Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:32

26
بهمن
تاثیر خستگی بر پوست

تاثیر خستگی بر پوست

احتمالا در این که بی ‌خوابی و بد خوابی، آرامش اعصاب و روان تان را به هم می‌‌ریزد تردیدی ندارید.

تاثیر خستگی بر پوست

 

 

احتمالا در این که بی ‌خوابی و بد خوابی، آرامش اعصاب و روان تان را به هم می‌‌ریزد تردیدی ندارید.

این را هم لابد قبول دارید و تجربه کرده‌اید که فردای شب بی‌خوابی‌، روز کاری‌‌تان روز خوبی نخواهد بود و نخواهید توانست با تمرکز کافی به کار و زندگی ‌تان برسید، اما شاید اصلا فکرش را نکرده باشید که بین خواب و زیبایی هم ارتباطی وجود داشته باشد؛ این در حالی است که تحقیقات مختلف ثابت کرده بی‌‌خوابی و بدخوابی و بدنبال آن خستگی می‌‌تواند عوارض زیادی برای پوست شما ایجاد کند.

 

خواب كافی

اگر شما 6 تا 8 ساعت در روز خواب کافی نداشته باشید، آثار خستگی روی پوست ‌تان دیده می‌‌شود.

خواب کافی سبب تنظیم متابولیسم بدن شده و موجب دفع مواد زاید و سمی از عضلات، کبد و پوست می‌‌شود.

هنگام خواب، دستگاه گوارش شما استراحت می‌‌کند و حتی سیستم عصبی‌‌تان تغییراتی می‌‌کند که لازمه بازسازی و بازتوانی آن است.

گویا خواب شبانه کافی، پادزهر استرس است و روز بعد که از خواب بیدار می‌‌شوید، شادابی پوست و رفع خستگی عضلات‌ را برای تان به ارمغان می‌‌آورد.

 

بهترین فرم خوابیدن

می‌توانید از سرم‌ها یا کرم‌های ضد چروک استفاده کنید. بهترین فرم خوابیدن برای پوست خوابیدن یه پشت است چون در این حالت هم فرم طبیعی ستون فقرات حفظ می‌شود و هم عامل کششی بر پوست تحمیل نمی‌شود و توصیه می‌‌کنم اگر مشکل یا اختلالی در خواب شبانه‌تان دارید، به بهانه حفظ سلامت و شادابی پوست‌‌تان هم که شده، در صدد رفع آن برآیید و خودتان را از این نعمت خدادادی محروم نکنید.

 

چروك‌های اطراف چشم

برخی متخصصان معتقدند که حتی پیدایش چروک‌ های اطراف چشم نیز با بالش ‌های نامناسبی که برخی از ما شب‌‌ها زیر سرمان می ‌گذاریم، مرتبط است. خواب ناكافی باعث ایجاد بی‌قراری، عدم تمركز، خستگی و تحریك‌پذیری می‌شود و علاوه بر آن سرعت پاسخ‌دهی به محرك‌های بیرونی و قدرت هماهنگی شما با محیط و نیز قدرت حفظ و نگهداری اطلاعات‌تان كاهش می‌یابد. در واقع خواب نامرتب و در ساعت‌های نامنظم و نامشخص شبانه‌روز، باعث گسسته شدن ساعت‌های بیولوژیك بدن شما شده و تنظیم مجدد آن مدت‌ها زمان خواهد برد.

این حالت به ویژه در افرادی اتفاق می‌افتد كه از لحاظ شغل مجبور هستند شیفت‌های شبانه داشته یا در شیفت‌های مختلفی از شبانه‌روز سركار باشند. در این حالت تمام ارگان‌های بدن به نوعی تحت تاثیر قرار گرفته و پوست نیز به عنوان یك عضو مهم بازتابی از این احتمال را بروز خواهد داد. در كوتاه‌مدت چون خواب كافی باعث راحتی عضلات صورت می‌شود بنابراین آرامش و شادابی و كاهش خطوط صورت را بعد از یك خواب راحت شبانه تجربه می‌كنیم و حتی روز بعد شما پوست خود را شفاف‌تر و جوان‌تر احساس می‌كنید اما آثار كم‌خوابی در طولانی‌‌مدت باعث بالارفتن سطح هورمون‌های استرس به طور مداوم و كاهش سطح ایمنی بدن می‌شود و همان‌طور كه انتظار داریم این دو عامل می‌تواند باعث چین‌وچروك‌های زودرس، شلی پوست، تیرگی دورچشم و فراهم شدن زمینه جهت ایجاد بدخیمی‌های پوست در نتیجه كاهش ایمنی بدن شود.بنابراین توصیه می شود در ساعات استراحت صورت خود را کاملا شستشو دهید و سپس بخوابید چون پاکی صورت آرامش ‌بخش است و می‌‌تواند زمینه را برای خواب آرام مهیا کند.

برچسب ها: خستگی، زندگی آنلاین، خواب كافی تعداد بازديد: 524 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز