Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 21:06

7
آذر
نكاتی برای رفع تیرگی زانو و آرنج

نكاتی برای رفع  تیرگی زانو و آرنج

آلوئه‌ورا آثار مخرب نور آفتاب بر پوست را از بین می‌‌برد. همچنین موجب مرطوب شدن پوست شده و از خشک و در نتیجه تیره شدن آن جلوگیری می‌‌کند. برگ تازه گیاه آلوئه‌ورا را خریداری کنید، قسمتی از آن را با چاقو ببرید و ژل آن را خارج کنید.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

جوش شیرین و شیر

استفاده از جوش شیرین در لایه‌برداری پوست و کاهش تیرگی آن بسیار موثر است. شیر نیز خاصیت سفید کنندگی و پاک کنندگی دارد.  یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری شیر مخلوط کنید تا یک خمیر نرم حاصل شود.  این خمیر را بر قسمت‌‌های تیره آرنج و زانوی خود بمالید.از این ترکیب هر دو روز یکبار استفاده کنید. به زودی متوجه تغییر رنگ پوست‌تان خواهید شد.

زردچوبه، عسل و شیر

زردچوبه یک ضد عفونی کننده طبیعی است و شیر نیز سفید کننده پوست است. عسل نیز پوست را مرطوب و نرم می‌‌کند و به از بین رفتن میکروب‌‌ها نیز کمک می‌‌کند. همه این ویژگی‌‌ها به از بین رفتن تیرگی آرنج و زانوها کمک می‌‌کنند. مقداری زردچوبه را با شیر و عسل ترکیب کنید تا یک خمیر نرم حاصل شود.  این خمیر را بر نواحی تیره بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بر پوست‌تان بمانند. دست‌‌هایتان را خیس کنید و به مدت 2 دقیقه قسمت‌‌های تیره را ماساژ دهید. سپس پوست‌تان را به طور کامل با آب بشویید.

روغن زیتون و شکر

شکر موجود در خانه‌‌ها یک لایه‌بردار طبیعی است و روغن زیتون نیز پوست را نرم و مرطوب می‌‌کند. مقادیر مساوی از روغن زیتون و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ حاصل شود. ترکیب را بر نواحی تیره بمالید. حدود 5 دقیقه پوست را با این ترکیب ماساژ دهید. با استفاده از یک صابون ملایم و آب، پوستتان را بشویید.

لیمو و عسل

لیمو یک سفید کننده طبیعی است و عسل نیز به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی و نرم کنندگی‌اش از تیره شدن پوست جلوگیری می‌‌کند. آب یک لیمو ترش تازه را بگیرید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.  ترکیب لیمو و عسل را بر مناطق تیره بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بر پوستتان بماند. پوست را با آب ولرم بشویید. برای تاثیر بیشتر، حداقل هفته‌ای سه بار این فرایند را تکرار کنید.

آرد نخودچی و لیمو

آرد نخودچی به لایه برداری ملایم پوست کمک می‌‌کند و لیمو ترش نیز یک سفید کننده طبیعی است که تیرگی پوست را کاهش می‌‌دهد. مقداری آب لیمو به مقداری آرد نخودچی اضافه کنید تا یک خمیر حاصل شود.خمیر را بر پوستتان به حالت دورانی بمالید. اجازه دهید کاملا خشک شود. سپس بشویید.

روغن زیتون

روغن زیتون به صورت طبیعی خاصیت سفید کنندگی دارد و در عین حال موجب نرمی و درخشش پوست نیز می‌‌شود. یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌‌های مبارزه با تیرگی زانوها و آرنج‌‌ها، استفاده از روغن زیتون است.هر روز، روغن زیتون گرم را به مدت 10 دقیقه بر پوست خود مالش دهید.

برس لایه بردار

شما می‌‌توانید برای لایه برداری پوست‌تان، از هر برس یا لیفی استفاده کنید. هنگامی‌که در حمام هستید و پوست‌تان خیس است، از برس یا لیف استفاده کنید و این نواحی را به شکل دورانی بسابید.

 ژل آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا آثار مخرب نور آفتاب بر پوست را از بین می‌‌برد. همچنین موجب مرطوب شدن پوست شده و از خشک و در نتیجه تیره شدن آن جلوگیری می‌‌کند. برگ تازه گیاه آلوئه‌ورا را خریداری کنید، قسمتی از آن را با چاقو ببرید و ژل آن را خارج کنید. ژل تازه را به زانوها و آرنج‌‌هایتان بزنید و اجازه دهید حداقل نیم ساعت بر پوست‌تان بماند.

 میوه‌‌های سفید کننده

برخی میوه‌‌ها و سبزیجات، نظیر گوجه‌فرنگی،  سیب‌زمینی و انگور خاصیت سفید کنندگی دارند، خصوصا اگر مرتبا استفاده شوند. آب این میوه‌‌ها و سبزیجات را بگیرید و روزانه بر پوست خود بمالید. شما می‌‌توانید هر روز،   یکی از این میوه یا سبزیجات را استفاده کنید.سرکه و ماست این دو ماده غذایی، اگر با هم ترکیب و بر پوست مالیده شوند، به روشن و مرطوب شدن پوست کمک می‌‌کنند. ترکیب سرکه و ماست را بر نواحی تیره بمالید. پس از اینکه ترکیب مقداری جذب پوست شد، به مدت دو دقیقه آن را بر پوست مالش دهید سپس بشویید.

روغن‌‌های طبیعی استفاده کنید

استفاده از روغن‌‌های طبیعی، نظیر روغن کنجد، نارگیل و زیتون، در روشن شدن رنگ پوست تاثیر زیادی دارند. برای کاهش خشکی و تیرگی پوست، یک نوع روغن طبیعی را بر پوست خود مالیده و کاملا ماساژ دهید. 

 

برچسب ها: رفع تیرگی پوست، رفع تیرگی زانو و آرنج، میوه سفید کننده پوست، آلوئه ورا و سفید کردن پوست، برس لایه بردار زانو تعداد بازديد: 1321 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز