلال هاى مختلفى استفاده مى شود بنابراین به دلیل حل شدن لایه محافظ ناخن در ناخن مصنوعى ، ناخن ها استحكام خود را از دست مى دهند و حالت نرمى شكل پیدا مى كنند و آسیب پذیرتر مى شوند و میكروب ها وخصوصاً عفونت هاى قارچى به راحتى وارد لایه زیرین ناخن می شوند.

از عوارض چسب هاى مخصوص ناخن مصنوعی بروز عوارضى همچون انواع آلرژى هاى پوستى است كه با عوارض قرمزى ، التهاب ، پوسته ریزى و خارش ظاهر مى شوند؛بهترین روش براى جدا كردن ناخن هاى مصنوعى ، استفاده از آب ولرم است كه در این حالت ناخن ها خود به خود جدا مى شوند؛ زنان مى توانند براى بهبودى عوارض ِ چسب ناخن ، از كرم هاى مرطوب كننده مانند «اوسرین» استفاده نمایند.

 

برچسب ها: کاشت ناخن، ناخن گرفتن، ناخن گیر، استفاده از ناخن مصنوعی، چسب ناخن مصنوعی، چسب برای ناخن، ناخن، نگهداری از ناخن مصنوعی تعداد بازديد: 2763 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز