Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:20

8
بهمن
در هر سنی می‌ توان زیبا بود

در هر سنی می‌ توان زیبا بود

جوانی، خصوصا سن 20 تا 30 سالگی، بهترین سن برای امتحان رنگ‌های گوناگون...

در هر سنی می‌ توان زیبا بود

 

 

 

نکات زیبایی برای خانم‌های 20 – 30 ساله

1- از رنگ‌ها نترسید

جوانی، خصوصا سن 20 تا 30 سالگی، بهترین سن برای امتحان رنگ‌های گوناگون برای آرایش چهره و مو است. از امکانی که در این سنین برایتان فراهم است استفاده کنید و از تغییر نترسید. اما توجه داشته باشید که برای آرایش چشم‌ها، در استفاده از خط چشم مشکی افراط نکنید. خط چشم مشکی سن را بیشتر نشان می‌دهد.

 

2 – آب بنوشید

اگر می‌خواهید زیبایی شما ماندگار و دائمی باشید، همانقدر که به ظاهر بدن خود اهمیت می‌دهید، باید به درون و سلامتی درونی بدن نیز اهمیت دهید. در واقع زیبایی ظاهری ناشی از سلامت درونی بدن است. سعی کنید هر دو سه ساعت یکبار یک لیوان آب بنوشید تا بدنتان راحت‌تر مواد سمی را دفع کند.

 

3 – از ابروهایتان غافل نشوید

برای مرتب کردن ابروهایتان، به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنید. ابروهایتان را بیش از حد رنگ نکنید و از نازک کردن افراطی آنها بپرهیزید. ابرو نیز مانند مو با گذشت سن حجمش کمتر می‌شود. پس بهتر است از حالا به فکر 40 و 50 سالگی باشید.

 

4- از خواص کاکائو غافل نشوید

کاکائو سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، منیزیم، سولفور، آهن، روی، پتاسیم و منگنز است. تمام این مواد در حفظ سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن‌ها موثر هستند. در کنار استفاده از کاکائو و فراورده‌های کاکائویی، توجه داشته باشید که نباید از محصولاتی که حاوی رنگ‌ها و شیرین کننده‌های مصنوعی هستند، مانند نوشابه‌های گازدار استفاده کنید. این محصولات نه تنها برای سلامت و زیبایی شما هیچ سودی ندارند، بلکه به دلیل وجود مواد شیمیایی و مضر، سلول‌های بدن شما را از درون و بیرون تخریب می‌کنند.

 

5 – به موهایتان اجازه رشد دهید

در سنین جوانی، رشد مو بیش از سایر سنین است. در واقع موهایی که در این دوره رشد می‌کنند، ضخیم و قوی هستند. اما پس از گذشت چند سال، رشد مو کاهش یافته و از حجم کلی آن کاسته می‌شود. پس بهتر است از همین حالا به فکر آینده بود و از وارد کردن فشارهای نا معقول به مو، مانند رنگ کردن بیش از حد، فر یا صاف کردن افراطی، استفاده از شامپو یا نرم کننده‌های بی کیفیت و... پرهیز کنید.

 

 

6- به پوستتان اجازه دهید نفس بکشد

بعد از استفاده از مواد آرایشی، پس از چند ساعت حتما پوست‌تان را با آب و شوینده بشویید. هر شب پیش از خواب پوست‌تان را بشویید تا علاوه بر مواد آرایشی، آلودگی‌های ناشی از فعالیت روزانه نیز از پوست‌تان پاک شود. استفاده از مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب‌ها را فراموش نکنید. حتی افرادی که دارای پوستی چرب هستند نیز باید استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب را جز اولویت خود قرار دهند. همچنین سعی کنید تا می‌توانید از استرس، نور مستقیم آفتاب، آلودگی و غذاهای چرب و آماده بپرهیزید.

 

 

 

 

نکات زیبایی برای خانم‌های 30 – 40 ساله

1 – رنگ مناسب صورت‌تان

 

تاکنون شما باید متوجه شده باشید که چه رنگی برای موها و آرایش شما مناسب‌تر است و شما را زیباتر می‌کند. البته این بدین معنا نیست که شما نباید در رنگ موها یا آرایش‌تان تنوع ایجاد کنید، اما بهتر است تا جائیكه می‌توانید ساده باشید تا زیبا و شکیل‌تر به نظر رسید.

 

2 – محصولات آرایشی و بهداشتی

ازدواج، بچه دار شدن، ارتقاء شغلی و همه این عوامل باعث افزایش مشغله و در نتیجه استرس افراد می‌شود. در نتیجه با چنین مشغله‌هایی، فرصت شما برای رسیدگی به خودتان کاهش می‌یابد. مو از جمله اعضای حساس بدن است که در مقابل استرس بسیار آسیب پذیرمی‌باشد. توجه داشته باشید که در سن 30 الی 40 سالگی، رشد مو کاهش یافته و آسیب‌پذیری‌اش افزایش می‌یابد. پس بهتر است رسیدگی‌های لازم برای حفظ سلامت موهایتان را همیشه مد نظر داشته باشید. از جمله این ملاحظات، استفاده از محصولات طبیعی و دارای پروتئین، مانند تخم‌مرغ است. برای حفظ قدرت و سلامت موها، علاوه بر خوردن تخم مرغ، می‌توانید پیش از حمام تخم مرغ را در ظرفی ریخته و آن را کاملا هم بزنید، سپس بر روی موهایتان بگذارید و پس از چند دقیقه بشویید. این کار علاوه بر درخشندگی موها، به تقویت آنها نیز کمک می‌کند.

 

3 – روزانه حداقل 5/1 لیتر آب بنوشید

با نوشیدن آب کافی بدنتان را از سموم مضر پاک کنید. نوشیدن آب شامل آب میوه، قهوه، چای یا شربت نمی شود. آب کافی به شفاف ماندن پوست شما نیز کمک بسیاری می‌کند.

 

4 – پیش از خواب صورت خود را بشویید

شستن پوست صورت باید جزئی از برنامه روزانه شما باشد. اما پیش از خواب باید برای پاک کردن آلودگی‌ها و مواد آرایشی صورت خود را حتما بشوئید. همچنین سعی کنید میوه‌ها و سبزیجات کافی در رژیم غذایی خود جای دهید. میوه‌ها و سبزیجات سرشار از فیتوکمیکال‌های مفیدی هستند که به جوان و شاداب ماندن پوست کمک  و از سلول‌ها در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

 

5 – دندان‌هایتان را سفید کنید

با افزایش سن دندان‌ها به تدریج زرد و کدر می‌شوند. این مورد در خصوص افرادی که چای و قهوه زیادی می‌نوشند بیشتر اتفاق می‌افتد. اما خوشبختانه، با مراجعه به دندان پزشک می‌توانید دندان‌های خود را سفید کنید. برای سفید کردن دندان‌ها دو راه وجود دارد. اولین راه این است که طی چند هفته با قرار دادن قالبی که در آن ژلی مخصوص ریخته شده است دندان‌هایتان سفید شود. راه دوم استفاده از اشعه ای خاص به مدت 45 دقیقه است. استفاده از این اشعه راهی تخصصی برای سفید کردن دندان‌هاست و هزینه آن نیز بیشتر است. برای سفید کردن دندان‌ها حتما به یک دندان پزشک متخصص مراجعه کنید، زیرا بسیاری از محصولات سفید کننده ای که امروزه در بازار هستند به دندان‌های شما آسیب می‌رسانند.

 

 

 

نکات زیبایی برای خانم‌های 40 – 50 ساله

1 – تغییرات را بپذیرید

پوست شما طی این سال‌ها قطعا تغییرات زیادی پیدا کرده است. از این تغییرات فرار نکنید و آنها را بپذیرید. مدل آرایش خود را متناسب با سنتان انتخاب کنید. از مدل و رنگ‌هایی که 20 سال پیش استفاده می‌کرده‌اید استفاده نکنید.

 

2 – از محصولات ملایم و مغذی استفاده کنید

محصولاتی که برای پوست خود انتخاب می‌کنید باید سرشار از مواد مغذی باشد. برای حفظ شادابی پوست، شوینده‌ای که استفاده می‌کنید باید ملایم باشد و پوست شما را خشک نکند. سعی کنید تا می‌توانید از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند استفاده نکنید. این‌گونه محصولات مانند یک کیسه پلاستیکی عمل می‌کنند و از دفع سموم و جذب مواد مغذی توسط پوست جلوگیری می‌کنند. استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید.

 

3 – موهایتان را رنگ کرده و کوتاه نگه دارید

برای پوشاندن موهای سفیدی که در این سنین رشدشان افزایش چشم‌گیری می‌یابد، حتما موهایتان را رنگ کنید. البته رنگ مو باید متناسب با پوست شما باشد. اما معمولا پیشنهاد می‌شود در این سنین، از رنگ‌های روشن‌تر استفاده شود. همچنین بر بلند بودن موهایتان اصرار نداشته باشید. با افزایش سن، فولیکول‌های مو نیز کاهش می‌یابند. به همین دلیل مو از مقداری خاص بلند‌تر نمی شود. اگر بلند‌تر هم بشود، انتهای آن بسیار ضعیف و شکننده می‌شود. پس بهتر است موهایتان را کوتاه نگه دارید.

 

4 – کبد خود را تصفیه کنید

سالم بودن کبد به روشن شدن پوست و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. برای تصفیه کبد، هر چند وقت یکبار، به مدت 5 الی 6 روز از مصرف لبنیات، غذاهای حیوانی (گوشت و تخم‌مرغ)، مواد قندی غیر طبیعی، بپرهیزید و در عوض تا می‌توانید سبزیجات و میوه مصرف کنید. نوشیدن آب را نیز فراموش نکنید.

 

5 – ابروهایتان را پهن نگه دارید

از نازک کردن ابروها در این سن به شدت بپرهیزید. همچنین در رنگ کردن ابروها نیز افراط نکنید. اگر برخی ابروهای شما سفید شده‌اند، از كندن آنها با موچین خودداری کنید. با اینکار شما فولیکول ابروی خود را از بین می‌برید. در این سنین، فولیکولی که از بین می‌رود دیگر تولید نمی شود و در نتیجه ابروهای شما به تدریج کم پشت و نازک می‌شوند.

 

6 – کرم شب را فراموش نکنید

از سن 40 سالگی به بعد، بافت‌های کلاژن سفت كننده پوست كاهش یافته که نتیجه آن پدیده‌ای است که ما آن را با عنوان چین و چروک می‌شناسیم. بسیاری از خانم‌ها برای جلوگیری یا رفع چین و چروک‌های صورتشان به جراحی‌های زیبایی رو می‌آورند. اما اگر به موقع اقدام کنید، نیازی به جراحی نخواهید داشت. شب‌ها پیش از خواب حتما از یک کرم شب مغذی استفاده کنید. در طول روز نیز می‌توانید از روغن جوجوبا گل سرخ یا سایر روغن‌های ماهی یا طبیعی (مثل روغن شترمرغ) استفاده كنید تا از تشكیل سلول‌های مرده جلوگیری كنید.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 513 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز