Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 01:22

26
آبان
همه چیز درباره تزریق چربی

همه چیز درباره تزریق چربی

چربی تقریبا تمام مشخصات یک FILLER ایده‌آل را دارا می‌‌باشد. از جمله آنکه به آسانی در دسترس است، حساسیت ایجاد نمی‌نماید و همراه با عوارض اندکی است.

دكتر امیرهوشنگ احسانی؛ متخصص پوست، مو و زیبایی، عضو تحریریه دنیای سلامت

 

چربی تقریبا تمام مشخصات یک FILLER ایده‌آل را دارا می‌‌باشد. از جمله آنکه به آسانی در دسترس است، حساسیت ایجاد نمی‌نماید و همراه با عوارض اندکی است. برای تزریق چربی متراکم و سفت است مانند شکم یا باسن کشیده و سپس با پردازش، مایعات اضافی را حذف کرده و با استفاده از یک سوزن و سرنگ جدید، چربی را در محل مورد نظر تزریق می‌‌نماید. چربی تزریق شده نوعی پیوند سلولی است که از جایی از بدن به جای دیگر بدن پیوند زده می‌‌شود. به طور متوسط 50 درصد از سلول‌‌های پیوندی به طور موفقیت‌آمیزی زنده و جزء بافت‌های صورت می‌شود. این 50 درصد باقی مانده به‌طور دائم در صورت باقی می‌‌ماند. از آنجائیکه حدود 50 درصد سلول‌‌های پیوند شده، نمی‌گیرد و از بین می‌‌رود (که طی 6 هفته رخ می‌‌دهد) معمولا بعد از 6 ماه تا یکسال تزریق چربی تکمیلی برای دومین بار ممکن است نیاز باشد تا میزان بزرگ شدن و پر شدن به میزان دلخواه برسد.

فاکتورهای دخیل در ماندگاری چربی تزریق شده

1- انتخاب محل دهنده مناسب

2- میزان عروق و تحرک محل گیرنده چربی

3- میزان تماس چربی با هوا – خون ولیدوکائین

4- تکنیک گرفتن و تزریق چربی

5- میزان چربی تزریق شده

انتخاب محل دهنده چربی مهم است. قسمت خارجی ران محل ایده‌آلی است ولی چربی از محل‌‌های دیگری از جمله شکم، پهلو و باسن هم قابل استخراج است. استخراج چربی از نواحی بدن که به رژیم غذایی مقاوم است ارجح می‌باشد.ماندگاری چربی تزریق شده وابسته به تکنیک تزریق و همچنین ناحیه گیرنده از چند ماه تا چند سال متفاوت است. نواحی با کمترین تحرک و بالاترین خونرسانی بیشترین ماندگاری را دارند. بیشترین ماندگاری در نواحی پیشانی، زیرچشم، گونه، پشت دست و کمترین ماندگاری در ناحیه لب و خط اخم است.

موارد کاربرد تزریق چربی در صورت

 1- برجسته کردن لب‌‌ها

2- حجیم کردن سینه‌‌ها

3- پر کردن مناطق لاغر و فرو رفته صورت مثل گونه و زیر چشم

4- پر کردن خط خنده و خطوط اطرف دهان

5- پر کردن اسکارهای ناشی از تو کشیدگی اسکار آکنه و بریدگی‌های قدیم

6- جوان‌سازی صورت ( به دلیل وجود سلول‌‌های بنیادی موجود در بافت چربی )

7- نواحی پشت دست

 

برچسب ها: مراقبت های پوستی، بوتاکس کردن پوست، عوارض بوتاکس، تزریق چربی در پوست، از بین بردن خطوط صورت، تزریق زیبایی تعداد بازديد: 1243 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز