Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:09

22
فروردین
آیا كاندید مناسبی برای پیوند مو هستید؟

آیا كاندید مناسبی برای پیوند مو هستید؟

مزوتراپی: تزریق زیر پوستی آمپول‌های تقویتی ریشه مو كه حاوی كلیه ملزومات و احتیاجات ریشه می‌باشد معمولا 3 تا 4 نوبت این تزریق انجام می‌گردد.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

بدون شك ریزش مو یكی از ناراحت كننده‌ترین مسائلی است یك فرد در دوران زندگی خود با آن برخورد می‌كند و افرادی كه دچار ریزش وسیع مو هستند از نظر ظاهری مسن‌تر از هم‌سن‌های خود كه موهایشان نریخته به نظر می‌رسند و این مساله می‌تواند منجر به ایجاد افسردگی و عدم اعتماد به نفس در فرد بشود. در ادامه تعدادی از داروها و روش‌هایی كه تاثیر بیشتری در درمان ریزش مو دارند معرفی می‌گردد.

داروی مینوكسیدیل: مینوكسیدیل در سال 1988 توسط FDA مورد تایید قرار گرفت و اجازه تجویز این دارو حاصل شد این دارو در اغلب مواد طاسی مردانه مفید واقع نمی‌شود. مشخص گردیده است كه تنها 20% بیمارانی مینوكسیدیل استفاده می‌كنند. مویشان به حدی رشد می‌كند كه از نظر زیبایی قابل قبول باشد. تایید این دارو بر روی هر فرد بیمار قابل پیش‌بینی نیست.

قرص فیناستراید: قرص‌های 5 میلیگرمی است كه 5/1 هر قرص هر شب مصرف می‌شود، نوع جدیدی از این دارو به نام روتاستراید به تازگی به بازار عرضه شده است.

مزوتراپی: تزریق زیر پوستی آمپول‌های تقویتی ریشه مو كه حاوی كلیه ملزومات و احتیاجات ریشه می‌باشد معمولا 3 تا 4 نوبت این تزریق انجام می‌گردد.

PRP: یك روش نوین سلول درمانی در علم پزشكی در این روش حدود 10 سی سی از خون بیمار گرفته می‌شود و توسط كیست‌های مخصوص غلظت پلاكت‌ها را تا 5 برابر مقدار اولیه می‌رسانیم. سپس این پلاكت‌ها را كه حاوی عوامل رشد می‌باشد به صورت زیر‌پوستی تزریق می‌كنیم، به طور كلی در هر عارضه‌ای كه تحریك فرآیند بازسازی بافت بتواند نقش در بهبود عارضه داشته باشد می‌تواند از PRP بهره برد. مطالعات كلینیكی مختلف نشان داده‌اند كه استفاده از PRP در طاسی سر می‌تواند موجب رویش مجدد و طبیعی مو در مناطق طاس پوست سر شود.

این كار موجب تقویت شكل و قوام و كیفیت فولیكول‌های موجود و افزایش عمر موهای موجود می‌شود، از برتری‌های این روش نسبت به كاشت مو این است نیازی به كوتاه كردن مو سر شخص نیست آثار جراحی و خونریزی وجود ندارد و رشد موهای جدید كاملا طبیعی می‌باشد.

طی مطالعات انجام شده 70% PRP‌های انجام شده با رضایت‌مندی عالی 20% با رضایت‌مندی متوسط و 10% با رضایت بسیار كم و یا ناراضی بودند. میزان رضایت‌مندی با تكرار انجام PRP وافزودن مزوتراپی قابل تغییر خواهد بود.

كاشت مو: پیوند مو یك روش درمانی جراحی طاسی سر می‌باشد در این روش قطعاتی از پوست سر كه حاوی مو از نواحی كه به احتمال كمتری دچار طاسی می‌شود و طرفین و پست سر به نواحی طاسی پوست سر پیوند می‌شود، مو قسمتی از پوست سر را كه قرار است به عنوان پیوند برداریم می‌چینیم و تمیز می‌كنیم و یك ماده‌ بی‌حس كننده موضعی در محل مورد نظر تزریق می‌كنیم تا كاملا بی‌حس شود ناحیه كه قرار پیوند به آن‌جا صورت می‌گیرد را تمیز می‌كنیم جراح پوست با استفاده از یك پاچ مخصوص تكه‌های كوچكی از پوست حاوی مو را برداشته و یا یك نوار كوچك از ناحیه پشت سر را برداشته و به منطقه طاسی انتقال می‌دهند.

آیا كاندید مناسبی برای پیوند مو هستید؟

الف)سن: معمولا افراد خیلی جوان كاندید مناسبی برای كاشت مو نمی‌باشند زیرا با بررسی میزان ریزش مو آنها پیش‌بینی گسترش یافتن طاسی در آینده امكان‌پذیر نمی‌باشد. این افراد بهتر است از داروهای ضد ریزش PRP و مزوتراپی استفاده نموده و در سال‌های بعد مراجعه نمایند.

ب) وضعیت سلامت: بیماران دیابتی، فشارخونی ومشكلات پوستی قبل از عمل باید درمان شوند.

ج) بانك مو: كسانی كاندید مناسب برای پیوند مو هستند كه در ناحیه پشت سرشان تراكم بالایی از فولیكول‌های مو داشته باشند، افرادی كه تراكم خوبی ندارند نتیجه عمل كاملا رضایت‌بخش نیست.

د) میزان شلی پوست: در پوست‌های شل‌تر میزان مجاز برداشت پوست بیشتر از پوست سفت می‌باشد.

انواع روش‌های كاشت مو

متد Fut: برداشت یك نوار كوچك حاوی 1500 تا 2500 گرافت از پشت سر و جدا كردن فولیكول‌ها یك و دو و سه تایی و كاشت آنها در محل بدون مو صورت می‌گیرد.

متد FIT: به وسیله پانچ از ناحیه بانك مو پیوند زده می‌شود و در محل مزبور كاشته می‌شود این روش معمولا در افرادی توصیه می‌شود كه ناحیه كاشت مو محدود و كوچكی دارند مثل ابرو، صورت و محل زخم‌های قدیمی.

برچسب ها: زیبایی، ریزش مو، پوست و مو، کاشت مو، درمان طاسی سر، جلوگیری از طاسی سر، درمان و جلوگیری از طاسی سر تعداد بازديد: 1010 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز