Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 19:24

11
آبان
نقش بُخور در سلامت پوست

نقش بُخور در سلامت پوست

ماسك باعث شفافیت پوست شده و در صورت تكرار باعث كاهش جوش و لك‌های تیره پوستی می‌شود.

نگار بهروز؛ پزشك عمومی


بخور نعناع

3 قاشق غذاخوری نعناع خشك را داخل 2 لیوان آب جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید و سپس پارچه‌ای روی سر خود بكشید و به مدت 10 دقیقه سر خود را در مجاورت بخور قرار دهید. این بخور نه تنها باعث شادابی و احساس خنكی پوست شما پس از اتمام بخور می‌شود بلكه می‌تواند در سهولت خارج كردن دانه‌های سرسیاه پوست كمك كند. پس از اتمام بخور دانه‌های سرسیاه كاملاً نرم شده و به راحتی خارج می‌شود. پس از خارج كردن دانه‌ها برای تنگ كردن منافذ باز پوست از خیار رنده شده و یا محلول آب و لیموترش تازه استفاده كنید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. برای پوست‌های خشك و معمولی مناسب است.

بخور شفاف كننده صورت
2 قاشق غذاخوری گل ختمی را با 2 قاشق گل پنیرك، 2 قاشق گل بابونه، 2 قاشق گل گشنیز و 2 قاشق گل شقایق نرم كوبیده تا به صورت پودر درآید سپس هر مرتبه 4 قاشق غذاخوری از آن را با 1 لیوان آب مخلوط و روی شعله قرار دهید تا جوش بیاید. سپس پارچه‌ای روی سر خود كشیده و 10 دقیقه صورت خود را مجاور آن قرار دهید. این ماسك باعث شفافیت پوست شده و در صورت تكرار باعث كاهش جوش و لك‌های تیره پوستی می‌شود.برای سن‌های بالای 35 استفاده می‌شود.

بخور بابونه
ابتدا 3 قاشق غذاخوری گل بابونه را با یك لیوان آب جوش درون یك ظرف ریخته و روی حرارت قرار دهید. سپس پارچه‌ای روی سر بیندازد و سر را روی این بخار به مدت 10 دقیقه قرار دهید. سپس بخور را از صافی عبور داده و بابونه‌های آن را جدا كرده و به مدت 10 دقیقه روی صورت قرار دهید. پس از این مدت صورت خود را با آب سرد بشوئید. این كار را 2 مرتبه در هفته تكرار كنید.بخور بابونه یكی از متداول‌ترین بخورها و مناسب برای هر سنی و هر پوستی می‌باشد بجز كسانی كه جوش فعال دارند.

 

برچسب ها: بخور، مراقبت های پوست ومو، بخور و ماسک برای زیبایی، استفاده از بخور برای پوست، بخور و رفع جوش های صورت تعداد بازديد: 921 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز