Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 15:56

24
آذر
زیبایی بیشتر بدون صرف هزینه

زیبایی بیشتر بدون صرف هزینه

استرس زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌هاست از جمله این که استرس منجر به بدتر شدن آکنه، تشدید اگزما، افزایش ریزش مو و تسریع فرآیند پیری می‌شود.

دكترمحمدعلی نیلفروش زاده؛ متخصص پوست و مو، دانشیار پوست دانشگاه علوم پزشكی تهران، رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، رئیس مركز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی، عضو تحریریه دنیای سلامت

 

 

محققان امروزه ارتباط بین زیبایی و شادمانی را به اثبات رسانده‌اند. بر اساس تحقیقات جامعه‌شناسان و دکتر آبروایا و همکاران مردمان شادمان زیباترند و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، مشکلات را به راحتی پشت سر می‌گذارند و حتی درآمد بهتری دارند. بر اساس مطالعه دکتر فراید، متخصص پوست مردمان شاد سالم‌تر به نظر می‌رسند و مو و ناخن آنها رشد بهتری دارد. انسانهایی با دیدگاه مثبت حتی در طریقه ایستادن و راه رفتن هم وضعیت بهتری دارند، استوار و محکم قدم برمی‌دارند و شانه‌هایشان را هنگام راه رفتن عقب نگه می‌دارند. حتی در این مطالعه دیده شد که خانم‌هایی که رضایت جنسی داشتند، منجر به افزایش ناگهانی استروژن شده و در بررسی موهای محکم‌تر و براق‌تری داشتند.

همان‌طور که می‌دانید استرس زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌هاست از جمله این که استرس منجر به بدتر شدن آکنه، تشدید اگزما، افزایش ریزش مو و تسریع فرآیند پیری می‌شود.در مطالعه‌ای در سال 2001 در دانمارک پاسخ پوستی 15 بیمار به هیستامین پس از ایجاد حالات غمگینی، عصبانیت و شادمانی بررسی شد و مشاهده شد که حالات آلرژیک در حالات خلقی شادمانی کمتر و پاسخ پوستی کمتری به هیستامین در حالت سرخوشی و شادمانی رخ می‌دهد.

مطالعات جداگانه‌ای که در سال‌های 1982 و 1990 انجام شد. مردان و زنان را در دو چهره خندان و بدون خنده به مطالعه‌شوندگان نشان دادند و نتایج نشان داد که افراد خندان بیشتر انتخاب شدند و جذاب‌تر و باهوش‌تر به نظر می‌رسیدند.جالب است بدانید که مطالعه شده خانم‌های افسرده‌ای که جهت تزریق بوتاکس در خط اخم مراجعه کرده بودند، به دلیل اثر بوتاکس که فرد را از انجام اخم باز می‌دارد و اثرات منفی اخم در چهره را از بین می‌برد، حتی خلق بهتری را تجربه می‌کردند.

شاد بودن و داشتن روحیه شاد، عامل مهم جوانی پوست و جلوگیری از پیری زودرس محسوب می‌گردد. افسردگی در طولانی مدت منجر به کدر شدن پوست و مستعد کردن آن جهت بروز بیماری‌های مختلف می‌گردد. همچنین سفیدی موی سر و آسیب به ناخن‌ها از اثرات مخرب افسردگی در طولانی مدت است.بنابراین برای داشتن پوست و مو و ناخن بهتر بدون صرف هزینه‌هایی گزاف و وقت و زمان آسان‌ترین راه خندیدن است.

 

برچسب ها: شادابی پوست، راز زیبایی، اثرات خنده بر پوست، راه های شادابی، زیبایی و پوست و مو تعداد بازديد: 654 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز