Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 19:22

4
آبان
اطلاعات مفيد درباره پروتز سینه - بخش دوم

اطلاعات مفيد درباره پروتز سینه - بخش دوم

دو مکان برای قراردادن پروتز وجود دارد : زیر غده ای در جلوی ماهیچه سینه و زیر ماهیچه ای پشت ماهیچه سینه.

دکتر عبدالرضا روئین تن؛ فوق تخصص پلاستیک

 

محل قرار دادن پروتز
دو مکان برای قراردادن پروتز وجود دارد : زیر غده ای در جلوی ماهیچه سینه و زیر ماهیچه ای پشت ماهیچه سینه. ایرادمحل زیر غده ای  این است که شکل ظاهری و نمای بیرونی پروتز در زنان لاغر چشمگیرتر و آشکارتر است. در این موارد ممکن است نمای لبه‌‌های پروتز در روی قفسه سینه قابل تشخیص باشد در این موارد به شما توصیه می‌‌شود که پروتز سینه‌‌ها را به صورت زیر ماهیچه ای بگذارید,تا پوشش پروتز سینه  افزایش یابد، این پوشش شکل و ظاهر پروتز سینه را نیز زیاد می‌‌کند. 

مزیت دیگر آن، این است که گزارش شده در این روش، مامو گرافی با کیفیت بهتری انجام می‌‌شود.ایراد آن این است که ممکن است، درد یا ناراحتی بیشتری بعد از عمل داشته باشید و پروتز سینه با حرکات معین ماهیچه حرکت می‌‌کنند و نیز در صورت وجود افتادگی نسبی، شکل سینه  در حالت خوابیده و ایستاده متفاوت خواهد بود. نهایتاً جراح پلاستیک مجرب با در نظر گرفتن جمیع جهات تصمیم نهائی را می‌‌گیرد.عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌‌شود و معمولا نیاز است که تمام شب در بیمارستان بمانید. این فرایند تقریبا یک ساعت یا کمی بیشتر به طول می‌‌انجامد.
آیا این عمل دردناك است؟
 
قرار دادن پروتز سینه در پشت ماهیچه سینه ای همراه با درد بیشتری است، چون باید مقداری از ماهیچه بریده شود تا فضایی برای گذاشتن پروتز سینه باز شود. بیشتر زنان میزان معتدلی درد برای پنج روز اول دارند که نیاز به مسکن خواهند داشت. اگرچه بعد از یک هفته بیشتر زنان گفته اند بهبودی قابل توجهی در علائم و نشانه‌‌ها دارند و در حقیقت با هر نوع مسکن معمولی درد از بین برده اند.
بعد از عمل جراحی
بعد از عمل جراحی سینه‌‌های شما تا حدودی ورم کرده و کبود می‌‌شوند. این حالت احتمالا بعد از دوتا سه هفته از بین میرود. گاهی اوقات ورم دور سینه ممکن است با هم متفاوت باشد. این حالت طبیعی و عادی است و به مرور زمان بر طرف می‌‌شود؛ اگر تفاوت زیادی بین سینه دو طرف وجود دارد، حتما برای توصیه‌‌های بیشتر با پزشکتان تماس بگیرید.بعد از بزرگ کردن سینه ممکن است به نظر برسد که سینه خیلی در بالا قرار دارد این حالت نیز عادی است. در طی دو ماه اول بعد از عمل جراحی این پروتز‌‌های سینه کم کم پائین آمده و نسبت به اثرات جاذبه زمین جای خود را پیدا کرده و به حالت طبیعی باز می‌‌گردند. اگر یک طرف سریعتر از طرف دیگر پائین آمد نیاز نیست که نگران شوید، چون این حالت بعضی اوقات رخ می‌‌دهد.
عوارض قابل انتظار عمل جراحی
ظاهر غیرقابل قبول محل برش جراحی،  خونریزی (تجمع خون ) ، عفونت،  تاخیر در بهبودی محل برش جراحی، تغییر در حس سینه و نوک سینه که ممکن است موقت یا دائم باشد ، ایجاد یک کپسول ضخیم در اطراف پروتز، نشت و یا پارگی جدار پروتز - چین خوردگی پوست روی پروتز، خطرات بی هوشی ، تجمع مایع اطراف پروتز، درد که ممکن است ادامه دار باشد،  ایجاد لخته وریدی که ممکن است باعث عوارض قلبی،  ریوی گردد  و  احتمال نیاز به عمل مجدد مواردی هستند که باید مد نظرتان باشد. بعضی بیماران کاملا حس سینه شان از بین می رود، برخی دیگر فقط کمی کاهش در حس سینه‌‌هایشان را گزارش کرده اند و بعضی حتی افزایش حس سینه را گزارش کرده اند.

در اکثر موارد وقتی تغییر احساس سینه اتفاق می‌‌افتد، معمولا موقتی می‌‌باشد و به زودی از بین می‌‌رود و به مرور بهبود می‌‌یابد. طول دوره بهبودی گاهی تا هجده ماه به طول می‌انجامد‌‌.  اگر تنگی نفس ، دردقفسه سینه ، ضربان غیرطبیعی قلب داشتید بلافاصله به بیمارستان بروید زیرا ممکن است نیاز به بستری داشته باشید . پزشکی و جراحی یک علم کاملا قابل پیش بینی نیست گاها نتیجه مطلوب و گاها غیر مطلوب حاصل می‌‌گردد و ممکن است نیاز به جراحی مجدد باشد
شیردهی وحاملگی : شیر دادن با سینه می‌‌تواند به دنبال انجام این عمل ادامه یابد و شما قادر به تولید شیر کافی خواهید بود. شما باید بدانید که همه خانم‌‌ها نمی توانند به طور رضایتبخشی شیر بدهند، چه پروتز داشته باشند چه نداشته باشند.حاملگی : اگر شما بعد از عمل جراحی تان حامله شوید، بافت‌‌های سینه شما بزرگ شده و پوست نیز متعاقبا کشیده می شود. همچنین هنگام حاملگی و همراه با آن اگر شیر دادن را متوقف کنید بافت سینه شما کوچک و جمع خواهد شد.

پیش بینی اینکه چه میزان این تغییرات رخ خواهد داد غیر ممکن است، ولی حجم پروتز سینه در طی این عملیات به همان اندازه باقی خواهد ماند.بهر حال ممکن است نیاز به تعویض پروتز یامحل آن باشد.هیچ نوع احتمال ترکیدن یا از هم باز شدن پروتزهای سینه هنگام مسافرت با هواپیما، شناکردن، شیرجه زدن و غیره وجود ندارد.
دوره نقاهت
شما می‌‌توانید به نرمی راه بروید و کارهای بسیار سبک را از روز بعد از عمل انجام  دهید،  ولی در 7  - 10 روز اول از انجام هر گونه کارهای سنگین ا ز جمله کشیدن یا بلند کردن اشیاء سنگین بپرهیزید. بسته به شغل، بسیاری از زنان بعد از این مدت، می‌‌توانند به سر کار خود بر گردند مشخصا اگر کار شما شامل کارهای کششی و بلند کردنی است، توصیه می‌شود 10 روز دیگر از کار کردن بپرهیزید.

شما معمولا می‌‌توانید تمرینات سبک دست و پا‌‌ها را بعد از سه هفته شروع کنید. تمرینات بازوها وشانه‌‌ها و شنا کردن را می‌توانید بعد از 6 هفته شروع کنید. وقتی تمرین و ورزش می‌‌کنید یک سینه بند ورزشی خوب بپوشید. رانندگی کردن بعد از یک هفته مجاز است. فعالیت جنسی بعد از حدود 4 هفته می‌‌تواند شروع شود.

 

برچسب ها: عمل زیبایی، عمل پروتز سینه، ماموگرافی، عمل پروتز، مشکلات عمل سینه تعداد بازديد: 1336 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز