Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:54

16
اردیبهشت
میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ  چیست؟

میکرو(Micro) به معنای ریز و کوچک و نیدلینگ(Needling) به معنای سوزن زدن و سوراخ کردن با سوزن است...

میکرونیدلینگ  چیست؟

 

 

میکرو(Micro) به معنای ریز و کوچک و نیدلینگ(Needling)  به معنای سوزن زدن و سوراخ کردن با سوزن است. میکرونیدلینگ روشی است جدید که نتایج بسیار درخشانی را در بعضی از معضلات زیبایی بدست آورده است. در این روش پروژه‌ای بنام C.I.T یا (Collagen Induction Therapy) انجام می‌شود که به طورحیرت انگیزی باعث بالا رفتن غلظت کلاژن در پوست می‌گردد. در حال حاضر CIT یکی از بهترین روش‌های کلاژن‌سازی دنیا می‌باشد. در این روش از وسیله‌ای به نام درمارولر (DermaRoller) استفاده می‌شود. درمارولر یک غلطک کوچک است که روی آن سوزن‌های بسیار ریزی تعبیه شده است حرکت این غلطک روی پوست منافذ بسیار ریزی ایجاد می‌کند و هنگامی که پوست اقدام به ترمیم این منافذ می‌نماید اجبارا بایستی مقادیر بسیار زیادی کلاژن بسازد و اگر نقصی مانند اسکار آکنه وجود داشته باشد این نقیصه را هم ترمیم می‌نماید. این روش بسیار ایمن است و تا کنون عارضه جدی ناشی از آن گزارش نشده است.

 

این روش در چند جلسه انجام می‌شود؟

به مقدار پاسخ بدن و سن فرد بستگی دارد مثلا کسانی که سیگار مصرف نمی‌کنند پاسخ بهتری دارند ولی بطور معمول  4-8 جلسه می‌باشد.

 

مزایای میکرونیدلینگ چیست؟

1- روش فیزیولوژیک است و در نتیجه بدون عارضه می‌باشد.

2- موجب کمرنگ شدن لک‌های باقیمانده و ناشی از دوره بارداری می‌شود.

3- سبب جوان سازی و لیفت صورت می‌شود. 4- کلاژن سازی در نواحی مذبور فعال می‌شود.

5- شفافیت پوست را بدنبال استفاده از سرمvit c  در پی دارد.

6- بدون درد است.

7- مقرون به صرفه است. 8- برای پوست‌های نازک نیز می‌توان استفاده کرد.

9- آسیب جدی به پوست وارد نمی‌کند.

10- دوره بهبودی بعد از پروسیجر کوتاه است.

11-  می‌توان تا بدست آمدن نتیجه دلخواه آن را تکرار کرد.

12- در تمام مناطق صورت ، گردن و زیر چشم می‌توان بکار برد.

13- ریسک تغییر رنگ پوست ( hypo or hyper pigmentationl ) بسیار کم است.

 

مراقبت‌های بعد از عمل:

 معمولا کمی قرمزی و التهاب بعد از عمل وجود دارد که پس از 24 ساعت برطرف می‌شود. سوزش مختصر که 2-4 روز برطرف می‌گردد.  تا 24 ساعت ترجیحا دوش نگیرید.  تا 48 ساعت آرایش نکنید.  24 ساعت اول از اسپری آب Avene برای کاهش التهاب و کر‌م‌های ترمیم‌کننده استفاده کنید.  از تماس با آفتاب پیشگیری کنید.  پس از 24 ساعت استفاده از ضد آفتاب با50+ SPF اکیدا توصیه می‌شود.

 

 موارد استفاده از میکرونیدلینگ چیست؟

جوانسازی و رفع چین و چروک پوست: یکی از بزرگترین علل ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست کاهش غلظت کلاژن و الاستین می‌باشد. کلاژن و الاستین رشته‌های شبکه مانند در پوست هستند که خاصیت کشسانی و الاستیکی پوست ما را تامین می‌کنند. درCIT با ایجاد منافذ بسیارریز که با چشم به راحتی قابل دیدن نیست، سلول‌های بنیادی پوست تحریک می‌شوند. سپس فرایند ترمیم فعال شده و پوست هنگامی که مشغول ترمیم این منافذ می‌گردد مقدار زیادی کلاژن می‌سازد. ساخت بیشتر کلاژن و الاستین یعنی بیشتر شدن خاصیت کشسانی پوست و بیشتر شدن خاصیت کشسانی یعنی جوانسازی واقعی آن.

 

موثرترین روش درمان جای جوش و آکنه: در این روش منافذ بسیار ریزی که در پوست ایجاد می‌شوند موجبات نفوذ عروق جدید و تولید رشته‌های کلاژن به کف اسکار آکنه را فراهم می‌نمایند. با تحریک سلول‌های بنیادی موجود در پوست، ترمیم به بهترین شکل صورت می‌گیرد. این روش در درمان ناصافی‌های پوست که ناشی از جوش‌های آکنه، آبله‌مرغان و سالک می‌باشد، بسیارکارآمد بوده و امیدهای بسیار ارزنده‌ای ایجاد نموده است.

 

استرچ مارک یا تَرک‌های ناشی از حاملگی، چاقی و بلوغ: نکته مهم این است که اگر ترک‌های پوستی درمان نشوند، امکان بهبود خود به خود آنها وجود ندارد. یعنی این ترک‌ها هرگز خود به خود برطرف نمی‌شوند و تنها رنگ آنها به سمت سفید مرواریدی می‌رود، ولی طول و پهنای آنها تغییر نمی‌کند. برای اولین بار است که روشی در دنیا امیدهایی را برای رفع دائم ترک‌های پوست ناشی از افزایش وزن و حجم شدید و یا بارداری ایجاد کرده است.

 

آثار ناشی از زخم‌های شدید و سوختگی: بوسیله میکرونیدلینگ می‌توان آثار ناشی از بخیه و زخم و جراحی و نیز اسکار باقی مانده سوختگی‌ها و جای جوش و آکنه را به حداقل رساند.

 

درمان لک و تیرگی پوست: میکرونیدلینگ به طور موضعی قابلیت درمان انواع لک حتی لک‌های ناشی از بارداری و هورمونی را دارد.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 747 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز