Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 16:50

3
اسفند
روغن زیتون و زیبایی (2)

روغن زیتون و زیبایی (2)

هفته‌ای یك بار مقداری روغن زیتون را حرارت دهید تا كمی گرم شود و سپس آن را روی موها و پوست سر خود بمالید؛ به این ترتیب موهای‌تان هرگز خشك و شكننده نمی‌شوند.

 

روغن زیتون و رشد ناخن‌ها

برای تقویت رشد ناخن‌ها یك‌دوم فنجان گوجه‌فرنگی یا آب گوجه‌فرنگی را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون تركیب كنید و انگشت‌های‌تان را در آن فرو ببرید و حدود 10 دقیقه نگه دارید؛ سپس آنها را بشویید و خشك كنید.

گوجه‌فرنگی حاوی مقدار زیادی «بیوتین» است كه به رشد ناخن‌ها و موها كمك زیادی می‌كند و نیز موجب حفظ رطوبت و نرمی ناخن‌ها می‌شود.

روغن زیتون و موهای آسیب دیده

گرما و سرمای شدید به موها آسیب می‌رساند. استفاده از سشوار، انواع بابلیس‌ها و دستگاه اطوی مو، موجب خشكی بیشتر موها و آسیب رسیدن به آنها شده و به همین دلیل نوك موها دوشاخه می‌شود كه به آن «موخوره» می‌گویند.

روغن زیتون به عنوان یك نرم‌كننده طبیعی می‌تواند موها را تقویت كرده و به آنها درخشندگی و جلوه بیشتری ببخشد. بعد از شستن موهای‌تان یك‌دوم فنجان روغن زیتون به نوك آنها بمالید و بعد از 5 دقیقه دوباره آنها را بشویید.

روغن زیتون و شوره سر

شوره سر مشكلی است كه افراد زیادی درگیر آن هستند. این مسأله در اثر خشك شدن پوست سر ایجاد می‌شود. برای رفع این مشكل یك فنجان از روغن زیتون پر كنید و با نوك انگشتان‌تان آن را آرام آرام روی پوست سر خود بمالید و این كار را تا زمانی ادامه دهید كه همه قسمت‌های پوست سرتان كاملا به روغن زیتون آغشته شود.

سپس سر خود را به مدت 30 دقیقه كاملا با یك كلاه بپوشانید و بعد با آب و شامپو و نرم‌كننده موهای‌تان را بشویید.

برای مراقبت از مو، روغن زیتون فوق‌العاده طبیعی، بهترین انتخاب است؛ زیرا درجه خلوص آن زیاد بوده و هیچ نوع خاصیت شیمیایی ندارد. امروزه، شامپوها و نرم‌كننده‌های بسیاری تولید می‌شوند كه حاوی روغن زیتون هستند و از نظر قیمت مصرفشان بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.

روغن گرم

هفته‌ای یك بار مقداری روغن زیتون را حرارت دهید تا كمی گرم شود و سپس آن را روی موها و پوست سر خود بمالید؛ به این ترتیب موهای‌تان هرگز خشك و شكننده نمی‌شوند.

6 قاشق چایخوری روغن زیتون را در یك ظرف به مدت 20-15 ثانیه حرارت دهید تا كمی گرم شود؛ سپس با نوك انگشتان خود، روغن را روی موها و ریشه آنها بمالید و بعد به آرامی شانه بزنید تا تمام موهای‌تان به روغن آغشته شود؛ سپس آنها را با یك حوله بپوشانید و به مدت 30 دقیقه در همان حالت بمانید.

بعد موهای خود را با یك شامپوی مناسب بشویید. وقتی كه موهای سرتان را به آرامی ماساژ می‌دهید، غدد ترشحی موها تحریك می‌شود و خون بیشتری زیر پوست سر جریان می‌یابد و همین به رشد موها كمك می‌كند. حال اگر در حین ماساژ از روغن زیتون نیز استفاده كنید، نتیجه بهتری به دست می‌آید.

رفع خشكی موها با تركیب تخم‌مرغ، روغن زیتون و سركه 

خشكی موها در اثر عوامل زیادی ایجاد می‌شود؛ مثل استفاده زیاد از سشوار، صاف‌كننده مو، مواد مخصوص فر مو و اطوی مو. برخی از اسپری‌های ژل و رنگ‌ها نیز آسیب‌های جدی به مو وارد می‌كنند.

به جای آنكه ساعت‌های طولانی را در آرایشگاه‌ها صرف زیبایی موهای‌تان كنید، بهتر است از این درمان خانگی استفاده كرده و به نتیجه دلخواه‌تان برسید، تركیب تخم‌مرغ، روغن زیتون و سركه.

 

 

برچسب ها: روغن زیتون و رشد ناخن‌ها، روغن زیتون و موهای آسیب دیده، روغن زیتون و شوره سر، روغن گرم، رفع خشكی موها، روغن زیتون و سركه تعداد بازديد: 508 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز