Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:20

26
بهمن
تاثیر ابروها در زیبایی صورت

تاثیر ابروها در زیبایی صورت

ابروها یکی از عناصر اصلی صورت هستند که گاه نادیده گرفته می‌شوند. ابرو ساختار صورت را شکل می‌دهد و به آن تعادل می‌بخشد.

تاثیر ابروها در زیبایی صورت

 

 

ابروها یکی از عناصر اصلی صورت هستند که گاه نادیده گرفته می‌شوند. ابرو ساختار صورت را شکل می‌دهد و به آن تعادل می‌بخشد. ابرو می‌تواند صورت را لاغر یا چاق تر نشان دهد. و یا حتی فردی را پیر یا جوان تر جلوه دهد. از آنجا که شکل صورت هر فرد با دیگری متفاوت است، لازم است هر کس مدل مناسب ابرو را برای صورت خود پیدا کند. پس نمی توان یک مدل ابرو را برای همه صورت‌ها تجویز کرد.

 

چگونه ابروها را با استفاده از مواد طبیعی پرپشت کنیم؟

برای افزایش حجم ابروها می‌توان از انواع داروهای موجود در داروخانه‌ها استفاده کرد. برخی از این داروها، که عموما موضعی نیز هستند عبارتند از روگن و ماینوکسیدیل. این دو دارو موجب رشد و تقویت فولیکول‌ها می‌شوند. اما اگر قصد استفاده از مواد شیمیایی را ندارید، می‌توانید با استفاده از برخی مواد طبیعی این کار را انجام دهید. از جمله این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 وازلین و روغن زیتون: اگر می‌خواهید ابروهایتان پر پشت شوند، می‌توانید از وازلین استفاده کنید.کافیست روزی دو بار (صبح و بعد از ظهر) مقداری وازلین را به اطراف چشم و ابروهای خود بمالید. سپس پیش از خواب، بر قسمت‌هایی که می‌خواهید پرپشت شوند مقداری روغن زیتون بزنید. اینکار موجب رشد ابروهای ریخته شده می‌شوند. هرگاه ابروهایتان مجددا شروع به رشد کردند، می‌توانید مصرف وازلین و روغن زیتون را قطع کنید.

 ژل آلوئه ورا: ابروهای برخی افراد به دلیل بسته شدن فولیکول‌هایشان ریخته‌اند، به همین دلیل استفاده از آلوئه‌ورا که موجب پاک شدن پوست می‌شود از این جهت بسیار موثر است.

 روغن نارگیل و بادام شیرین: ماساژ دادن ابروها با روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین به رشد آنها کمک زیادی می‌کند.

 زرده تخم‌مرغ: کمی زرده تخم‌مرغ زده شده را به کمک مقداری پنبه به ابروهایتان بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بر روی پوستتان بماند. سپس آن را بشویید.

 ماساژ دادن پوست با مقداری لیموی تازه نیز موجب تقویت ابروها می‌شود.

 تغذیه صحیح: کمبود ویتامین A، E و کلسیم موجب ریزش ابروها می‌شود. در نتیجه پیش از هر اقدامی باید به تغذیه خود توجه کنید و در صورت لزوم، برنامه غذایی خود را اصلاح کنید.

 

ابروی مناسب برای انواع صورت

افرادی که دارای صورت گردی هستند باید ابرویی با قوس تیز داشته باشند تا صورتشان کشیده تر به نظر رسد. اما برعکس برای صورت‌های کشیده ابروی گرد و هلالی تجویز می‌شود تا از کشیدگی صورت آنها مقداری کاسته شود. افرادی که صورت آنها قلبی شکل است باید ابروهایی صاف داشته باشند و برای صورت‌های بیضی نیز ابرویی متوسط مناسب است، یعنی نه ابرو باید خیلی گرد باشد، نه خیلی صاف.

در کل می‌توان گفت که ابروهای پرپشت و کلفت برای هر نوع صورتی بهتر هستند. هر چه ابروها پرتر باشند، صورت جوان‌تر به نظر می‌رسد. ابروهای باریک صورت را پیر نشان می‌دهند. پس مراقب باشید که ابروهایتان را بیش از حد نازک نکنید.

اگر شما از جمله خانم‌هایی هستید که خودتان در منزل به ابروهایتان رسیدگی می‌کنید و به آنها شکل می‌دهید، چنانچه از موچین استفاده می‌کنید، بهتر است هر بار یک ردیف از ابروهایتان را بردارید تا بیش از حد نازک نشوند. همچنین بعد از برداشتن هر ردیف، از آینده فاصله بگیرید و صورت خود را از دور نگاه کنید. اینگونه بهتر می‌توانید ایرادات ابرو را پیدا کنید. همچنین از برداشتن بیش از حد موهای میان ابروها خودداری کنید.

معمولا توصیه می‌شود فاصله میان ابروها از 3.5 سانتی متر بیشتر نشود. هر چه فاصله میان ابروها بیشتر باشد، قسمت بالایی بینی شما نیز بزرگتر به نظر می‌رسد. در نتیجه صورت شما پهن و چاق‌تر به نظر می‌رسد. هر چه فاصله میان ابروها منطقی و مناسب‌تر باشد، بینی خوش فرم‌تر و چشم‌ها بزرگتر به نظر می‌رسند.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، تاثیر ابروها در زیبایی صورت تعداد بازديد: 604 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز