Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:30

23
شهریور
ليفتينگ صورت

ليفتينگ صورت

كشش صورت يك اصطلاح كلي است كه از ناحيه رويش موها در پيشاني تا وسط ...

ليفتينگ صورت

 

 

كشش صورت یك اصطلاح كلی است كه از ناحیه رویش موها در پیشانی تا وسط گردن را در بر می‌گیرد.

كشش صورت در ناحیه بالا شامل پیشانی و قسمت پایین شامل گونه‌ها و خط خنده، كناره‌های چانه، زیر چانه و قسمت بالای گردن است.

به طور كلی منظور از لیفتینگ صورت كشش ناحیه پایین صورت است. ولی كشش تمام صورت یعنی كشش قسمت بالا، پایین و ناحیه گردن به منظور رفع چین و چروك‌های صورت ناشی از سن انجام می‌گیرد. با مرور زمان و افزایش سن، قسمت‌های ارتجاعی بافت پوست صورت دچار افتادگی شده و به دلیل كاهش خاصیت ارتجاعی در درازمدت پوست نواحی خاصی از صورت شل و افتاده می‌شود و منظره نازیبایی ایجاد می‌كند.

در ناحیه پیشانی، افزایش سن و كاهش قسمت ارتجاعی با افزایش چین‌های عمودی و عرضی بین دو ابرو و ناحیه رویش موی سر بروز می‌كند.

 

جراحی لیفتینگ صورت از چه سنی انجام می‌شود؟

معمولا از سن بالای 45 سال و با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد؛ بنابراین با توجه به اینكه جراحی در سنین بالا انجام می‌گیرد، لذا انجام آن در سنین جوانی ارزش ندارد.

 

چگونگی روش جراحی در ناحیه بالای صورت

در ناحیه بالای صورت (پیشانی) با برش‌های مختلف بزرگ و كوچك و به روش باز و به روشی محدود آندوسكوپ قابل انجام است. در روش جراحی باز كه با برش بسیار وسیعی انجام می‌گیرد. برش از ناحیه هر دو گوش شروع شده و به هم پیوسته می‌شود كه معمولا كشش پیشانی، اصلاح چین و چروك‌های ناحیه اخم و اصلاح چین‌های عرضی پیشانی و همچنین اصلاح افتادگی ابروها به طور كامل قابل انجام است و اثرات آن تا پایان عمر باقی خواهد ماند.

 

عارضه جراحی باز

تنها عارضه این نوع جراحی شامل برش وسیعی است كه در ناحیه وسط سر ایجاد شده و از بالای هر دو گوش به هم متصل می‌شود.

 

روش محدودتر جراحی لیفتینگ

این روش، روشی جدید است كه به طریق آندوسكوپی انجام می‌شود و در كشور ما نیز چندین مركز این كار را انجام می‌دهند. در این روش با ایجاد 5-3 برش كوچك در ناحیه رویش طی عمل جراحی عضلات اخم قطع می‌شود و مقداری از چین‌های عرضی صورت اصلاح می‌گردد. در صورتی كه این عمل به طور كامل انجام شود ممكن است اثرات طولانی‌مدت داشته باشد.

 

جراحی لیفتینگ قسمت پایین صورت

در این جراحی از كناره‌های ابرو به پایین تا ناحیه وسط گردن صورت می‌گیرد. در واقع این عمل همان لیفتینگ معروف صورت است كه برشی از ناحیه جلوی گوش و مختصری از موها در جلوی گوش تا به قسمت كوچكی از پشت گوش امتداد پیدا می‌كند. این جراحی جهت اصلاح افتادگی ناحیه گونه‌ها و كنار خط خنده و كناره چانه صورت می‌گیرد كه با روش‌های مختلف قابل انجام است.

 

آیا اثرات جراحی لیفتینگ صورت دائمی است؟

این جراحی در صورتی كه به طور صحیح انجام گیرد؟

عمری بین هفت تا ده سال دارد و شخص را حدودا 10 سال جوان‌تر می‌كند.

 

رفع چین و چروك‌های گردن

جراحی كشش گردن به صورت برش در روش فوق قابل انجام است و با تشریح زیر پوستی افتادگی گردن نیز،‌در صورتی كه شلی زیادی نداشته باشد،‌ قابل اصلاح است.

 

رفع غبغب به روش جراحی

در حالتی كه ناحیه غبغب به طور وسیع افتاده و پرده‌های عمودی داشته باشد می‌توان با برش اضافه زیر چانه، عضلات را با دید مستقیم اصلاح و شلی گردن را با بخیه‌های مخصوص برطرف نمود.

 

عوارض جراحی لیفت صورت

جراح لیفت صورت با تمام مزایا ممكن است جای برش جراحی در جلوی گوش باقی بماند كه بسته به میزان كشش محل جراحی بیشتر یا كمتر دیده می‌شود. هر چه میزان كشش پوست صورت بیشتر شود ممكن است پوست جای عمل بیشتر دیده شود.

 

انواع لیفتینگ صورت

در برش ناحیه پایین صورت فقط پوست كشیده می‌شود، اما در مواردی ممكن است عضلات صورت در جراحی اصلاح شود.

 

نتیجه عمل جراح در چه افرادی بهتر مشاهده می‌شود؟

عمل جراحی لیفت صورت در اشخاص مختلف نتایج متفاوتی دارد به گونه كه در افرادی كه پوست ضخیم و چرب دارند میزان اثر جراحی كمتر از افرادی كه پوست نازك و خشك دارند، می‌‌باشد. عمل جراحی لیفت صورت فقط برای افتادگی‌های شدید ارزشمند است. همچنین برای چین‌های لب بالا و پایین تاثیری ندارد و كمكی به افتادگی‌های پلك، به‌خصوص پلك پایین نیز نمی‌كند. در مواردی كه شخص افتادگی پلك پایین داشته باشد بایستی پلك پایین و بالا به طور همزمان در جلسه دیگری مورد عمل جراحی قرار گیرد.

عمل لیفت صورت تاثیری بر چین‌های ناحیه اطراف پلك ندارد اگر هم تاثیر داشته باشد بسیار جزئی و ناچیز است. اصولا لیفت پیشانی روی افتادگی پلك بالا تاثیر خوبی دارد.

 

 بیمار چه مدت ‌پس از عمل بهبودی كامل را پیدا می‌كند؟

پس از لیفت پیشانی به غیر از تورم و كبودی مختصر، فرد قادر خواهد بود به سرعت به زندگی عادی بپردازد. ولی در كشش پایین صورت با توجه به اینكه پوست به طور وسیع كشیده می‌شود، چندین روز‌ و حركت سر و صورت و گردن باید محدود و از باز كردن زیاد دهان اجتناب شود. همچنین بیمار نباید روی صورت بخوابد، باید به آرامی غذا بجود و لقمه كوچك بردارد و به طور كلی از هر عاملی كه باعث كشیدگی صورت می‌شود به مدت 4-3 هفته پرهیز كند. مصرف آنتی‌بیوتیك نیز به مدت 5-3 روز ضروری است و درد زیادی هم ندارد.

 

چه افرادی نمی‌توانند تحت عمل جراحی لیفتینگ صورت قرار گیرند؟

افرادی كه مایلند این عمل را انجام دهند نباید مبتلا به بیماری‌های عفونی صورت، دیابت شدید، فشارخون بالا، بیماری قلبی و عروقی وسیع باشند. ضرورت دارد قبل از عمل علاوه بر آزمایش‌های عادی حتما توسط متخصص قلب – عروق معاینه شوند.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 548 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز