Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 03:43

27
مهر
کرم های حلزون از ادعا تا واقعيت !

کرم های حلزون از ادعا تا واقعيت !

Celltone از ترشحات حاصل از حلزون به نام هلیکس آسپرسا (Aspersa Helix) ...

کرم های حلزون از ادعا تا واقعيت !

 

 

Celltone از ترشحات حاصل از حلزون به نام هلیکس آسپرسا (Aspersa Helix) بدست می‌آید. این مواد همان ترشحاتی هستند که حلزون در زمان آسیب صدفش ترشح می‌کند و بوسیله آن صدف خود را بازسازی می‌کند. بعلاوه شامل کلاژن و آلانتوئین، الاستین و آنتی بیوتیک‌های موضعی، ویتامین‌ها و اسید گلیکولیک می‌باشد. ادعای بیشتر شرکتهای عرضه کننده این محصول درمان انواع جوشهای دوران جوانی و بزرگسالی، جوش‌های سرسیاه، اسکار جوش، چین و چروک، سوختگی و اسکار ناشی از آن، لکه ها، التهاب پوست، بریدگی‌ها و... می‌باشد.

کلاژن و الاستین پروتئین‌های اصلی پوست و مسئول حفظ قوام و انعطاف پوست هستند. البته محصولات موضعی حاوی این ترکیبات می‌توانند این دو پروتئین را وارد پوست کنند چرا که ساختار این دو پروتئین بزرگ بوده و از سد پوستی عبور نمی کند.

 

 

كلاژن و الاستین

ترکیب کلاژن و الاستین در یک محصول بیانگر اثر ضد چروک آن نیست بلکه می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده عمل کند. در برخی مقالات غیر علمی اثرات مرطوب کننده، ضد چروک و ترمیم کننده آن مطرح شده است. البته وجود گلیکولیک اسید در ساختار مولکولی این محصولات می‌تواند در روشن شدن لک‌ها و یا بهبود آکنه تاثیر داشته باشد که در بسیاری از کرم‌های داخلی و خارجی که هم اکنون اغلب متخصصین پوست تجویز می‌کنند نیز یافت می‌شود و ماده جدیدی نیست. ارائه محصولی که بتواند همزمان چین و چروک را بهبود بخشد و اسکار را بهتر کند و بطور همزمان نیز بر جوش صورت موثر باشد علمی نیست چرا که محصولات ضد چروک اغلب پایه چرب دارند و مناسب پوست‌های جوش دار نیستند.

ممکن است ترکیبات این محصولات به تنهایی مفید باشند ولی ارائه آن در یک پایه مناسب می‌تواند بر بهبود یک یا دو نوع مشکل پوستی تاثیرگذار باشد نه همه انواع آن همانطور که در کرم‌های موجود در بازار مشاهده می‌کنیم. در یک مطالعه علمی در یونان از عصاره هلیکس آسپرسا در درمان سوختگی نسبتا عمقی به مدت 14 روز روزی 2بار  استفاده شد و با گروه کنترل که تحت درمان پماد سوختگی معمولی قرار داشتند مقایسه شدند. در این مطالعه گروه درمان بیماران بهبودی بهتر و درد کمتری را تجربه کردند و از لحاظ آماری تفاوت بیشتری مشاهده شد.

 همچنین اخیرا پانسمان‌هایی حاوی عصاره صدف حلزون  Helix aspersa muller  را به اشکال پانسمان، کرم یا ژل در بهبود زخم‌هایی مزمن و بهبود نیافته از جمله زخم پای دیابتی، نقرس، ...یا مشکلات پوستی مثل پسوریازیس، کراتوز، عفونت قارچی ناخن یا پوست بکار گرفته‌اند ولی میزان اثربخشی آن نیازمند تحقیقات وسیع‌تر است.

بنابراین کاربرد این کرم در موارد محدود می‌تواند اثرات سودمندی داشته باشد ولی در مورد تمام انواع موارد ذکر شده کارساز نخواهد بود. و نکته‌‌ای در این میان وجود دارد که هر کدام از ما پیش از پرداخت هزینه‌‌ای گزاف برای خرید این داروها، باید به آن فکر کنیم و مطمئن شویم که دارو عارضه جانبی برای ما نداشته باشد. باید به این نکته توجه داشت که جمع کردن تمام خواص درمانی در کرم‌های پوست تقریبا غیر ممکن است متخصصین پوست گاه برای درمان یک مشکل پوستی علاوه بر درمان موضعی، لیزر یا جراحی پوست را انجام می‌دهند. بنابراین این خود افراد هستند که باید هوشیار باشند و خیالبافی و رویاپردازی را کنار بگذارند.

برچسب ها: عفونت قارچی، کرم های حلزون، مشکل پوستی تعداد بازديد: 596 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز