Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 19:23

12
بهمن
چهره ای بدون نقص با تزریق فیلر (1)

چهره ای بدون نقص با تزریق فیلر (1)

فیلرها مواد قابل انعطافی هستند که می‌‌توانند با تزریق به پوست خطوط ظریف وچروک‌‌ها را بهبود بخشیده، لب‌‌ها را برجسته کنند، گونه‌‌های فرو رفته را پر کنند، نواقص مختلف صورت را ترمیم کنند

دكتر محمد گلشنی؛ متخصص پوست، مو و زیبایی

 

 

فیلرها مواد قابل انعطافی هستند که می‌‌توانند با تزریق به پوست خطوط ظریف وچروک‌‌ها را بهبود بخشیده، لب‌‌ها را برجسته کنند، گونه‌‌های فرو رفته را پر کنند، نواقص مختلف صورت را ترمیم کنند، اسکارها (جوشگاه و جای زخم‌‌ها) را بهبود بخشند و چین‌‌های عمیق را پر کنند.

نتیجه استفاده از آن ظاهر جوانتر پوست با حداقل خطر و حداکثر اثر است.   متخصصین پوست از انواع مختلف پر کننده‌‌ها که شامل کلاژن گاوی یا انسانی، اسید هیالورونیک، چربی اتولوگ (چربی خود فرد) است، برای درمان ضد پیری و حفظ جوانی پوست استفاده می‌‌کنند. از آنجایی که این مواد پرکننده احتیاج به جراحی ماژور و بزرگی ندارند و به طور کلی مقرون به صرفه هستند، استعمال آنها بیش از پیش مرسوم شده است.

انواع پر کننده‌‌های مورد استفاده توسط متخصصان پوست 

کلاژن

محصولات کلاژنی ساختار مناسبی به صورت می‌‌بخشند و به طور معمول برای افزایش حجم لب‌‌ها، بالا بردن گوشه‌‌های لب و شکل دادن به بینی به کار می‌‌روند. فیلرهای کلاژن را می‌‌توان با فیلرهای اسید هیالورونیک، برای کاهش چین و چروک‌‌های عمیق منطبق کرد.

کلاژن گاوی 20 سال پیش برای این منظور معرفی شد، اما بعضی بیماران ممکن است نسبت به کلاژن گاوی آلرژی داشته باشند، به همین علت قبل از انجام این عمل، دوزهایی برای تست تزریق می‌‌شود تا بیماران دارای حساسیت مشخص گردند، به همین دلیل است که کلاژن انسانی یک جایگزین مناسب بوده و احتیاج به تست پوستی ندارد.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک از اجزای طبیعی پوست انسان است و قالبی است که سلول‌‌های پوست در آن زندگی می‌‌کنند. انواع مختلفی از فیلرهای اسید هیالورونیک موجود است که متخصص پوست خصوصیات مختلف آن را حین انتخاب در نظر می‌‌گیرد، تمام فیلرهای اسید هیالورونیک به آب متصل شده و به پوست حجم می‌‌دهند، این فیلرها را می‌‌توان برای پر کردن فرورفتگی‌‌های صورت شامل گونه‌‌ها و پر کردن لب‌‌ها استفاده کرد.

چربی اتولوگ

چربی خود فرد از مناطقی مثل ران‌ها، باسن یا شکم بوسیله لیپوساکشن کوچک برداشته شده و برای کاهش چین و چروک‌‌های عمیق و شکل دادن به پستی و بلندی‌‌های صورت به کار می‌‌رود.

پلی ال-لاکتیک اسید

این فیلر برای جایگزینی چربی از دست رفته صورت و ایجاد یک ظاهر جوان‌تر به کار می‌‌رود.

 ایمپلنت

پلیمرها و ایمپلنت‌‌های وابسته به کلاژن یک انتخاب طولانی مدت برای شیارها و چین‌‌های عمیق پوستی بخصوص اطراف دهان، بینی و لب‌‌ها هستند. این ایمپلنت‌‌ها به صورت نوار، ریسمان یا تیوب‌‌های تو خالی زیر پوست جایگذاری شده و به عنوان یک فیلر دائمی عمل می‌کنند. همچنین این فیلرها می‌‌توانند زیر ساخت دیگر پر کننده‌‌ها باشند.

سم بوتولینیوم

این ماده یک فیلر نیست اما وقتی در مقادیر اندک به عضلات خاصی از بدن به ویژه صورت تزریق شود، باعث بی‌حرکتی و شل شدن عضلات شده که منجر به محو شدن خطوط و چروک‌‌های ظریف می‌‌شود و به طور گسترده‌ای برای کاهش چین‌‌های پیشانی، شیارهای بین ابرو و پنجه غازی به کار می‌‌رود. استفاده هم زمان از سم بوتولینیوم و فیلرها در یک ناحیه، نتایج طولانی مدت و اثر بخش‌تری ایجاد می‌‌کند.

هیدروکسی آپاتیت کلسیم

به صورت معلق در یک ژل آبی، یک فیلر نیمه دائمی است که به عنوان یک پرکننده طولانی مدت به کار می‌‌روند.

 

برچسب ها: تزریق چربی، تزریق چربی در پوست صورت، ترمیم کننده چروک صورت، رفع چروک صورت، انواع پر کننده های چروک تعداد بازديد: 952 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز