Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:26

3
شهریور
درمان طاسی رویا نیست (1)

درمان طاسی رویا نیست (1)

بخش اول- به طور كلی پیوند مو، یعنی انتقال مو از قسمت‌های پشت سر به قسمت‌های جلو و جاهای خالی سر.موهای پشت سر نسبت به هورمون‌های مردانگی مقاومت بیشتری دارند. این هورمون‌ها باعث ریزش موها می‌شوند.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 به طور كلی پیوند مو، یعنی انتقال مو از قسمت‌های پشت سر به قسمت‌های جلو و جاهای خالی سر.

موهای پشت سر نسبت به هورمون‌های مردانگی مقاومت بیشتری دارند. این هورمون‌ها باعث ریزش موها می‌شوند. اگر موهای پشت سر به جلو منتقل شوند، مقاومت موهای جلوی سر نیز افزایش می‌یابد. پس نمی‌توان انتظار داشت كه این موها اصلا ریزش نداشته باشند؛ اما ریزش موهای كاشته شده بسیار كمتر از قبل خواهد شد؛ تا جایی كه شاید اصلا ریزش آنها به چشم نیاید و فرد چندان متوجه این مساله نشود. عوامل بسیاری روی عمل پیوند مو و نتایج حاصل از آن اثر می‌گذارند كه عبارتند از:

1- سن: عمل پیوند مو بهتر است در سنین جوانی تا میانسالی صورت گیرد؛ زیرا در سنین پیری ریزش موها شدیدتر خواهد شد.

2- تطابق رنگ پوست و رنگ موها: هر چه رنگ پوست و رنگ موها به هم نزدیك‌تر باشد، پوشش‌دهی موهای پیوند شده بیشتر می‌شود.

3- تراكم موهای پشت سر: هر چه تراكم موهای پشت سر بیشتر باشد، موی مورد نیاز بیشتر تامین می‌شود.

4- سلامت فرد: فردی كه پیوند مو انجام می‌دهد، نباید سابقه بیماری قلبی، عروقی، دیابت و سایر اختلالات انعقادی داشته باشد.

اگر تصمیم دارید عمل پیوند مو را انجام دهید، بهتر است كار را به یك جراح باتجربه بسپارید تا بتواند یك كاشت موی طبیعی انجام دهد و شما از هزینه و وقتی كه صرف كرده‌اید، نتیجه خوبی به دست آورید. سال‌ها پیش از روش پانچ برای كاشت مو استفاده می‌شد. در این حالت، موهای پیوند زده‌شده شباهت زیادی به موهای عروسك داشت و غیرطبیعی به نظر می‌رسید.

گرافت‌های كاشته‌شده باید بسیار ظریف باشند تا جلوه طبیعی‌تر داشته باشند. در سال‌های اخیر، پیوند موی سر با ظرافت و حساسیت بسیاری انجام می‌شود. حدودا از سال 1990، در برخی كشورهای پیشرفته روش‌های كاشت مو با شیوه‌های نوین آغاز شد. كاشت مو شامل دو مرحله است: یكی مرحله برداشت مو و دیگر، مرحله كاشت مو.

مرحله اول، یعنی برداشت مو، به دو شیوه انجام می‌شود: شیوه FUT و شیوه FIT FUT. در شیوه FUT یك تكه باریك از پوست و مو از قسمت پشت سر برداشته شده و محل آن بخیه می‌شود. سپس این بخش باریك به قطعات كوچك‌تری به نام گرافت تقسیم می‌گردد. در شیوه FIT FUT، با استفاده از یك ابزار ظریف بخش‌های كوچكی از پوست و مو به نام گرافت برداشته می‌شود و جای آن به صورت سوراخ بسیار كوچكی باقی می‌ماند كه خود به خود بهبود می‌یابد.

به طور كلی روش FUT بهتر از روش FIT FUT است؛ زیرا در روش دوم موهای پشت سر كم پشت می‌شود؛ اما از طرفی در این روش به برش و بخیه نیازی نیست. در روش FUT یك خط بخیه روی سر ایجاد می‌شود كه البته در زیر موها پنهان می‌ماند. در مرحله دوم یا مرحله كاشت مو، گرافت‌های برداشته‌شده روی منطقه مورد نظر كاشته می‌شوند (فرقی نمی‌كند گرافت‌ها با چه روشی FIT FUT یا FUT – به دست آمده‌اند).

به این ترتیب كه سوراخ‌های ریزی در قسمت‌های جلویی سر ایجاد و گرافت‌ها در آنها كاشته می‌شود. قبل از كاشت باید طراحی خط مو، مناطق كاشت مو و تراكم مورد نظر، مشخص شود. روز بعد از عمل كاشت، پانسمان بیمار عوض می‌شود و از روز دوم می‌تواند حمام برود. برای شست‌و شو باید دو تكه ابر و یك عدد شامپو بچه تهیه كنید. در یك ظرف با شامپو بچه كف درست كنید و از فاصله حدود 5 سانتی‌آن را روی سر خود بچكانید.

ابر دوم را بلافاصله در آب زده و روی كف‌ها آب بچكانید. این كار را می‌توانید تا پنج بار تكرار كنید. به مدت یك ماه، به هیچ وجه نباید به قسمت‌های كاشته شده، حوله و شانه زد. اگر تصمیم‌تان برای كاشت مو جدی است، در مورد مصرف مواد زیر با پزشك خود مشورت كنید: 1- موادمخدر 2- ویتامین E 3- آسپیرین 4- مشروبات الكلی

به طور كلی كاشت مو جزء عمل‌های بسیار ایمن محسوب می‌شود و با پیشرفت تكنیك‌های جراحی، كمترین احتمال عفونت و سایر مشكلات را خواهد داشت. محل كاشته شدن گرافت‌ها معمولا درد ندارد و فقط كمی سوزش خفیف و التهاب مختصر احساس می‌شود؛ اما در ناحیه پشت سر كه محل برداشت گرافت‌هاست، فرد تا دو روز احساس كشیدگی پوست دارد...

 

برچسب ها: ریزش مو، تاسی سر، موهای پشت سر، موها، نگهداری از موها، راه های کاشت مو، درمان تاسی سر تعداد بازديد: 725 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز